Bölümümüz 1992 yılında Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde kurulmuş, uzun süre kadrosuzluk nedeniyle faaliyete geçememiş; 2014 güz döneminde, 40 kişilik öğrenci kontenjanıyla eğitim ve öğretim hayatında başlamıştır. Bundan sonraki süreç içerisinde kontenjan 60 öğrenciye kadar yükseltilmiştir. Bölümümüzde halen 1 Profesör, 2 Doçent, 3 Doktor Öğretim Üyesi ve 1 Araştırma Görevlisi  bulunmaktadır.

Bölümümüzün ana hedefleri arasında mekânı kavrayabilen ve açıklayabilen, coğrafi bilgiye dayalı bir düşünme tarzı olarak benimseyip güncel teknolojileri (Coğrafi Bilgi Teknolojileri) kullanma becerisine sahip mezunlar yetiştirmek bulunmaktadır. Ayrıca, sahasında temel eğitim almış uzmanlar yetiştirmek ve onları lisansüstü eğitim için hazırlamak; öğrencileri Türkiye’de coğrafya eğitim sistemine faydalı olacak ve araştırmalar yapabilecek seviyeye getirmek; kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu alanlarda istihdam oluşturacak alt yapı ve bilgi birikimine sahip elemanlar yetiştirmek de bu hedefler arasında bulunmaktadır.

Bölümümüzde genel itibariyle ilk yıllarda ortak teorik dersler verilmekte, öğrencinin temel coğrafi alt yapısı oluşturulmakta, üçüncü yıldan itibaren ise seçmeli dersler yoluyla Fiziki Coğrafya veya Beşeri Coğrafya alanında uzmanlaşma sağlanmaya çalışılmaktadır. Arazi Çalışmaları aracılığıyla teorik bilgiler yerinde öğrenmeyle somutlaştırılmaktadır. Türkiye’nin diğer Coğrafya Bölümlerinde yürütülen temel dersler ve uygulama çalışmaları yanında, Avrupa ve ABD'deki coğrafya programlarından da yararlanılarak, böylece doğal ve sosyal ortamların birbirinden ayrı düşünülemeyeceği ekosistem mantığı içerisinde derslerle desteklenmiş bir bölüm olması planlanmıştır. Bu çerçevede doğal ve beşeri ortamların planlanması ve yönetimi, çevre koruma, sürdürülebilir sosyal kalkınma ve CBS destekli proje çalışmalarına da ağırlık verilmektedir.