PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ DESTEK BİRİMLERİ YÖNERGESİ*

MADDE 1 - Amaç

(1)Bu Yönergenin amacı, Pamukkale Üniversitesi öğrencilerine verilen akademik ve psikososyal destek hizmetlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

MADDE 2 - Kapsam

(1) Bu Yönerge, Pamukkale Üniversitesine bağlı fakülteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokullarında kayıtlı öğrencilere verilen akademik ve psikososyal destek hizmetlerine ilişkin usul ve esaslarıkapsar.

MADDE 3 - Dayanak

(1) Bu Yönerge, 4/11/1981 tarihlive 2547 sayılı Yükseköretim Kanununun47 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

MADDE 4 - Tanımlar

(1) Bu Yönergede geçen;

  • a) Destek Birimi: Üniversitedeki fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında kurulanöğrenci destek birimlerini,
  • b) Komisyon: Üniversitedeki fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokullarında kurulan öğrenci destek birimleri komisyonunu,
  • c) Rektör: Üniversite Rektörünü,
  • d) Rektörlük: Üniversite Rektörlüğünü,
  • e) Üniversite: Pamukkale Üniversitesini,
  • f) Yönetim Kurulu: Üniversite Öğrenci Destek Birimleri Yönetim Kurulunu, ifade eder.

MADDE 5 - Yönetim Kurulu

(1) Yönetim Kurulu, Üniversiteye kayıtlı öğrencilere verilen akademik ve psikososyal destek hizmetlerinin planlanması, destek birimlerinin koordinasyonu vedenetlenmesinden sorumludur.

(2) Yönetim Kurulu, Rektör tarafından görevlendirilen bir Rektör Yardımcısı, ruh sağlığı alanında çalışan öğretim elemanları ve ilgili idari birimçalışanlarından oluşur.

(3) Yönetim Kurulu, en az yedi üyeden oluşur.

(4) Yönetim Kuruluna Rektör Yardımcısı başkanlık eder.

(5) Yönetim Kurulu başkanı, Yönetim Kurulu üyelerinden birisini Yönetim Kurulu başkan yardımcısı olarak görevlendirir.

(6) Yönetim Kurulu üyeliği süresi,iki yıldır.Süresi tamamlanan Yönetim Kurulu üyesi, tekrar görevlendirilebilir.

(7) Yönetim Kurulu yılda en az iki defa olmak üzere ve Yönetim Kurulu başkanının gerekli gördüğü hallerde üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır.

(8) Yönetim Kurulu kararları toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir.Oyların eşitliği durumunda YönetimKurulu başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.

(9) Yönetim Kurulunun sekreteryaişlemleri Rektörlük Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca karşılanır.

MADDE 6 - Yönetim Kurulu başkanı

(1) Yönetim Kurulubaşkanının görev ve sorumlulukları şunlardır:

  • a) Destek birimlerinin faaliyetlerinin düzenli olarak yürütülmesi ve denetlenmesini sağlar,
  • b) Yönetim Kurulunda alınan kararları uygular veya uygulatır,

(2) Yönetim Kurulu başkanıdestek birimlerinin ve Yönetim Kurulununfaaliyetlerinden Rektöre karşı sorumludur.

MADDE 7 - Yönetim Kurulunun görevleri

  • (1) Destekbirimlerini oluşturmak, işleyişini sağlamak ve denetlemek,
  • (2) Öğrencilere verilen akademik ve psikososyal destek hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla stratejiler oluşturmak,
  • (3) Ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda yeni projeler geliştirmek, alınan kararların uygulanması için gerekli görevlendirmeleri yapmak,
  • (4) Destek Birimlerinin çalışma programını düzenlemek,
  • (5) Ruh sağlığı alanında çalışanöğretim elemanının olmadığı destekbirimlerine, ruh sağlığı alanında çalışan bir öğretim elemanını görevlendirmek,
  • (6) Bu Yönerge amaçları kapsamında gerekli hallerde kurum ve kuruluşlardan destek sağlamak,

MADDE 8 - Destek birimleri

(1) Destek birimleri Üniversitedeki fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarındakurulur.

(2) Destek birimlerinin fiziksel alt yapı ve sekreterya hizmetleri fakülte dekanı, yüksekokul/meslek yüksekokul müdürü tarafından sağlanır.

MADDE 9 - Komisyon

(1) Komisyon, kurulduğu fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokuldaki destek biriminin işleyişinden sorumludur.

(2) Komisyon, Dekan/Müdür tarafından görevlendirilen Dekan/Müdür veya bir Dekan Yardımcısı/Müdür Yardımcısı, ruh sağlığı alanında çalışan öğretim elemanı/elemanları,en az üç öğrenci akademik danışmanı, ilgili idari çalışanları ve öğrenci temsilcisinden oluşur.

(3) Komisyonda en az bir ruh sağlığı alanında çalışan öğretim elemanının olması gereklidir, olmadığı takdirde Yönetim Kurulundan talep edilir.

(4) Komisyon, en az yedi üyeden oluşur.

(5) Komisyona Dekan/Müdür veya Dekan Yardımcısı/Müdür Yardımcısı başkanlık eder.

(6) Komisyon başkanı, Komisyon üyelerinden birisini Komisyon başkan yardımcısı olarak görevlendirir.

(7) Komisyon üyeliği süresi,iki yıldır. Süresi tamamlanan Komisyon üyesi, tekrar görevlendirilebilir.

(8) Komisyon ayda en az bir defa olmak üzere ve Komisyon başkanının gerekli gördüğü hallerde üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır.

(9) Komisyon kararları toplantıyakatılanların salt çoğunluğu ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir. Oylarıneşitliği durumunda Komisyon başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.

(1O) Komisyontoplantıları, çevrimiçi/yüz yüze yapılabilir.

MADDE 10 - Komisyon başkanı

(1) Komisyonbaşkanının görev ve sorumlulukları şunlardır:

  • a) Destek biriminin faaliyetlerinin düzenli olarakyürütülmesi ve denetlenmesini sağlar,
  • b) Komisyonda alınan kararları uygular veya uygulatır,

(2) Komisyon başkanı destek birimlerinin faaliyetlerinden Yönetim Kurulunakarşı sorumludur.

MADDE 11 - Komisyonun görevleri

  • (1) Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu öğrencilerine verilen akademik ve psikososyal destek hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla stratejiler oluşturmak,
  • (2) Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu öğrencilerini akademik ve psikososyal destek hizmetleri konusunda bilgilendirmek ve gerektiğinde öğrencileri yönlendirmek,
  • (3) Ortaya çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda yeni projeler geliştirmek, alınan kararların uygulanması için gerekli görevlendirmeleri yapmak,
  • (4) Destek birimininçalışma programını düzenlemek,
  • (5) Yönetim Kuruluna ara dönem ve yıl sonu raporları sunmak,
  • (6) Yönetim Kurulundan gelecektalimatları uygulamak,
  • (7) Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu öğrencileri arasındaki dayanışma ve işbirliğinigüçlendirmek,
  • (8) Fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokuluna yeni kayıt yaptıran öğrencilere yönelik düzenlenen uyum faaliyetlerini desteklemek,
  • (9) Rektörlüğe bağlı diğer birimler ile koordineli çalışaraköğrenci sorunlarına yönelik çözümler ve hizmetler oluşturmaktır.

MADDE 12 - Personel ihtiyacı

(1) Birimin akademik, teknik ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektörün onayıyla Rektörlükçe karşılanır.

MADDE 13 - Hüküm bulunmayan haller

(1) Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

MADDE 14 - Yürürlük

(1) Bu Yönerge Senatodakabul edildiği tarihindeyürürlüğe girer.

MADDE 15 - Yürütme

(1) Bu Yönerge hükümlerini Rektör yürütür.

*Üniversite Senatosunun 08.12.2021 tarihli ve 20/11 sayılı kararı ile kabul edilmiştir.