6. Sınıf Öğrencilerinin Niceliksel ve Niteliksel Orantısal Akıl Yürütme Problemlerindeki Anlayışlarının İncelenmesi

Proje Türü: PAÜ-BAP Yüksek Lisans Tez Projesi 2011FBE061

Proje Yürütücüsü: Doç. Dr. Asuman DUATEPE PAKSU

Yardımcı Araştırmacı: Gül Sinem PAKMAK

Proje Başlama Tarihi: 2011

Proje Bütçesi: 8.700 TL

Genel Bilgi: Tezin amacı ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin orantısal akıl yürütme düzeylerini tespit etmek ve bu öğrencilerin niceliksel ve niteliksel orantısal akıl yürütme problemlerinde kullandıkları stratejileri belirleyerek bu stratejileri nasıl kullandıklarını incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmanın çalışma grubunu 2011-2012 öğretim yılı içinde bir devlet okulunda öğrenim gören 20 altıncı sınıf öğrencisi oluşturacaktır. Çalışmanın veri toplama aracı araştırmacı tarafından geliştirilmiş veya çeşitli kaynaklardan esinlenilerek oluşturulmuş açık uçlu veya çoktan seçmeli sorulardan oluşan görüşme formu olacaktır. Görüşme formu iki kısımdan oluşacaktır. İlk kısım çeşitli kaynaklardan esinlenilerek düzenlenmiş niteliksel orantısal akıl yürütme problemlerine yönelik olarak hazırlanacaktır. İkinci kısım ise araştırmacı tarafından niteliksel problemlerinin karşılığında oluşturulmuş niceliksel orantısal akıl yürütme problemlerine yönelik olarak hazırlanacaktır. Çalışmanın verileri öğrencilerle görüşmeler yoluyla toplanacaktır. Görüşme esnasında ses kayıt cihazından yararlanılacak sonrasında elde edilen veriler yazılı metin haline getirilerek veri analizine geçilecektir. Verilerin analizi nitel araştırma temeline dayalı betimsel analiz yöntemiyle temalar oluşturmak suretiyle gerçekleştirilecektir.  Verilerin analizinde geçerliliği ve güvenilirliği sağlama adına verilerin kodlama aşamasında üç uzmanla birlikte çalışılacaktır.  

Menü