|
PÇ1
|
Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve gıda mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
|
|
PÇ2
|
Gıda mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerini temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
PÇ3
|
Gıda Mühendisliği ile ilgili karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak şekilde modifiye etme ve/veya yaratıcı çözümler tasarlama; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
|
PÇ4
|
Gıda mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümü için tahmin, modelleme ve veri analizi gibi modern yöntemleri ve bilişim araçlarını etkin kullanabilme: bu araçların sınırlılıklarını da bilerek doğru şekilde seçme ve uygulayabilme becerisi.
|
|
PÇ5
|
Gıda mühendisliği ile ilgili karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama becerisi ve araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.
|
|
PÇ6
|
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında gıda mühendisliği uygulamalarının topluma, sağlığa, güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirliğe ve çevreye etkileri hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|
PÇ7
|
Gıda mühendisliği meslek ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, tarafsız ve çeşitliliği kapsayıcı olma ile ayrımcılık yapmama konularında farkındalık.
|
|
PÇ8
|
Bireysel çalışma becerisi yanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi
|
|
PÇ9
|
Hedef kitlenin eğitim, dil, meslek gibi farklılıklarını dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
|
|
PÇ10
|
Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık.
|
|
PÇ11
|
Yeni bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edip uyum sağlayabilen, kendi bilgi ve becerisini sürekli geliştirebilen ve öğrenebilen, değişen teknolojiler ve endüstri ihtiyaçları ile ilgili sorgulayıcı düşünebilen yaşam boyu öğrenme becerisi.
|