Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin İstatistiksel Akıl Yürütmeye İlişkin Alan ve Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Proje Türü: PAÜ-BAP Doktora Tez Projesi 2016EĞBE005
Proje Yürütücüsü: Sibel KAZAK
Yardımcı Araştırmacı: Rukiye GÖKCE
Proje Başlama Tarihi: 17/05/2016
Proje Süresi: 24 ay
Proje Bütçesi: 4980 TL
Genel Bilgi: Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmenlerinin istatistiksel akıl yürütmeye ilişkin alan ve pedagojik alan bilgileri incelenecektir. Araştırma yöntemi, nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay çalışması (durum çalışması) olarak benimsenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Denizli ilinde görev yapan 9 ortaokul matematik öğretmeni oluşturacaktır. Çalışma grubu, amaçlı örnekleme stratejisine göre belirlenecektir. Araştırmada üç tane veri toplama aracı geliştirilecektir. İlk veri toplama aracı, matematik öğretmenlerinin alan bilgilerini belirlemeyi amaçlayan “İstatistiksel Akıl Yürütme Testi”dir. Diğer veri toplama araçları ise öğretmenlerin istatistiksel akıl yürütmeye ilişkin pedagojik alan bilgilerinin inceleneceği görüşme formu ve ders gözlem formudur. Günümüzde insanların sosyal bağlamlarda kendilerine sunulan bilgileri doğru şekilde anlayabilmesi, yorumlayabilmesi ve bu bilgileri etkili şekilde kullanabilmesi açısından istatistiksel akıl yürütme becerisi önemli görülmektedir. İstatistiksel akıl yürütme becerisinin bir okul eğitiminin parçası olarak geliştirilebileceği göz önüne alındığında bu becerinin geliştirilmesindeki en büyük sorumluluğun öğretmenlere düştüğü açıktır. Öğretmenlerin istatistiksel akıl yürütmeye ilişkin öğretmen bilgilerinin incelenmeyi amaçlayan bu çalışmadan elde edilen bulguların öğretmen eğitimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.