Kariyer Danışmanlığı Nedir?
Kariyer danışmanlığı, bireyin kariyerini ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda planlamasını, kariyer yaşamında karşılaştığı/karşılaşacağı güçlüklerle etkili şekilde başa çıkabilmesini hedefleyen bir yardım sürecidir. Kariyer danışmanlığında bireyin kariyeriyle ilgili kararları, planları ve problemleri ele alınır, ayrıca bireye kariyer yaşamında ihtiyaç duyabileceği beceriler kazandırılır.
Kariyer danışmanlığı hizmeti çerçevesinde ele alınan başlıca konular şunlardır;
- Kariyer kararlarını ve hedeflerini belirleme, karar verme becerilerini geliştirme,
- Kariyer planı oluşturma,
- Üniversite yaşamını kariyer hedefleri doğrultusunda organize etme,
- İlgilerine, yeteneklerine, değerlerine, güçlü ve zayıf yönlerine ilişkin farkındalık kazanma,
- İş ve staj arama becerilerini geliştirme, iş ve staj arama süreçleri hakkında bilgi alma,
- Özgeçmiş ve niyet mektubu hazırlama,
- Mülakatlara hazırlanma ve mülakat teknikleri konusunda bilgi alma,
- Lisansüstü eğitim ve akademik kariyer hakkında bilgi alma.
Nasıl Randevu Alabilirim?
Yetenek Kapısı’na (https://yetenekkapisi.org) giriş yapılarak sayfanın sol sütununda yer alan "Kariyer Danışmanlığı" bölümünden randevu alınabilmektedir.
Randevu Oluşturma Süreci
- “Eylemler” bölümünden seçmek istediğiniz kariyer danışmanının yanındaki takvim simgesine tıklayınız.
- Açılan takvimden randevu almak istediğiniz saat aralığını seçiniz.
- Seçiminizle birlikte açılan ekranda görüşme türünüzü (yüz yüze/uzaktan) giriniz, açıklama bölümüne hangi amaçla kariyer danışmasına başvurduğunuzu kısaca yazınız.
- “Tamam” butonuna tıklayarak talebinizi tamamlayınız.
- Seçmiş olduğunuz kariyer danışmanının randevunuzu onaylaması için bekleyiniz.
- Başvurunuz yeşil renge dönüştüğünde talebiniz onaylanmıştır.
- Randevu günü ve saatinde görüşmenizi kariyer merkezi ofisinde veya uzaktan gerçekleştirebilirsiniz.
- Her bir oturum yaklaşık 45 dakika olarak planlanmaktadır.
- Lütfen randevunuza gelemeyeceğiniz durumlarda, en geç 24 saat önce randevunuzu iptal ediniz.