Geometrik Cisimlerin Yüzey Alanları ve Hacimleri Konusunda Yazma Etkinliklerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarılarına ve Geometriye Yönelik Özyeterlik İnançlarına Etkisi 

Proje Türü: PAÜ-BAP Yüksek Lisans Tez Projesi 2011FBE042

Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Asuman DUATEPE PAKSU

Yardımcı Araştırmacı: Emine Gaye ÇONTAY

Proje Başlama Tarihi: 2011

Proje Bütçesi: 6.865 TL

Genel Bilgi: Bu çalışmanın amacı, 8. sınıf öğrencilerinin geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konusunda yazdıkları yazıların      incelenmesi ve bu konuda günlük yazmanın onların başarılarına ve geometriye yönelik özyeterlik inançlarına etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 yılında Denizli Merkez’ de bulunan Mehmetçik İlköğretim Okulu 8. sınıfta okuyan 54 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama araçları; 8.sınıf öğrencilerin Geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konusundaki başarılarını ölçen başarı testi, öğrencilerin geometri özyeterliklerini belirleyen geometriye yönelik özyeterlik ölçeği, görüşmeler ve öğrencilerin yazıları olacaktır. Öğrencilerin yazıları dereceli puanlama anahtarı ile analiz edilecek, bunun yanında günlükler nitel olarak da incelenecektir. Öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler nitel olarak analiz edilecektir. Görüşmeler video kamera ile kaydedilecektir. Matematik başarı testi ve geometri özyeterlik ölçeği ile yapılan öntest ve sontest uygulamaları için SPSS paket programı ile gruplar arasındaki başarıların kıyaslanması için t testi, gibi istatistiksel analizler yapılacaktır.

Menü