Projelerde Yapılan Görevler
1. Covid-19 Salgınının Turizm Endüstrisine Etkisi ve Ülkelerin Kriz Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırmalı Analizi. TÜBİTAK 1001, Yürütücü: Murat Bayram, Araştırmacı: Semih Arıcı, Ümmühan Bayram [01/07/2020 - 01/12/2020]
2. Denizli Turizm Rotaları. Pamukkale Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi. Serkan Bertan, Serap Alkaya, Murat Bayram, Onur Görkem [16.01.2017 -15.01.2018]
A. Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
A1. Bertan, S., Bayram, M., Ozturk, A.B, & Benzergil, N. (2016). Factors Influencing Hotel Managers’ Perceptions Regarding the Use of Mobile Apps to Gain a Competitive Advantage. Asia-Pacific Journal of Innovationin Hospitality and Tourism, 5(1), 59-74. [CABII]
A2. Bertan, S., Bayram, M., & Benzergil, N. (2015). The evaluation of thermal hotels' online reviews. Tourism: An International Interdisciplinary Journal, 63(1), 53-65. [Scopus]
A3. Yaylı, A., & Bayram, M. (2012). eWOM: The Effects of Online Consumer Reviews On Purchasing Decision. International Journal of Internet Marketing and Advertising. 7(1), 51-64. [Scopus]
A4. Yaylı, A., & Bayram, M. (2010). Web-Based Destination Marketing: Do Official City Culture and Tourism Websites' in Turkey Consider International Guidelines? Tourism: An International Interdisciplinary Journal. 58 (1), 51-60. [Scopus]
B. Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler :
B1. Bayram, Ü., Bayram, M. & Arıcı, S. (2021). Türk Dünyasında Turizm Örgütlenme Yapılarının ve Politikalarının Değerlendirilmesi. Uluslararası Türk Dünyası Yunus Emre Sempozyumu, 24-27 Mayıs, Denizli, Türkiye.
B2. Bayram, M. & Arıcı, S. (2019). Aşırı Turizm ve Destinasyon Yönetimi: Avrupalı Destinasyonların Aşırı Turizm Politikalarının Değerlendirilmesi. 5. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 13-15 Haziran, Taraz, Kazakistan.
B3. Görkem, O., Yağcı, K., & Bayram, M. (2018). The Effect of Food and Beverage Refreshments on Airline Passenger Satisfaction. 2nd International Congress of West Asia Tourism Research, 27-30 September, Van. Turkey
B4. Bayram, M., Bayram, Ü., & Kara, M. (2017). Kırgızistan Çevrimiçi Destinasyon İmajının Değerlendirilmesi. 3. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Sempozyumu, 20-22 Nisan, Bişkek, Kırgızistan
B5. Bayram, M., & Arıcı, S. (2013). Destination Marketing Organizations’ Social Media Usage: A Research on Balkan Countries. In International Conference on Economic and Social Studies, 10-11 May, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina.
B6. Bertan, S., Bayram, M. & Kırlar, B. (2013). Evaluation of the Social Media Users’ Comments Towards Eco-Friendly Accommodation Establishments. The 3rd International Geography Symposium.10/13 June, Kemer, Antalya.
B7. Kara, M., & Bayram, M. (2013). The Effects of Turkish Soap Operas on Turkey’s Image:The Case of Sudan. 3rd Arab-Turkish Congress of Social Science. 02-04 May, Istanbul, Turkey.
B8. Yaylı, A., Bayram, M., & Bayram, Ü. (2011). How Social Media Works in Destination Marketing? A Content Analysis on Twitter. 10th International Marketing Trends Congress. 20-22 January, Paris, France.
B9. Yaylı, A., & Bayram, M. (2010). eWOM: The Effects of Online Consumer Reviews On Purchasing Decision of electronic goods. 9th International Marketing Trends Congress. 21-23 January, Venice, Italy.
C. Yazılan ulusal/uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler :
C1. Bayram, M. (2023). Deneyim Ekonomisi, Paylaşım Ekonomisi ve Turizm. Ahmet Tayfun (Ed.) İçinde Turizm Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık
C.2. Bayram, M. & Arıcı, S. (2022). Lüks Turizm. Canan Tanrısever (Ed.) İçinde Örnek Olaylarla Niş Turizm. Ankara: Detay Yayıncılık.
C3. Bayram, M., Arıcı, S. & Bayram, Ü. (2021). Covid-19 ve Turizm Ülkelerin Kriz Yönetim Stratejilerinin Karşılaştırmalı Analizi. Ankara: Gazi Kitabevi.
C4. Tengilimoğlu, D. & Bayram, M. (2020). Termal Turizm ve SPA/Wellness. Dilaver Tengilimoğlu (Ed.) İçinde Sağlık Turizmi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
C5. Bayram, M. (2020). Sağlık Turizmi Hizmetlerinde Standart Oluşumu ve Akreditasyon. Mehmet Tuncer (Ed.) İçinde Farklı Boyutlarıyla Sağlık Turizmi. Ankara: Detay Yayıncılık.
C6. Bayram, M. (2019). Butik Otel, Taverna, Kış Sporları Tesisleri, Otobüs İşletmeciliği, Hediyelik Eşya İşletmeleri. O. İçöz ve M. Uysal (Ed.) İçinde Turizm Ansiklopedisi Türkiye Turizm ve Ağırlama Endüstrisinin Temel Kavramları. Ankara: Detay Yayıncılık.
C7. Bayram, M. (2019). Destinasyon Yönetiminde Avrupa Modeli (Editör). Ankara: Detay Yayıncılık.
C8. Bayram, M. (2019). Turizmde Güncel Konular (Editör). Ankara: Grafiker Yayınları.
C9. Bayram, M., Bayram, Ü & Görkem, O. (2017). Başarılı Restoranların Müşterilerini Memnun Etme Yolları. D. Bozok, C. Avcıkurt, M. Doğdubay, M. Sarıoğlan ve G.K. Girgin (Ed.) İçinde Gastronomi Üzerine Araştırmalar (328-341). Ankara: Detay Yayıncılık.
C10. Görkem, O., Bayram, M., Bertan, S., & Bayram, Ü. (2016). Approach of the Young to Eco-Gastronomy: The Case of Turkish Cuisine. Cevdet Avcıkurt et al., (Eds.) In Global Issues and Trends in Tourism (pp.602-610). Sofia: St. Kliment Ohridski University Press
C11. Bayram, M., Görkem, O. ve Bayram, Ü. (2016). Sosyal Medya ve Destinasyon Pazarlaması Kapsamında Facebook Üzerinde Paylaşılan İçerikler ve Bunların Tüketici Etkileşimine Etkisi. Övünç Bardakoğlu ve Vahap Tecim (Ed.) İçinde Bölgesel Turizm (43-56). İzmir: DEUZEM.
C12. Bayram, M. ve Bertan, S. (2015). Sosyal Medya Pazarlaması. Burhan Kılıç ve Zafer Öter (Ed.) İçinde Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar (547-586). İstanbul: Beta
C131. Bayram, M. (2015). Turizmde Dağıtım Sistemi ve Dağıtım Kanalları. Yasin Keleş (Ed.) İçinde Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü (57-84). Ankara: Grafiker Yayınları.
C14. Bertan, S., Bayram, M. & Kırlar, B. (2014). Evaluation of the Social Media Users’ Comments Towards Eco-Friendly Accommodation Establishments. Recef Efe and Münir Öztürk (Eds.) In Tourism, Environment and Ecology in the Mediterranean Region (pp. 283-295). UK: Cambridge.
C15. Görkem, O., Bayram, M. & Bertan, S. (2014). Cittaslow-Slow Cities. Recef Efe et al., (Eds.) In Urban and Urbanization (pp.700-711). Sofia: St. Kliment Ohridski University Press.
D. Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler :
D1. Demirbaş, Ş. ve Bayram, M. (2023). Başarılı Bisiklet Turlarının Temel Özelliklerinin Değerlendirilmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 61-88. [TR Dizin]
D2.Usta, E. ve Bayram, M. (2022). Koronavirüs Salgının Otel İşletmelerine Etkisi: Çevrimiçi Haberlerin Analizi. Journal of Gastronomy, Hospitality ant Travel, 5(4), 1530-1548. [TR Dizin]
D3.Demirbaş, Ş. ve Bayram, M. (2022). Destinasyon Yönetimi ve Pazarlaması Araştırmaları Üzerine Sistematik Literatür Taraması. GSI Journals Seria A: Advancements in Tourism Recreation and Sports Sciences, 5(2), 223-241. [TR Dizin]
D4. Bayram, M., Bulut, Z. ve Yaylı, A. (2020). Sosyal Taşıma Kapasitesi: Doğu Karadeniz Üzerine Bir Değerlendirme. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 347-365. [TR Dizin]
D5. Şahmaz, M. A. ve Bayram, M. (2020). Ben Nesli ve Otel İşletmeleri: Otel İşletmeleri Ben Nesli'ne Ne Vadediyor? Turizm Akademik Dergisi, 7(1), 47-63. [TR Dizin]
D6. Duyar, M. ve Bayram, M. (2019). Aşırı Turizm ve Turizm Korkusu: Yerel Halk ve Turizm İlişkisinin Evrimi. International Journal of Geography and Geography Education (IGGE), 40, 347-362. [TR Dizin]
D7. Sayman, E. ve Bayram, M. (2019). Havayolu İşletmeleri Sadakat Programlarının Değerlendirilmesi. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 1421-1432. [TR Dizin]
D8. Bayram, M. (2018). Otel Konuk Memnuniyetini Etkileyen Unsurlar. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 15(2), 352-369. [TR Dizin]
D9. Bayram, M. (2018). Otel İşletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Değerlendirmelerine Yanıt Verip Vermeme Durumlarının Değerlendirilmesi. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(1), 816-838. [TR Dizin]
D10. Bayram, M. (2017).Tüketicilerin İstanbul Restoranlarına Yönelik Algıları: Memnuniyetlerini Etkileyen Unsurların Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 142-154. [TR Dizin]
D11. Bayram, M., Keleş, Y.& Bayram, Ü. (2017). Çevrimiçi Fotoğraflar Üzerinden Çevrimiçi Destinasyon İmajının Değerlendirilmesi: Erzincan Doğa Sporları Örneği, Erzincan Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 15-26
D12. Bayram, M., Bayram, Ü., & Arıcı, S. (2016). Otel İşletmeleri Instagram Paylaşımlarının Sosyal Medya Pazarlaması Kapsamında İçerik Analizi Yöntemi ile Değerlendirilmesi, İşletme Araştırmaları Dergisi, 8(2), 427-442. [TR Dizin]
D13. Bayram, M., Bertan, S., & Ertaş, M. (2014). Sosyal Medya Kullanıcılarının Konaklama Tesislerine Yönelik Algılamaları: Pamukkale ve Karahayıt Örneği. Uluslararası Hakemli Beşeri ve Akademik Bilimler Dergisi. 3(10), 139-150.
D14. Bayram, M. (2011). Otel İşletmelerinin Genel Müdür Profillerinin Değerlendirilmesi Üzerine Bir Araştırma, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 22(1), 35-48. [TR Dizin]
D15. Yaylı, A., & Bayram, M. (2009). Web Tabanlı Destinasyon Pazarlaması: İl Kültür Ve Turizm Müdürlükleri İçin Bir Model Önerisi. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 6(1), 6-14. [TR Dizin]
D16. Bayram, M., & Yaylı, A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379. [TR Dizin]
D17. Bayram, M., Eren, R., & Yılmaz, Ü. (2009). Ankara’da Faaliyet Gösteren Otel İşletmelerinin Web Sitelerinin Pazarlama Açısından Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 1, 92-109.
E. Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitaplarında basılan bildiriler:
E1. Demirbaş, Ş. ve Bayram, M. (2022). Bisiklet Turlarının İncelenmesi. 5. Ulusal Turist Rehberliği Kongresi. 30 Eylül-2 Ekim, Denizli
E2.Komas, G. ve Bayram, M. (2018). Turist Bakışına Bir Bakış. Prof. Dr. Hasan Olalı Turizm Sempozyumu. 18/21 Ekim, İzmir
E3. Bertan, S., Alkaya, S., Bayram, M. ve Görkem, O. (2018). Denizli Turizm Rotaları. VII. Doğu Akdeniz Turizm Sempozyumu. 20/21 Nisan, İskenderun.
E4. Bayram, M. (2017). Tüketicilerin Restoranlara İlişkin Algıları: İstanbul Restoranları Örneği. 18. Ulusal Turizm Kongresi.18/22 Ekim, Mardin.
E5. Bayram, M. (2016). Otel Konuk Memnuniyetini Etkileyen Unsurlar: En İyi Otel İsletmelerinin Çevrimiçi Tüketici Değerlendirmelerine Yönelik İçerik Analizi. 17. Ulusal Turizm Kongresi. 20/23 Ekim, Bodrum/Mugla.
E6. Bayram, M, Bayram, Ü. & Görkem, O. (2016). Başarılı Restoranların Müşterilerini Memnun Etme Yolları. Gastronomi Turizmi Kongresi. 17/19 Kasım, Balıkesir.
E7. Bayram, M. & Bayram, Ü. (2016). Tüketicilerin Gözünden Çevreye Duyarlı Konaklama Tesislerinin Değerlendirilmesi. II. Ulusal Sürdürülebilir Turizm Kongresi. 28/30 Nisan, Antalya.
E8. Bayram, M., Keleş, Y., & Bayram, Ü. (2016). Çevrimiçi Fotoğraflar Üzerinden Çevrimiçi Destinasyon İmajının Değerlendirilmesi: Erzincan Doğa Sporları Örneği. I. Ulusal Alternatif Turizm Kongresi. 07/09/ Nisan, Erzincan.
E9. Bayram, M., Bayram, Ü., & Arıcı, S. (2015). Sosyal Medya Pazarlaması Kapsamında Otel İşletmeleri Instagram Paylaşımlarının İçerik Analiz Yöntemi İle Değerlendirilmesi. 16. Ulusal Turizm Kongresi. 12/15 Kasım, Çanakkale.
E10. Bayram, Ü., Bayram, M, Bertan, S., & Görkem, O. (2013). Konaklama İşletmeleri Fiyatlarının Değerlendirilmesi: Denizli Örneği. 14. Ulusal Turizm Kongresi. 05/08 Aralık, Kayseri.
E11. Bayram, M., & Bayram, Ü. (2012). Otel İşletmelerinin Sosyal Medya Kullanım Düzeylerinin Değerlendirilmesi. 13. Ulusal Turizm Kongresi. 06/09 Aralık, Antalya.
E12. Yaylı, A., & Bayram, M. (2010). Otel İşletmelerine İlişkin Sosyal Ağlardaki Kullanıcı Yorumlarının Değerlendirilmesi. 11. Ulusal Turizm Kongresi. 02/05 Aralık, Kuşadası, Aydın.
E13. Yaylı, A., & Bayram, M. (2010). E-Tüketici Yorumları: Antalya Restoranları Üzerine Bir Değerlendirme. 4. Ulusal Gastronomi Sempozyumu&Sanatsal Etkinlikler. 16/17 Nisan, Antalya.
E14. Yaylı, A., Şahbaz, P. ve Bayram, M. (2009). Web 2.0 Tabanlı Ortak Bölgesel Destinasyon Pazarlaması Yaklaşımı: Doğukaradeniz Üzerine Bir Model Denemesi. 14. Ulusal Pazarlama Kongresi. 14/17 Ekim, Yozgat.
E15. Yaylı, A. ve Bayram, M. (2009). Web Tabanlı Destinasyon Pazarlaması: İl Kültür Ve Turizm Müdürlükleri Websitelerinin Değerlendirilmesi. 10. Ulusal Turizm Kongresi. 21/24 Ekim, Mersin.
E16. Bayram, M., & Eren, R. (2007). Konaklama İşletmelerindeki Önbüro Çalışanlarının Etik Algılamalarının Değerlendirilmesi. I. Ulusal Türkiye Turizmi Kongresi. 07/08 Eylül, Sakarya.