Paker, T. (2023). Yabancı Dil Öğretmeni Eğitimcisinin Mesleki Gelişimi: Olasılıklar ve Sınırlılıklar. D. İnal ve Ö. Etuş (editörler).
Yabancı Dil Öğretmeni Eğitiminde Değişen Koşullar, Gereksinimler ve Öneriler (ss.89-92). İstanbul: IUC-University Press.
Paker, T. (2023). Yabancı Dil Öğretiminde Dilbilimin Önemi. B. İlter (editör).
Her Yönüyle Yabancı Dil Öğretimi. (ss.97-113). Ankara: PEGEM Akademi.
Paker, T. (2022). Alternative Assessment to Promote Learner Autonomy. E. Duruk (editor).
The New Normal of Online Language Education.(pp.145-160). Ankara: Eğiten Kitap.
Paker, T. (2019). İlkokulda İngilizce konuşma eğitimi. E. Üstünel ve Ş. Kömür (editörler), Kuramdan
Uygulamaya Sınıf Öğretmenliği Seti: İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. (ss.25-42). Ankara:
Eğiten Kitap Yayıncılık.
Paker, T. (2019). İngilizce öğretiminde ölçme ve değerlendirme. E. Üstünel ve Ş. Kömür (editörler), Kuramdan
Uygulamaya Sınıf Öğretmenliği Seti: İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. (ss.147-157). Ankara:Eğiten
Kitap Yayıncılık.
Paker, T. (2017). Tez yazım sürecinde karşılaşılan etik sorunlar. N. Akpınar-Dellal ve M.V. Coşkun (editörler),
Bilimde Etik ve Demokratik Eğitim. (ss. 47-55). Düsseldorf: LAP Lambert Academic Publishing.
ISBN: 978-620-2-09516-7.
Paker, T. (2017). Designing foreign language teaching skills. A. Sarıçoban (editör), ELT Methodology, (pp. 61-82).
Ankara: Anı Yayıncılık.
Paker, T. (2015). Durum Çalışması. F. N. Seggie ve Y. Bayyurt (editörler), Nitel Araştırma: Yöntem, Teknik, Analiz
ve Yaklaşımları. (ss. 119-134). Ankara Anı Yayıncılık.
Paker, T. (2015). İletişimsel dil öğretim yöntemi. N. Bekleyen (editör), Dil öğretimi, (ss. 187-210). Ankara:
Pegem Akademi.
Paker, T. (2012). Yabancı dil öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar. A. Sarıçoban ve Z. M. Tavil (editörler),
Yabancı dil öğretiminde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı, (ss. 159-184). Ankara:
Anı Yayıncılık.
Paker, T. (2012). Clinical Supervision: Effects and Implications. Effects and Implications of Clinical Supervision
for Teacher Development and Student Achievement. LAP Lambert Academic Publishing.
ISBN 978-3-8473-1754-8, paperback, 176 Pages.
Paker, T., et al. (1999). Türkiye’de Öğretmen eğitiminde standartlar ve akreditasyon. YÖK/Dünya Bankası
Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet öncesi öğretmen eğitimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara.
(Ortak Yayın).
Doktora Tezi : 1990-96
Tez Danışmanı : Prof. Dr. F. Özden Ekmekçi
Tez Konusu : "Clinical Supervision: Effects and Implications for Teacher Development and
Student Achievement in Preparatory English Classes at Çukurova University"
(Hizmetiçi Eğitimde Bireysel Yönlendirme: Çukurova Üniversitesi Hazırlık Sınıflarında
Öğretmenin Mesleki Gelişimine ve Öğrenci Başarısına Etkisi).
Yüksek Lisans Tezi: 1988-89
Tez Danışmanı : Dr. John R Aydelott
Tez Konusu : "Teaching Vocabulary in Turkish state secondary schools" (Devlet liselerinde kelime öğretimi).