PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, ÇALIŞMA EKONOMİSİ VE ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİ BÖLÜMÜ, MEZUN ÖĞRENCİLERİNİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA İLİŞKİN YETERLİLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ:
ANKET TEKNİĞİ İLE NİCEL BİR ARAŞTIRMA
GİRİŞ
STAR akreditasyon süreci çerçevesinde, Pamukkale Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü mezun öğrencilerinin, program öğrenme çıktıları bakımından anket tekniği ile değerlendirilmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü’nün 14 adet program öğrenme çıktısı / program öğrenim yeterlilikleri bulunmaktadır. Bu yeterlilikler bakımından mezunlarımızın değerlendirilmesi / ölçülmesi amacıyla mezun öğrencilere yönelik program öğrenme çıktıları bakımından kendilerini değerlendirmeleri istenilmiştir. Ankette kullanılan ölçüm tekniği beşli Likert ölçeğidir. Her bir program öğrenim çıktısı, Likert tekniği ile ölçülebilmesi amacıyla yeterlilik düzeyi belirlemeye yönelik soru / ifade biçimine dönüştürülerek anket formu hazırlanmıştır.
Bunun yanı sıra öğrencilerin, yaş, cinsiyet, mezuniyet yılı, öğrenim türü (normal öğretim / ikinci öğretim / Çift Anadal Öğrencisi), öğrenim gördüğü programdaki etkinliklerin (panel, konferans, çalıştay, söyleşi, vb.) kendilerine katkısı düzeyi, bu etkinliklerin yeterliliğine ilişkin memnuniyet düzeyleri, Erasmus programına katılıp katılmama durumu, yabancı dil eğitimine ilişkin durumları (herhangi bir yabancı dil eğitimi alıp almadıkları) ve yabancı dil eğitiminin zorunlu olup olmamasına ilişkin tercihli görüşleri belirlenmiştir. Araştırmaya bölümün faaliyetleri ile ilgili en azından bölümün oluşturduğu / kullandığı sosyal medya uygulamaları aracılığı ile irtibatta olan mezun öğrencilerimizden veri sağlamak üzere katılımda bulunmaları istenmiştir. Araştırmaya geçerli veri sağlayan toplam 72 mezun öğrencimiz katılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak internet aracılığıyla Google survey kullanılmıştır. Toplanan veriler frekans analizleriyle ve ayrıca ortalama ve standart sapma düzeyleri ile bu araştırmada ortaya konulmuştur.
BULGULAR, SONUÇLAR VE DEĞERLENDİRME
1- Katılımcıların cinsiyet bakımından frekansları: Araştırmaya katılan toplam 72 mezun öğrenciden 38’i kadın (%52,8), 34’ü erkek (%47,2) biçiminde belirlenmiştir.
2- Katılımcıların mezun oldukları öğrenim türü bakımından frekansları: Araştırmaya katılan toplam 72 mezun öğrenciden 54’ü (%75) normal öğretimden, 17’si (%23,6) ikinci öğretimden, bir mezun öğrenci ise çift anadal programından mezun durumdadır. Bilindiği üzere 2020-2021 eğitim öğretim döneminden itibaren Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü ikinci öğretim programına öğrenci alımını kapatmıştır. Bu durum sayıların normal öğretim mezunu öğrenciler lehine olmasının temel sebebini oluşturmaktadır. Yalnızca bir mezun öğrencinin çift anadal programı mezunu olarak belirlenmesinin nedenleri tartışılmalıdır.
3- Katılımcıların yaş dağılımı frekansları: Araştırmaya katılan toplam 72 mezun öğrenciden 21-25 yaş aralığında olanların sayısı 26 (%36,1), 26-30 yaş aralığında olanların sayısı 24 (%33,3), 31-35 yaş aralığında olanların sayısı 15 (%15), 36 yaş ve üzeri olanların sayısı ise 7 (%9,7) olarak belirlenmiştir. Araştırmaya ağırlıklı olarak son on yıl içinde mezun olanların daha yüksek oranda katıldığı göze çarpmaktadır (Toplam %69,4).
4- ÇAP (Çift Anadal) ve Yandal imkanlarından yararlandınız mı? Sorusuna katılımcıların verdiği cevaplara bakıldığında; 72 katılımcı arasından 1 katılımcı hariç, hepsinin çift anadal ya da yandal programına dahil olmadıklarını görmekteyiz.
5- Erasmus programına katıldınız mı? Sorusuna katılımcıların verdikleri cevaplara baktığımızda, 6 mezun öğrencinin (%8,3) katıldığını, 66 mezun öğrencinin ise (%91,7) katılmadığını görmekteyiz.
6- PAÜ'de verilen seçmeli dil derslerinden birini (İngilizce, Rusça, Almanca, İspanyolca vb.) aldınız mı? Sorusuna verilen cevaplar incelendiğinde İngilizce dersini alanların 57 mezun (%79,2)’si, Rusça, Almanca, Fransızca ya da İspanyolca derslerinden birini alanların 3 mezun (%3) olduğu, hiçbir yabancı dil eğitimi almayanların ise 11 mezun (%15,3) olduğu gözlenmiştir.
7- Bölümde 8 dönem (4 yıl) boyunca zorunlu dil dersi İngilizce olmasını ister miydiniz? Sorusuna verilen cevapla incelendiğinde İngilizce yabancı dil olarak öğretiminin sekiz dönemde de zorunlu olmasını isteyenler 59 (%81,9) mezun öğrenci, olmasın isteyenler ise 12 (%16,7) düzeyinde, diğer cevabını verenler ise 1 kişi (%1,4) olarak belirlenmiştir.
8- Okuduğunuz dönemde bölüm tarafından düzenlenen etkinliklerin (söyleşi, seminer, kongre, zirve vb.) içeriği ve sayısından memnun kaldınız mı? Sorusuna verilen cevaplar incelendiğinde memnun kalanların düzeyi 56 mezun öğrenci (%77,8), memnun kalmadığını belirtenler 13 öğrenci (%18,1), diğer cevabını verenler ise 3 mezun öğrenci (%4,2) olarak belirlenmiştir.
9- Okuduğunuz dönemde bölüm tarafından düzenlenen etkinliklerin (söyleşi, seminer, kongre, zirve vb.) bölüme ait becerilerinizi ve kavrayışınızı geliştirdiğine yönelik inancınız ne düzeydedir? Sorusuna verilen cevaplar incelendiğinde Hiç katılmıyorum diyenler 3 mezun öğrenci (%4,2), katılmıyorum diyenler 4 mezun öğrenci (%5,6), kısmen evet kısmen hayır diyenler 15 öğrenci (%20,8), katılıyorum diyenler 23 (%31,9), tamamen katılıyorum diyenler 27 mezun öğrenci (%37,5) olarak belirlenmiştir (x̄: 3,93, S.S.: 1,09). Bu sonuçlara göre “Okuduğunuz dönemde bölüm tarafından düzenlenen etkinliklerin (söyleşi, seminer, kongre, zirve vb.) bölüme ait becerilerinizi ve kavrayışınızı geliştirdiğine yönelik inancınız ne düzeydedir? Sorusuna verilen cevabın ortalama düzeyi 3,93’tür (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
10- 1. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahibim ve diğer bilim dalları ile de yorumlayabilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
3
|
4,2
|
4,2
|
Katılmıyorum
|
4
|
5,6
|
9,7
|
Kısmen katılıyorum
|
12
|
16,7
|
26,4
|
Katılıyorum
|
33
|
45,8
|
72,2
|
Tamamen katılıyorum
|
20
|
27,8
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Çalışma yaşamını ekonomik, sosyal, psikolojik ve hukuksal boyutları ile analiz edebilecek düzeyde kuramsal bilgiye sahibim ve diğer bilim dalları ile de yorumlayabilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,88’dir (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
11- 2. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Sosyal politika, iş hukuku, sosyal güvenlik, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve endüstri ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahibim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
4
|
5,6
|
5,6
|
Katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
8,3
|
Kısmen katılıyorum
|
13
|
18,1
|
26,4
|
Katılıyorum
|
28
|
38,9
|
65,3
|
Tamamen katılıyorum
|
25
|
34,7
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Sosyal politika, iş hukuku, sosyal güvenlik, çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi ve endüstri ilişkileri bilim dalında ileri düzeyde kuramsal bilgiye sahibim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,94’dür (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
12- 3. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerini özellikle sosyal bilimler ve işgücü piyasası temelinde sosyal politika, iş sağlığı, makro ve mikro insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
5
|
6,9
|
9,7
|
Kısmen katılıyorum
|
20
|
27,8
|
37,5
|
Katılıyorum
|
26
|
36,1
|
73,6
|
Tamamen katılıyorum
|
19
|
26,4
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Küresel ve toplumsal çerçevedeki çalışma ilişkilerini özellikle sosyal bilimler ve işgücü piyasası temelinde sosyal politika, iş sağlığı, makro ve mikro insan kaynakları sorunlarına katkı yapabilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,76’dır (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
13- 4. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlayabilir, modelleme ve çözüm geliştirebilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
1
|
1,4
|
4,2
|
Kısmen katılıyorum
|
25
|
34,7
|
38,9
|
Katılıyorum
|
21
|
29,2
|
68,1
|
Tamamen katılıyorum
|
23
|
31,9
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Çalışma ilişkileri ile ilgili temel problemleri tanımlayabilir, modelleme ve çözüm geliştirebilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,86’dır (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
14- 5. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: İşsizlik ve istihdam sorunlarını genel boyutu ile çalışma ekonomisini diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilir, taraflarını belirleyebilir, çözüm üretebilirim ve ayrıca uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahibim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
3
|
4,2
|
4,2
|
Katılmıyorum
|
3
|
4,2
|
8,3
|
Kısmen katılıyorum
|
19
|
26,4
|
34,7
|
Katılıyorum
|
27
|
37,5
|
72,2
|
Tamamen katılıyorum
|
20
|
27,8
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“İşsizlik ve istihdam sorunlarını genel boyutu ile çalışma ekonomisini diğer bilim dalları ile birlikte geniş açıdan algılayabilir, taraflarını belirleyebilir, çözüm üretebilirim ve ayrıca uygulayabilmeye ilişkin analitik düşünce ve bakış açısına sahibim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,81’dir (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
15- 6. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümleyebilir, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ve Avrupa Birliği (AB), Uluslararası Çalışma Örgütü (UÇO), Birleşmiş Milletler (BM), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil edecek pozisyonlarda yer alabilir, kamu politikaları oluşturabilir ve politikalar arası ilişkileri kurabilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
3
|
4,2
|
4,2
|
Katılmıyorum
|
6
|
8,3
|
12,7
|
Kısmen katılıyorum
|
23
|
31,9
|
45,1
|
Katılıyorum
|
24
|
33,3
|
78,9
|
Tamamen katılıyorum
|
15
|
20,8
|
100
|
Toplam
|
71
|
98,6
|
|
“Sosyal politikayı ulusal ve uluslararası boyutta çözümleyebilir, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) ve Avrupa Birliği (AB), Uluslararası Çalışma Örgütü (UÇO), Birleşmiş Milletler (BM), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) gibi kurumlarda karar alıcı ve ülkeyi temsil edecek pozisyonlarda yer alabilir, kamu politikaları oluşturabilir ve politikalar arası ilişkileri kurabilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,59’dir (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
16- 7. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Sosyal hakların evrenselliğine değer vererek, toplumsal sorumluluk, eşitlik ve sosyal adalet bilincine sahibim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
4
|
5,6
|
5,6
|
Katılmıyorum
|
0
|
0
|
5,6
|
Kısmen katılıyorum
|
6
|
8,3
|
13,9
|
Katılıyorum
|
15
|
20,8
|
34,7
|
Tamamen katılıyorum
|
47
|
65,3
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Sosyal hakların evrenselliğine değer vererek, toplumsal sorumluluk, eşitlik ve sosyal adalet bilincine sahibim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 4,40’dır (Çok yüksek düzeyde / Tamamen katılıyorum).
17- 8. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Lisans düzeyinde alan araştırması becerisine sahibim ve bilimsel bakış açısına sahip olarak, analitik düşünebilir ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
4
|
5,6
|
8,3
|
Kısmen katılıyorum
|
6
|
8,3
|
16,7
|
Katılıyorum
|
30
|
41,7
|
58,3
|
Tamamen katılıyorum
|
30
|
41,7
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Lisans düzeyinde alan araştırması becerisine sahibim ve bilimsel bakış açısına sahip olarak, analitik düşünebilir ve olgulara, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 4,14’dür (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
18- 9. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilir, demografik yapı ve işgücü piyasası koşullarına uygun kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilir ve karşılaştırmalı analizler yapabilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
5,6
|
Kısmen katılıyorum
|
18
|
25
|
30,6
|
Katılıyorum
|
26
|
36,1
|
66,7
|
Tamamen katılıyorum
|
24
|
33,3
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Sosyal güvenlik olgusu ve uygulamalarını kavrayabilir, demografik yapı ve işgücü piyasası koşullarına uygun kısa, orta ve uzun vadeli çözümler üretebilir ve karşılaştırmalı analizler yapabilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,94’dür (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
19- 10. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamaya dönük, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal ve hukuksal bilgilere sahibim ve sosyal diyaloga katkıda bulunabilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
3
|
4,2
|
4,2
|
Katılmıyorum
|
1
|
1,4
|
5,6
|
Kısmen katılıyorum
|
12
|
16,7
|
22,2
|
Katılıyorum
|
23
|
31,9
|
54,2
|
Tamamen katılıyorum
|
33
|
45,8
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Çalışma yaşamında barış, adalet ve düzeni sağlamaya dönük, bireysel ve toplu iş ilişkilerine ilişkin kuramsal ve hukuksal bilgilere sahibim ve sosyal diyaloga katkıda bulunabilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 4,14’dür (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
20- 11. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleyebilir, sonuçlarını yorumlayabilir ve yaratıcı çözümler üretebilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
5
|
6,9
|
9,7
|
Kısmen katılıyorum
|
18
|
25
|
34,7
|
Katılıyorum
|
20
|
27,8
|
62,5
|
Tamamen katılıyorum
|
27
|
37,5
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Sunulan verileri olağan dönemlerde ve kriz dönemlerinde çözümleyebilir, sonuçlarını yorumlayabilir ve yaratıcı çözümler üretebilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 3,90’dır (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
21- 12. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilir, uygulayabilir ve insan onuruna yakışır iş çerçevesinde yönetebilirim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
3
|
4,2
|
4,2
|
Katılmıyorum
|
3
|
4,2
|
8,3
|
Kısmen katılıyorum
|
11
|
15,3
|
23,6
|
Katılıyorum
|
28
|
38,9
|
62,5
|
Tamamen katılıyorum
|
27
|
37,5
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
100
|
“Makro ve mikro düzeyde insan kaynağı planlamasını yapabilir, uygulayabilir ve insan onuruna yakışır iş çerçevesinde yönetebilirim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 4,01’dir (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
22- 13. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Takım çalışması yapabilme, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilme, proaktif çözümler üretebilme, değişimi yönetebilme becerilerine ve yaşam boyu öğrenme motivasyonuna sahibim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
5,6
|
Kısmen katılıyorum
|
8
|
11,1
|
16,7
|
Katılıyorum
|
18
|
25
|
41,7
|
Tamamen katılıyorum
|
42
|
58,3
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Takım çalışması yapabilme, kendini sözlü ve yazılı olarak düzgün ifade edebilme, proaktif çözümler üretebilme, değişimi yönetebilme becerilerine ve yaşam boyu öğrenme motivasyonuna sahibim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 4,33’dür (Çok yüksek düzeyde / Tamamen katılıyorum).
23- 14. Öğrenim çıktısı / öğrenim yeterliliği maddesi: Toplumsal birlik ve adalet ilkesine, hak temelli yaklaşıma ve mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahibim. Bu ifadeye katılım düzeyleri incelendiğinde aşağıdaki tabloya göre bir frekans dağılımı ortaya çıkmıştır:
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
1
|
1,4
|
4,2
|
Kısmen katılıyorum
|
5
|
6,9
|
11,1
|
Katılıyorum
|
15
|
20,8
|
31,9
|
Tamamen katılıyorum
|
49
|
68,1
|
100
|
Toplam
|
72
|
100
|
|
“Toplumsal birlik ve adalet ilkesine, hak temelli yaklaşıma ve mesleki ahlak ve sorumluluk bilincine sahibim.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 4,50’dür (Çok yüksek düzeyde / Tamamen katılıyorum).
24- Mezun olduğunuz bölümden genel olarak memnuniyet düzeyinizi derecelendiriniz (“1”: En az, “3”: Ne az ne çok, “5”: En çok) biçiminde. Sorusuna verilen cevaplar incelendiğinde aşağıdaki tabloda görülen frekans dağılım belirlenmiştir.
Katılım Düzeyi
|
Frekans
|
Yüzde
|
Birikimli yüzde
|
Hiç katılmıyorum
|
2
|
2,8
|
2,8
|
Katılmıyorum
|
1
|
1,4
|
4,2
|
Kısmen katılıyorum
|
8
|
11,1
|
15,5
|
Katılıyorum
|
18
|
25
|
40,8
|
Tamamen katılıyorum
|
42
|
58,3
|
100
|
Toplam
|
71
|
98,6
|
|
“Mezun olduğunuz bölümden genel olarak memnuniyet düzeyinizi derecelendiriniz (“1”: En az, “3”: Ne az ne çok, “5”: En çok) biçiminde.” İfadesine ilişkin ölçüm aritmetik ortalaması: 4,37’dir (Yüksek düzeyde / Katılıyorum).
25- Mezuniyet yılına göre katılımcıların frekans dağılımları: Araştırmaya katılan mezun öğrencilerden 12’si 2024 yılında, 7’si 2023 yılında, 4’ü 2022 yılında, 8’i 2021 yılında, 4’ü 2020 yılında mezun olmuşlardır. 2020-2024 yılları ve aralığında toplam 35 mezun öğrenci araştırmaya katılmıştır. Bu yıllarda mezun olanlar; birinci grup kategorisi olarak karşılaştırmalı analizlerde kullanılmıştır. 2019 yılında mezun olanların sayısı 6, 2018 yılında mezun olanların sayısı 4, 2017 yılında mezun olanların sayısı 1, 2016 yılında mezun olanların sayısı 3, 2015 yılında mezun olanların sayısı ise 2’dir. 2014 yılı mezunlarının sayısı 3, 2013 yılı mezunlarının sayısı 4, 2012 yılı mezunlarının sayısı 5, 2011 yılı mezunlarının sayısı sıfır, 2010 yılı mezunlarının sayısı 2 olarak belirlenmiştir. 2009 yılında mezun olanlar ise 3 öğrenciden oluşmakta ve daha önceki tarihlerde mezun öğrenci bulunmamaktadır. Katılımcılardan dört öğrenci ise mezun olduğu tarihi belirtmemişlerdir. 2019-2009 yılları ve aralığında mezun olanlar ikinci grup olarak kategorileştirilip analize dahil edilmiştir ve toplam sayıları 33’tür. Birinci grubu toplam katılımcıların %48,6’sı, ikinci grubu yani 2019 ve öncesinde mezun olanlar ise toplam katılımcıların %45,8’ini oluşturmaktadır.