Doktora tez savunmaları

1.  İnözü, J. (Ocak, 1998). An approach to staff development for improved teachers’questioning behaviors.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal   Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

2.  Dalkılıç, N.  (Mayıs, 2001).  An investigation of the role of anxiety on students’ success in second language learning.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

3. Kesen, A. (Şubat, 2002).  Short story analysis in the elt context: reader response approach.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

4. Oğuz, B. (Mayıs, 2002). Le reflet du réel et du rêve dans les oeuvres de Gustave Flaubert.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

5. Kurt, M. (Mayıs, 2002). l’etude sémiologique comparative du langage corporel  dans le programme télévise Turc et Français.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

6. Özkaya, E. (Eylül, 2002). l’analyse des procèdes narratifs dans le rouge et le noir et dans la chartreuse de parme de Stendhal. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

7. Ünal, P.  (Aralık, 2002). Analyse des textes publicitaires au point de vue sociolinguistique et possibilité d’usage de ces textes dans l’enseignement de la langue. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

8. Çokövün, A.  (Şubat, 2003). L’etude de néologismes dans le vocabulaire turc du point de vue sociolinguistique.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

9. Bayat, Ö. (Kasım, 2007). Yabancı dil olarak ingilizce öğrenenlerde özerklik algısı, okuduğunu anlama başarısı ve sınıf içi davranışlar arasındaki ilişkiler.  Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.

10. Ördem, E. (Mayıs, 2013). Lexical collocations (verb+noun) across written academic genres in English. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

11. Höl, D. (Ocak, 2016). Exploring Locus of Control Orientations of Turkish EFL Learners and the Relationship between Attributional Retraining and Academic Achievement: An Application of an Educational TrainingProgramme. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

12. Yücel, N. (Ocak, 2016). Toward Intercultural Teacher Education: A Case Study of Pre-Service English Language Teachers.Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

13. Asmalı, M. (Ocak, 2016). Perspectives and Practices of Teacher Educators and Students of English Language Teaching Post-graduate Programs within the Mediation Theory. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

14. Erarslan, A. (Temmuz, 2016). An Evaluation of Second and Third Grade English Language Curriculum: Teachers' Perceptions and Issues in Implementation. Çanakkale 18 Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.                                            

 

Yüksek Lisans tez savunmaları

1. Tuyan, S. (Şubat,1998). An identification and description of the reading strategies used by freshmen students through think-aloud protocols.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

2. Gülbeyaz, N. (Şubat, 2000). Alain Robbe-Grillet et la littérature objective: le gommes, le voyeur et la jalousie. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

3. Sadık, F. (Temmuz, 2000). İlköğretim 1. aşama sınıf öğretmenlerinin sınıfta gözlemledikleri problem ve davranışlar. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.

4. Aybek, B. (Temmuz, 2000). İlköğretim 4. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretiminin sosyal ve diğer bilimlerle ilişkisinin değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.

5. Yenen, G. F. (Temmuz, 2000). Atatürk öğretmen koleji programının değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.

6. Tokdemir, İ. (Haziran, 2001). 1960’tan günümüze türkçe ve fransızca’da yeni türemiş sözcükler.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

7.  Arslan, S. B. (Aralık, 2001). Le facteur de l’inconscient dans les romans de Marguerite Duras.  Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

8. Bulca, M. (Aralık, 2001). L’origine des eléments fantastiques dans les contes de guy de maupassant: la solitude, l’intimidation et la folie. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

9. Ergün, S. (Ağustos, 2001). Possible effects of practicum on student teachers’ beliefs about teaching. Boğaziçi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

10.  Çağlar, E. (Temmuz, 2006). EFL Students' cognitive journey through the teacher's written feedback.  Bilkent Üniversitesi, Ekonomi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

11.  Uzunoğlu-Erten, M. (Haziran 2008). An archetypal analysis of sons and lovers and women in love By D.H. Lawrence. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı.

12.  Sarıyer, S. (Haziran 2008). Anadolu lisesi 9. sınıf öğrencilerinin ingilizce öğreniminde güdülenmelerine olumsuz etki eden faktörler ve öğretmenlerin kullandıkları güdüleme stratejileri- Denizli ili örneği. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri-Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı.

13.  Sığınç, A. (Eylül, 2008). Error analysis in writing skill: a case study of private pamukkale eğitim vakfi (PEV) primary school students within five semesters from 6th to 8th grades.Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

14.   Gedikoğlu, G.  (Haziran, 2009). Using authentıc newspaper texts in teaching intermediate vocabulary. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

15.   Özcan-Bayram, D. (Haziran, 2009). A comparison of the effects of explicit and implicit vocabulary teaching on students’ vocabulary learning and retention levels through readıng texts.  Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

16.  Tanıyan, B. (Haziran 2009). Modernist and postmodern elements in doris lessing's the golden notebook. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı.

17.  Güçlü-Kale, N. (Şubat 2010). Using authentic video in teaching vocabulary in turkish secondary level efl classrooms. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

18.  Deren, E.  (Şubat 2010). The effects of e-portfolio assessment on students’ perceptions of educational environment. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

19.  Demirlier, H. (Haziran 2010). students’ and teachers’ attitudes towards the newly developed curriculum of primary schools. Muğla Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

20.   Höl, D. (Haziran 2010). perceptions and attitudes of the english language instructors and preparatory students towards testing speaking communicatively in the School of Foreign Languages at Pamukkale University. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

21.   Tuzcu, Ş.  (Haziran 2010). The attitudes of English instructors working at Pamukkale University, School of Foreign Languages to vocabulary teaching. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

22. Ekici, A.  (Haziran 2010). Individual and social body in the picture of Dorian Gray by Oscar Wilde and the body by Hanif Kureishi. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı.

23.   Erarslan, A. (Haziran 2011). Perceptions and attitudes of the preparatory class students towards the writing course and attitude-success relationship in writing in the School of Foreign Languages at Pamukkale University.  Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

24.   Özkarkdeş, A. (Haziran 2011). Achievement attributions of preparatory class learners at the School of Foreign Languages at Pamukkale University for their success or failure in learning English. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

25.   Yayla-Ustacı, H.  (Haziran 2011). Learners’ preferences on the correction of their oral errors and the strategies they use in an elt context. Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

26.   Öğmen, K. (Haziran 2011). Learning vocabulary through e-portfolios in 9th grade anatolian high school students and its effects on their strategy development and learner autonomy.  Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler  Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

27. Ergül, Y. (Mart 2014).  The Effectiveness of Using Corpus-based Materials in Vocabulary Teaching. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

28. Karaağaç, Ö. (Haziran, 2014). The Use and Functions of Mother Tongue in EFL Classes. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili  Eğitimi Anabilim Dalı.

29. Dursun, G.  (Haziran, 2014). An Analysis of Assessment and Evaluation Activities in the School of Foreign Languages. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

30. Akbulut, N. (Haziran, 2014).Teaching English to Young Learners through Task-based Language Teaching.  Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

31. Kanat, A. (Haziran, 2014). An Investigation of Pre-service English Language Teachers' Perceptions about Their Pedagogical Content Knowledge through Their Teaching Practices. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,  İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

32.  Büyükgebiz, M. (Haziran, 2014). "Ideology and Conflier in John le Carre's Novels: The Spy Who Came in from the Cold and Most Wanted Man." Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı.

33. Aitkuzhinova-Arslan, A. (Haziran, 2014). "The Influence of Smart Board Technology on Student Engagement in Tasks and Perception of English Language Classroom Activities." Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,  Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

34. Dinçer, E. (Haziran, 2014). "The Effects of Media and Technology-Enhanced Vocabulary Teaching in a Foreign Language Classroom." Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, EğitimBilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

35. Aslan, B. (Haziran, 2015). "Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Dersinin İngilizce Öğretmenlerinin Mesleki Kazanımlarına Etkisi (Muğla İli Örneği)" Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,  İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

36. Sevimli, E. (Haziran, 2015). "Denizli İlindeki okulların etkililik düzeyleri." Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi, Denetimi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı.

37. İnci-Kavak, V. (Ocak, 2016). A Conversation Analysis of the Functions of Learner Code-Switching in a Unıversity Level EFL Classroom in Turkey. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

38. Balcı, E. (Ocak, 2017). "Perceptions on blended learning: a study on student and instructor experiences in an English preparatory program. "Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.

39. Karadağ, O. (Mayıs, 2017). "Behavioral classroom management manoeuvres of pre-service English language teachers in teaching young learners." Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

40. Çokçalışkan, A. (Mayıs, 2018). "Identifying high school students' beliefs about learning English as a foreign language." Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

41. Asma, B. (Haziran, 2018). “Examining the relationship between English admission test (LYS-5) and four language skills of undgraduate students.” Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

42.  Güzelcan, S. N. (Haziran, 2018). “Perceptions of teachers and students towards transition exam from basic education to secondary education to secondary education in terms of foreign language.” Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı. 

43. Özdemir, C. (Temmuz, 2018). "Assessing the speaking skill: An investigation into achievment tests of the 9th grade students in Anatolian high schools." Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.

44. Bostan, D. (Eylül, 2018). "The role of TPACK of English teachers on high school learners’ acceptance of mobile learning tools: A case study." Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı.

 45. Doğan, N. (Ocak, 2019). "Collaborative Social Learning: Using Edmodo as a Social Platform to Teach Writing for Preparatory School Students." Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.

 46. Koca, S. N. (Mayıs, 2019), "Peer Teaching and its Implications on Middle School EFL Learners' Writing Motivation. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.

 47. Korkmaz, G. (Haziran, 2019). Perceptions and Attitudes of EFL Learners and Their Instructors towards Online Speaking Assessment.  Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.

 48. Karaağaç, G. (September, 2020). Attributions of University Preparatory Class Students on Theır Success and Failure in the Process of Learning English.  Çağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.

 49. Duran, B. (Ocak, 2021). Perceptions of Pre-Service English Language Teachers about the Profile of an Effective Language Teacher. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.

 50. Çalhan, A. (Haziran, 2021). An Analysis of How Popular Culture is Reflected in the Middle School EFL Course Books, the Opinions of Teachers about the Popular Culture and the Use of Popular Culture in Their Courses. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı,  Master Tezi.

 51. Avcı, A. (Haziran, 2021). Developing a Digital Storytelling Program for Young Learners to Improve the Listening Performance.Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı,  Master Tezi.

 52. Türkkaynağı, U. (Haziran, 2021). Investigating the Use of Speaking E-Portfolios in an EFL Context and its Effects on Students’ Perceived Speaking Self-Efficacy. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı,  Master Tezi.

53. Efetürk, D. (Ağustos, 2021). The Impact of Motivation and Perception on the Interrelationship of EBA, High School Teachers of English and Learners within the Context of Distant Education. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, Master Tezi.