8.Sınıf Öğrencilerinin Üslü Sayılarla İlgili Sayı Duyuları ve Başarıları Arasındaki İlişki

Proje Türü: PAÜ-BAP Yüksek Lisans Tez Projesi 2012FBE055

Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Asuman DUATEPE PAKSU

Yardımcı Araştırmacı: Gülcan Bayram

Proje Başlama Tarihi: 2012

Proje Bütçesi: 7100 TL

Genel Bilgi: İlköğretim matematik programında sayılar öğrenme alanı çok geniş ve önemli bir yer tutmaktadır. Bu sebeple öğrencilerin ilköğretim döneminde sayı duyularının geliştirilmesi gerekir. Sayı duyusu son yıllarda araştırmacılar tarafından üzerinde sıklıkla çalışılan bir konu olmuştur. Yurt dışında sayı duyusunu konu alan farklı türde araştırmalar bulunmaktadır; ancak üslü sayılarla ilgili sayı duyusu üzerinde herhangi bir çalışmaya rastlanmamıştır. Ülkemiz alan yazında ise sayı duyusu konusunda  büyük bir boşluk bulunmaktadır. Bu sebeple bu çalışmada ilköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin üslü sayılarla ilgili sayı duyularının , üslü sayılara ilişkin başarılarının ne düzeyde olduğunun ve bunların arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yapılacak çalışmanın bulguları sonucunda, üslü sayıları sınıfta uygulanan klasik sınavlarda başarabilen öğrencilerin gerçekte üslü sayıları ne kadar anlamlandırdıkları ve üslü sayılarla ilgili sayı duyularının ne düzeyde olduğu konusunda bilgi sahibi  olunacaktır. Bunun için 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Denizli ilindeki bir okuldan rastlantısal olarak seçilen 60 ilköğretim sekizinci sınıf öğrencisi ile çalışılacaktır. Bu öğrencilere üslü sayı duyularını ve üslü sayılar konusundaki başarılarını ölçmeye yönelik iki farklı ölçek araştırmacı tarafından uygulanacaktır. Üslü sayı duyusu ölçeği daha önce uygulanan bir çalışmadan alınarak sadece üslü sayı başarı testi araştırmacı tarafından geliştirilecektir. Ölçme işlemi sonucu elde edilen sonuçlar araştırmacı tarafından nicel yöntemlerle analiz edilerek bulgulara ulaşılacaktır.  

Menü