SAAT/GÜN |
1. GÜN |
SAAT/GÜN |
2. GÜN |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: Kaynak Verimliliği Nedir? Kaynak Verimliliği Araçları |
08:00 - 08:45 |
DERS ADI: : Kurumsal Karbon Ayak İzi Nedir? |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Recep PARTAL |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tuba BUDAK DUHBACI |
|
DERS KONUSU: İşletmelerde kaynak verimliliği |
|
DERS KONUSU: Karbon Ayak İzinin Kurumsal açıdan irdelenmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
Kaynak verimliliğinin tanımının yapılması, üretim hatlarında kullanılan kaynakların irdelenmesi, üretim tesislerinde kaynak verimliliği uygulamalarında kullanılacak araçların tanıtılması ve araçlarla ilgili bilgilendirme yapılması |
|
ISO 14064 -1 kapsamında kurumsal karbon ayak izinin içeriğinin anlatılması. |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Temiz Üretim Nedir? Temiz Üretimin Faydaları |
09:00 - 09:45 |
DERS ADI: Ürün Karbon Ayak İzi Nedir? |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tuba BUDAK DUHBACI |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tuba BUDAK DUHBACI |
|
DERS KONUSU: İşletmelerde Temiz Üretim |
|
DERS KONUSU: Ürün karbon ayak izinin irdelenmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
Kaynak Verimliliği araçlarından biri olan Temiz Üretimin detaylı irdelenmesi, faydalarının anlatılması ve temiz üretim uygulamalarının detaylandırılması |
|
ISO 14067 kapsamında ürün karbon ayak izinin içeriğinin anlatılması. |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Temiz Üretim Etüdü Metodolojisi |
10:00 -10:45 |
DERS ADI: Kurumsal ve Ürün Karbon Ayak İzi Hesaplama Metodolojisi |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tuba BUDAK DUHBACI |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tuba BUDAK DUHBACI |
|
DERS KONUSU: Temiz Üretim metodolojisinin uygulaması |
|
DERS KONUSU: Karbon ayak izi hesaplaması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ:Kurumsal ve ürün karbon ayak izi hesaplama metodolojisinin anlatılması, ihtiyaç duyulan verilerin irdelenmesi. |
|
Temiz üretim metodolojisinin irdelenmesi, her bir adımın detaylı incelenmesi ve temiz üretim etütleri ile ilgili vaka analizlerinin yapılması |
|
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Farklı Sektörler İçin Temiz Üretim Fırsatları |
11:00 -11:45 |
DERS ADI: Farklı Sektörlerden Örnekler |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Tuba BUDAK DUHBACI |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Recep PARTAL |
|
DERS KONUSU: Sektörel Temiz Üretim Fırsatlarının İrdelenmesi |
|
DERS KONUSU: Ürün karbon ayak izinin sektörel uygulaması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
Farklı sektörler özelinde tespit edilen temiz üretim fırsatlarının/olanaklarının detaylı irdelenmesi ve örnek çalışmaların incelenmesi |
|
Farklı sektörlerde yapılan kurumsal ve ürün karbon ayak izi hesaplamalarının irdelenmesi, farklılıkların ortaya konulması |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Yaşam Döngüsü Analizi (YDA) |
12:00 -12:45 |
DERS ADI: Su Ayak İzi Nedir? |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Recep PARTAL |
|
DERS KONUSU: Yaşam Döngüsü Yaklaşımı ve Yaşam Döngüsü Analizi |
|
DERS KONUSU: Su ayak izi kavramının önemi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Su ayak izinin ne anlama geldiği ve neden önemli olduğu hakkında bilgiler aktarılacaktır. |
|
Yaşam döngüsü yaklaşımının açıklanması ve bu yaklaşımın sağladığı faydalarının değerlendirilmesi |
|
|
Yaşam döngüsü analizinin tanıtılması, ilgili terimlerin açıklanması ve bu yöntemin amacı ve önemi hakkında detaylı bilgi sunumu |
|
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Yaşam Döngüsü Analizi (YDA) Metodolojisi |
14:00 -14:45 |
DERS ADI: Su Ayak İzi Hesaplama Metodolojileri |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Recep PARTAL |
|
DERS KONUSU: Yaşam Döngüsü Analizi Uygulaması |
|
DERS KONUSU: Su ayak izi hesaplama metotları |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Yaşam döngüsü analizinin metodolojisinin açıklanması, hedef ve kapsamının tanımı, yaşam döngüsü envanter analizi (LCI), yaşam döngüsü etki değerlendirmesi (LCIA), sonuçların yorumlaması ve raporlanması basamaklaklarının detaylandırılması |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Su ayak izi hesaplamalarında kullanılan en yaygın 2 metot olan Water Footprint Network (WFN) ve ISO 14046 metotları hakkında bilgilerin yanı sıra literatürde uygulanan su ayak izi metotları aktarılacaktır. |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Farklı sektörler için örnek YDA çalışmaları |
15:00 -15:45 |
DERS ADI: Farklı Sektörlerden Örnekler |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Dr. Recep PARTAL |
|
DERS KONUSU: Seramik Karo için YDA Örnek Vaka İncelemesi |
|
DERS KONUSU: Su ayak izi hesaplamalarına ilişkin örnek uygulamalar |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Seramik sektörünün sürdürülebilirliğinin tartışılması, seramik karo için hazırlanan YDA çalışmasının paylaşılması ve bu ürün için uygulanan çevresel sürdürülebilirlik iyileştirme alternatiflerinin yaşam döngüsü analizi ile değerlendirilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Farklı sektörlerde, farklı metotlarla uygulanan su ayak izi çalışmaları, metotlar arasındaki farklılıklar, tespit edilen sonuçlar ve su ayak izinin yorumlanmasına yönelik bilgi aktarımı |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: Farklı sektörler için örnek YDA çalışmaları |
16:00 -16:45 |
DERS ADI: |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN |
Ders Saati: 1 |
DERS VERECEK ÖĞRETİM ÜYESİ: |
|
DERS KONUSU: Karton ve Cam Ambalajlar için YDA Örnek Vaka İncelemesi |
|
DERS KONUSU: |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: Ambalaj sektörünün sürdürülebilirliğinin tartışılması, karton ve cam ambalaj için hazırlanan YDA çalışmasının paylaşılması ve bu ürünler için uygulanan çevresel sürdürülebilirlik iyileştirme alternatiflerinin yaşam döngüsü analizi ile değerlendirilmesi |
|
DETAYLI DERS İÇERİĞİ: |
Toplam Ders Sayısı=8 |
Toplam Ders Sayısı=7 |