İŞ AKIŞ TABLOSU
|
İŞLEM TÜRÜ
|
TARİH ARALIKLARI
|
e-Devlet üzerinden kayıt tarihleri
|
19-20 Ekim 2022 Saat: 23:59’a kadar
|
e- Devlet üzerinden yapılacak olan kayıt adresi
|
https://www.turkiye.gov.tr/yok-universite-ekayit
|
Manuel olarak, Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığında yapılacak kayıtlar için tarihler
|
19-24 Ekim 2022
|
e-Devlet ve manuel kayıt yaptıranlar için sistem üzerinden Ders Kayıt işlem tarihleri
|
31 Ekim - 03 Kasım 2022
|
Manuel kayıt yeri
|
Pamukkale Üniversitesi, Rektörlük
Binası Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı,
Kat:1, Kınıklı Yerleşkesi Pamukkale/DENİZLİ
|
Üniversitemize Dikey Geçiş Sınavı (DGS) Ek Kontenjan ile yerleşmeye hak kazanan öğrencilerin e-Devlet üzerinden kayıt işlem tarihleri 19-20 Ekim 2022’dir. Ancak elektronik kayıt yaptıramayan ve manuel kayıt yaptıracak öğrencilerin kesin kayıt işlemleri Pamukkale Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından 19-24 Ekim 2022 tarihleri arasında yapılacaktır. Eksik belge ile kayıt yapılmayacaktır.
Elektronik Kayıt İşlemleri (e-Devlet üzerinden kayıt); Yerleşen adaylar e-Devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı alanından kayıt işlemlerini yapabileceklerdir. Kayıt ekranına girmek yeterli olmayıp, kayıt ekranında “Kaydınız Yapılmıştır” vb. ibaresi görününceye kadar işleme devam edilerek, kayıt işleminin sonuçlandırılması ve çıktı alınması gerekmektedir. Kayıt işlemini sonuçlandırmayan öğrencinin kayıt işlemi geçerli sayılmaz. Kayıt işlemi tamamladıktan sonra, Elektronik Kayıt Belgesi ve Öğrenci Belgesi e-Devlet sisteminden alınabilmektedir.
e-Devlet üzerinden kayıt yaptırmayan/yaptıramayan öğrencilerimizin, kayıt için istenen belgeler ile birlikte, belirlenen kayıt tarihlerini dikkate alıp, şahsen/kanuni temsilcisi (vasi)/noter vasıtasıyla vekil tayin edilen kişi aracılığı ile başvuru yaparak kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir. Belirlenen kayıt tarihlerinde başvurmayanların yaşayacakları sorun ve zaman kaybından kendileri sorumlu olacaklardır.
e-kayıt yaptıran öğrencilerin ayrıca kayıt için Üniversitemize gelip kayıt yaptırmasına ve kayıt evrakı teslim etmesine gerek yoktur.
KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER
1- 2022 DGS Ek Yerleştirme Sonuç Belgesinin 1 (bir) adet internet çıktısı (1 Nüsha).
2- Mezun olduğu okuldan alınan Lise Diplomasının aslı ve fotokopisi (Lise Diploması kayıt sırasında görülerek, fotokopisi alınacak ve aslı iade edilecektir). Lise Diplomasını kaybeden öğrencilerin mezun oldukları liseden alacakları Diploma Zayi Belgesi de Lise Diploması yerine geçmektedir.
3- Mezun olduğu okuldan alınan Ön Lisans Diplomasının aslı ve fotokopisi ya da yeni tarihli Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı ve fotokopisi (Ön Lisans Diploması veya Geçici Mezuniyet Belgesi kayıt sırasında aslı görülerek adaylardan fotokopisi alınacaktır. Başarı Belgesi kesinlikle mezuniyet belgesi yerine kullanılamaz).
Geçici Mezuniyet Belgesi ile kaydı yapılan öğrencilerin daha sonra okullarından aldıkları Ön Lisans Diploması kayıt sırasında ibraz edilecek, adaylardan bu belgenin fotokopisi alındıktan sonra aslı iade edilecektir.
4- Kimlik Kartı ya da Nüfus Cüzdanının önlü arkalı fotokopisi.
5- 6 adet 4.5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf (Fotoğrafların arkasına T.C. Kimlik Numarası, Öğrenci Numarası, Adı ve Soyadı yazılacaktır).
6- 2000 ve daha önce doğmuş erkek öğrenciler için askerlik şubelerinden veya e-Devletten alınacak “bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına” dair belge.
a) Askerliğini tamamlamış olan öğrenciler için terhis belgesinin aslı görülerek fotokopisi alınacaktır.
b) Askerlikten muaf olan öğrenciler için muafiyet belgesinin aslı görülerek fotokopisi alınacaktır.
7- İkinci Öğretim öğrencileri için öğrenci katkı payının birinci taksitinin yatırılması (Kayıt hakkı kazanan öğrenciler; kayıt için geldiklerinde Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığından verilecek olan öğrenci numarası ile bankaya giderek katkı payı/öğrenim ücretini ödeyeceklerdir).
Bir yükseköğretim programına kayıtlı iken, ikinci bir yükseköğretim programına (Çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde ikinci yükseköğretim programına ait öğrenci katkı payları öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır. Bu durumdaki birinci öğretim öğrencilerinin Halk Bankasında üzerinde tanımlı harç bulunmaması halinde Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesindeki Harç Birimine müracaat etmesi gerekmektedir.
Katkı Payı/Öğrenim Ücreti tutarları Halk Bankasının Türkiye genelindeki tüm şubelerinden, internet bankacılığı ve ATM’lerinden PAÜ Öğrenci Numarası ile yatırılabilir.
8- Manuel kayıt yapacak/yaptıracak öğrenciler için; Aday Öğrenci Bilgi Formu kayıt sırasında sistemden alınacaktır.
e-kayıt yaptıran öğrencilerde Aday Öğrenci Bilgi Formunu doldurmak zorundadır.
(Aday Öğrenci Bilgi Formu için tıklayınız)
* Aday Öğrenci Bilgi Formunu doldurmak, kayıt yaptırmak anlamına gelmemektedir.
ÖNEMLİ BİLGİLER:
1- 2022 yılı Dikey Geçiş Sınavı (DGS) için belirlenen kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan, ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavını vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencilerinin, bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı başlangıcına kadar, 2022 DGS’de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına kayıt yaptırabileceklerdir.
2- e-Devlet sistemi üzerinden kaydını yaptırmış, ancak ilgili üniversiteden (Ön lisans mezuniyeti) 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı başlangıcına kadar mezun olamayan öğrencilerin kayıtları silinecektir.
3- Dikey Geçiş Kaydı için; Ön Lisans Programından mezun olamayanlara, kayıt günlerinde Geçici Kayıt yapılmayacak olup, mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2022-2023 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı başlangıcına kadar, 2022 DGS’de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına kayıt yaptırabileceklerdir.
E- DEVLET ÜZERİNDEN YA DA MANUEL OLARAK KAYIT YAPAN ÖĞRENCİLERİN KAYITTAN HEMEN SONRA İLGİLİ AKADEMİK BİRİMİNE TESLİM ETMESİ GEREKEN BELGELER
- 1-Not Durum Çizelgesi (Aslı/İlgili üniversite onaylı)
- 2-Ders İçerikleri (Aslı/İlgili üniversite onaylı)
- 3-Mezun olduğu ön lisans programından alınan not dönüşüm tablosu (Aslı/İlgili üniversite onaylı)
Hazırlık Sınıfı olan programlar için tıklayınız.
Katkı Payı Öğrenim Ücretleri için tıklayınız.
e-Devlet / Manuel Kayıt yaptıran öğrencilerin:
31 Ekim – 03 Kasım 2022 tarihleri arasında sistem üzerinden ders kayıt işlemlerini yapmaları gerekmektedir (https://pusula.pau.edu.tr adresine kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yaptıktan sonra ders kayıtlarınızı yapabilirsiniz).
Ek Kontenjan Kapsamında Kayıt Yaptıran Öğrencilerin Muafiyet İşlemleri Duyurusu
2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı Ön Lisans ve Lisans öğrencileri için;
Öğrencilerin eşdeğerlik, muafiyet ve intibak başvurularının sistem üzerinden yapılması gerekmektedir.
Başvurunun sisteme giriş tarihi: 25.10.2022 - 27.10.2022
Muafiyet Modülü online başvuru kılavuzu için tıklayınız.
Başvuru Linki için tıklayınız…
PAÜ Eşdeğerlik, Muafiyet ve İntibak Yönergesi için tıklayınız…
Not:
1- Başvuruda sisteme yüklenen belgelerin asıllarının ilgili akademik birime başvuru tarihi içinde teslim edilmesi zorunludur.
2- Öğrenci daha önce eğitim gördüğü yükseköğretim kurumundan alıp ve başarılı olduğu dersler için muafiyet başvurusu yapabilecektir.