2024-2025 Dönemi yurtiçi staj tarihleri Fakülte Yönetim Kurulu Kararı ile 23 Haziran-04 Ağustos 2025 tarihleri arasında belirlenmiştir. Staj tarihleri hafta içi olacak şekilde, resmi tatiller olmadan (örneğin 15 Temmuz günü seçilmeyerek) seçilmelidir. Staj günü olarak sadece hafta içi 5 gün seçilmelidir. 15 Temmuz resmi tatil günü, Cumartesi ve Pazar seçilmemelidir. Öğrenci tarafından sistemde toplam seçilmiş staj günü 30 olarak görünmelidir. 30 staj günü seçtiğinizi mutlaka kontrol ediniz. Fazla ya da eksik staj günü seçilmesi halinde ya da resmi tatillerin seçilmesi durumunda staj başvurunuz onaylanmayacaktır.
Her öğrenci tek bir staj dersini seçebilir. Komisyon olarak ilgili dönem kataloğunuzda yer alan stajı seçmenizi tavsiye ederiz. Staj Başvurularının Pusula Bilgi Sistemi üzerinden yapılması gerekmekte olup, onay sonrası sistem tarafından verilen tüm belgeler eksiksiz olarak işyeri tarafından imzalanıp kaşelenmeli ve onaylanmalıdır. Ardından taratılan belgeler ve Müstehaklık belgesi aşağıdaki linkte yer alan dosyalara yüklenmelidir. Dosyaya onaylı belgelerini yüklemeyen öğrencilerin, sistem onayı olsa dahi sigorta girişi yapılamayacağı için staj yapamazlar.
Öğrenciler staj başvurusu yapıp onaya göndermelidir. Komisyon tarafından yapılacak pusula onay işlem günleri 12 Mayıs’a kadar Pazartesi ve Perşembe günleridir. İmzalı, kaşeli ve diğer resmi staj belgelerini linke yüklemek için son gün 16 Mayıs’tır. Dolayısıyla 12 Mayıs Pazartesi ve 14 Mayıs Çarşamba sistem üzerinden başvuru yapmak için son günlerdir. Süreyi kaçıran öğrencilere ek süre verilmeyecektir. Eksik ve yanlış başvuru ile belge teslimi yapma sorumluluğu öğrenciye aittir.
Bölüm staj komisyonu tarafından öğrencilere staj onayı ya da sigorta girişi ile ilgili herhangi bir belge verilmeyecektir. İş yerinin böyle bir talebi olursa Pusula Bilgi Sistemi üzerinden onayınızı gösterebilir, e-devlet sisteminiz üzerinden sigorta girişinizi de beyan edebilirsiniz.
Staj yapılacak ofis ya da kurumlar mimari proje ve uygulamalar yapıyor olmalıdır. Bu konudaki seçim sorumluluğu öğrenciye aittir. Komisyon üyeleri tüm iş yerlerinin niteliğini bilemeyeceği için uygunluğu ile ilgili görüş bildiremez. Aynı işyerinde birden fazla öğrenci staj yapabilir. Ancak teslimler her öğrencinin kendine özgü olmalıdır. Aynı dosyanın teslim edilmesi halinde stajlar geçersiz sayılacaktır.
Staj Dosyası Teslimi 2025-2026 Eğitim Öğretim Yılı Güz Dönemi 4. Haftasında, ilgili dönem başında ilan edilecek formatta yapılacaktır. Daha önce yapılan teslimler dikkate alınmayacaktır.
Önemli Not: Staj başvurusu yapacak öğrencilerimiz PBS sisteminden verilen başvuru evrakının çıktısını almalı, boş olan kısımlar işyeri ve öğrenci tarafından doldurulmalı ve gerekli imzalar atıldıktan ve belgeler kaşelendikten sonra yukarıdaki linke yüklenmelidir. Müstehaklık belgesi de yüklenen evraklar arasında olmalıdır. Başvuru süreci bu basamaklardan oluşmaktadır. Tüm başvuru işlemleri Pusula Bilgi Sistemi üzerinden ve dijital yöntemlerle yapılacaktır. Komisyondan herhangi bir imzalı belge almanıza gerek yoktur.
Pusula Bilgi Sistemi üzerinden öğrenci başvuru sistemi işleyişi hakkında Bölüm Komisyon Üyeleri bilgi sahibi değildir.
- Başvurunuz reddedilir ise bu metni ve tarihleri tekrar okuyarak dikkatlice başvuru yapınız. Başvuru onayı almanızın ardından belgeleri staj yapacağınız iş yeri ya da kuruma belge üzerinde istenilen tüm alanlar olmak üzere imzalatıp kaşeletiniz. İmzalı-Kaşeli başvuru belgesi ile e-devlet üzerinden alacağınız Müstehaklık belgesini taratarak aşağıdaki linke yükleyiniz.
- Sigorta işlemleri, Müstehaklık belgesi ve iş yeri ile ilgili sigorta konuları hakkında sorularınızı MTF idari personeli Murat Aydemir’e sorabilirsiniz.
Şantiye Stajı için:
https://drive.google.com/drive/folders/1paZxX45ncJGpMjV9QWMntxzEo5uaLxSV?usp=sharin g
Büro Stajı için:
https://drive.google.com/drive/folders/1tDPte5OvBtMToxtyCRBvOVaRB3dNamMP?usp=shari ng
İyi çalışmalar dileriz.
PAÜ MTF Mimarlık Bölümü Staj Komisyonu Dr. Ö. Ü. Saadet Mutlu Kaytan
Dr. Ö. Ü. Gözde Kan Ülkü
Dr. Ö. Ü. Ayşe Nur Şenel Fidangenç