|
|
ADI
|
SOYADI
|
MEZUNİYET TARİHİ
|
PROGRAMI
|
TEZ KONUSU
|
|
1
|
NURİ
|
İLKATMIŞ
|
20.07.2020
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Âlûsî'nin Rûhu'l-Meânî Tefsirinde Ulûmu'l-Kur'ân
|
|
2
|
ENGİN
|
DALCI
|
18.08.2020
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
XX. Yüzyıl İslam Münevveri Tipolojisine Bir Örnek: Abdülhalîm Mahmûd Hayatı, Eserleri ve Tasavvufî Görüşleri
|
|
3
|
ABDULHAKİM
|
OCAK
|
17.05.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
İzzet Derveze’ye Göre Kur’ânda Kadın
|
|
4
|
ALİM
|
HATİP
|
24.05.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Tibi'nin Futühul- Gayb da Zemahşerî'ninel-Keşşafına Yönelik Mecaz Özelinde Belagat Değerlendirmeleri
|
|
5
|
FATIMA ZEHRA
|
ÖĞÜTCÜ
|
15.06.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Raviye Zarar Vermeyen Tenkitler
|
|
6
|
HÜSEYİN
|
MUSTAFA
|
07.07.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Kutbüddîn-ı Şîrâzî’nin Fethu’l mennân fî tefsiri’l-Kur’ân İsimli Eserinin Tahlil ve Tahkiki (Bakara Sûresi 63-101 ayetleri arası)
|
|
7
|
HAMZA
|
ELYASİNO
|
09.08.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Abbasi Döneminde Öne Çıkan İsyan Hareketlerinin Arap Edebiyatına Yansıması
|
|
8
|
ABDULKARIM
|
JAWISH
|
09.08.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Irak ve Semerkant Hanefi Usulcülerinin Nesih Anlayışı (Cessâs Ve Semerkandî Özelinde)
|
|
9
|
MUHAMMED
|
ERKEN
|
09.08.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Çarperdi’nin El-Muğni Adlı Eseri ile Zemahşeri’nin El- Enmuzec Adlı Eserinin Karşılaştırmalı Analizi
|
|
10
|
SONER
|
KOCAOĞLU
|
16.09.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
İbni Kemal'in Beyanul Vücu Risalesine Midhat Bahari tarafından Yapılan Leali-i Meani adlı Tercümenin İncelenmesi ve Transkripti
|
|
11
|
INTIGAM
|
MAMMADOV
|
11.11.2021
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Orta Çağ Azerbaycan’lı Arap Dilbilimcileri ve Eserleri
|
|
12
|
SÜMEYYE
|
SAVAŞ
|
17.01.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Celaleddin es-Süyüti’nin İctihad Anlayışı-İctihad Risaleleri Ekseninde
|
|
13
|
SADRUL ESLAM
|
TAHIRI
|
17.01.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
İslam Hukuku Açısından Afganistan’da Zina Suçu ve Cezası
|
|
14
|
FATMA
|
YILMAZ
|
17.01.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Abdülgani Nablusî’nin Cem’u’l Esrar Fî Men’i’l-Eşrar” Adlı Eserinin İçerik Tahlili
|
|
15
|
KADYR
|
SAPAROV
|
28.03.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Halife Me’Mûn’un Şîa Politikası
|
|
16
|
SEDAT
|
AYDINLI
|
10.05.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Ömer Bin Mustafa'nın Risâle Fî Kavâ’id Kıra’âtî’l-Kur’ân Adlı Eserinin Tahkîkî ve Tahlîli
|
|
17
|
SALİH
|
TUNA
|
07.07.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Vahyin İsnadı Problemi Bağlamında Kelâm-ı Nefsî’nin Mahiyeti: Adudüddin el-Îcî (756/1355) Örneği
|
|
18
|
FATİH MEHMET
|
SAVAŞ
|
07.07.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Bahâuddin El-Kazvini Nin Sirâcü L-Ukûl İsimli Eseri ve Kelami Görüşleri
|
|
19
|
ÜMMÜNUR
|
YURTSEV
|
04.08.2022
|
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
|
Düşünce Tarihinde İnancın Rasyonelliği Bağlamında Akıl-Kalp İlişkisi
|
|
20
|
AYDIN
|
DEMİREL
|
18.08.2022
|
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
|
Tunceli’deki Ziyaret Yerleri ve Halk İnanışları
|
|
21
|
FURKAN
|
KAYA
|
18.08.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Netâʾicü’l-efkâr Perspektifinden Merginânî'nin el-Hidâye Eserinin Tahlili (Kitâbu'l-Kerâhiyye Özelinde)
|
|
22
|
RABİA NUR
|
ATİK
|
07.09.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
Kureyşîzade Mehmet Fevzi Efendi'nin Camiüs Salavât ve Seyfü l- Cihat Fi Nasri l- İbad Risaleleri- İnceleme, Transkripsiyon ve Kaynaklarının Tespiti
|
|
23
|
FATİH
|
UYSAL
|
07.09.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
İbn Asakir’in Tarihu Medineti Dımaşk’ında Sahabe Bilgisi (Başlangıçtan Şın Harfine Kadar)
|
|
24
|
MUHAMMAD ZAKIR
|
BAKHTARI
|
07.12.2022
|
TEMEL İSLAM BİLİMLERİ
|
İslâm Hukuku ve Afganistan Medenî Kânûnu’na göre Afgan Toplumundaki Evlilik Öncesi Faaliyetler (Nişan ve Sonuçları)
|
|
25
|
CENNET
|
KAZAK
|
23.12.2022
|
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
|
Anlamın Yapıbozumunda Saussure ve Derrida
|
|
26
|
İBRAHİM UBEYDE
|
KAPLAN
|
19.01.2023
|
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
|
Ütopya ve Distopyalarda Din ve Tanrı Tasavvuru
|
|
27
|
MEHMET
|
KAZAK
|
19.01.2023
|
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
|
Yapay Zekâ Kaygısı, Yabancılaşma ve Dindarlık İlişkisi
|
|
28
|
KADİR
|
YILMAZ
|
15.02.2023
|
FELSEFE VE DİN BİLİMLERİ
|
|
|
29
|
|
|
|
|
|
|
30
|
|
|
|
|
|
|
31
|
|
|
|
|
|
|
32
|
|
|
|
|
|
|
33
|
|
|
|
|
|
|
34
|
|
|
|
|
|
|
35
|
|
|
|
|
|
|
36
|
|
|
|
|
|
|
37
|
|
|
|
|
|
|
38
|
|
|
|
|
|
|
39
|
|
|
|
|
|
|
40
|
|
|
|
|
|
|
41
|
|
|
|
|
|
|
42
|
|
|
|
|
|
|
43
|
|
|
|
|
|
|
44
|
|
|
|
|
|
|
45
|
|
|
|
|
|
|
46
|
|
|
|
|
|
|
47
|
|
|
|
|
|
|
48
|
|
|
|
|
|
|
49
|
|
|
|
|
|
|
50
|
|
|
|
|
|
|
51
|
|
|
|
|
|
|
52
|
|
|
|
|
|
|
53
|
|
|
|
|
|
|
54
|
|
|
|
|
|
|
55
|
|
|
|
|
|
|
56
|
|
|
|
|
|
|
57
|
|
|
|
|
|
|
58
|
|
|
|
|
|
|
59
|
|
|
|
|
|
|
60
|
|
|
|
|
|
|
61
|
|
|
|
|
|
|
62
|
|
|
|
|
|
|
63
|
|
|
|
|
|
|
64
|
|
|
|
|
|
|
65
|
|
|
|
|
|
|
66
|
|
|
|
|
|
|
67
|
|
|
|
|
|
|
68
|
|
|
|
|
|
|
69
|
|
|
|
|
|
|
70
|
|
|
|
|
|
|
71
|
|
|
|
|
|
|
72
|
|
|
|
|
|
|
73
|
|
|
|
|
|
|
74
|
|
|
|
|
|
|
75
|
|
|
|
|
|
|
76
|
|
|
|
|
|
|
77
|
|
|
|
|
|
|
78
|
|
|
|
|
|
|
79
|
|
|
|
|
|
|
80
|
|
|
|
|
|
|
81
|
|
|
|
|
|
|
82
|
|
|
|
|
|
|
83
|
|
|
|
|
|
|
84
|
|
|
|
|
|
|
85
|
|
|
|
|
|
|
86
|
|
|
|
|
|
|
87
|
|
|
|
|
|
|
88
|
|
|
|
|
|
|
89
|
|
|
|
|
|
|
90
|
|
|
|
|
|
|
91
|
|
|
|
|
|
|
92
|
|
|
|
|
|
|
93
|
|
|
|
|
|
|
94
|
|
|
|
|
|
|
95
|
|
|
|
|
|
|
96
|
|
|
|
|
|
|
97
|
|
|
|
|
|
|
98
|
|
|
|
|
|
|
99
|
|
|
|
|
|
|
100
|
|
|
|
|
|