Oturum İzni İçin Gerekli Belgeler;

  1. Başvuru Formu
  2. 4 Fotoğraf
  3. Pasaport Ve Pasaportun Fotokopisi
  4. Sağlık Sigortası
  5. Adresinizi Gösterir Noter Onaylı Belge
  6. Öğrenci Belgesi
  7. Oturum İzni Ücreti

 

Başvuru Formu: Öğrencilerimizin  “https://e-ikamet.goc.gov.tr/” adresinden başvuru yapıp İl Göç İdaresi’ne evrak teslim etmeleri için randevu almaları gerekmektedir. Randevu gününde İl Göç İdaresi’ne giderken evrakların eksiksiz ve doğru olduğuna dikkat edilmelidir. Evrakların eksik olması durumunda randevuyu bir daha baştan almak gerekiyor ve bu süreç en az 1 ay sürebilmektedir.

Sağlık Sigortası: Öğrencilerin Türkiye’ye geldikten sonra yaptırmaları gereken sağlık sigortasıdır. Bu sigortanın fotokopisini İl Göç İdaresi’ne giderken yanınızda götürmeniz gerekmektedir.

Öğrenci Belgesi: Öğrenci belgeleri öğrencilerin bağlı oldukları fakültelerin öğrenci işlerinden veya Enstitü öğrenci işlerinden alınmaktadır. Öğrenci lisans öğrencisi ise kendi fakültesinin öğrenci işlerinden; yüksek lisans veya doktora öğrencisi ise bağlı olduğu enstitünün öğrenci işlerinden alınmaktadır.

Adresinizi Gösterir Noter Onaylı Kira Sözleşmesi Belgesi: Bu belgeyi almanız için kira kontratınızı gösteren belgeyi ev sahibiniz ile birlikte notere giderek tasdik ettirmeniz gerekmektedir. Daha sonra İl Göç İdaresi’ne giderken bu belgeyi de yanınıza almayı unutmayınız.

Not: Lütfen İl Göç İdaresi’ne giderken tüm evraklarınızın tam ve doğru olduğundan emin olunuz. Bir eksiklik durumunda tüm randevu alma süreci baştan başlayacağı için Oturum izni için daha fazla süre BEKLEMENİZ gerekebilir.