T.C.
PAMUKKALE
ÜNİVERSİTESİ
ÖĞRENCİ TOPLULUĞU YÖNERGESİ
AMAÇ
Madde 1- Bu yönerge; 2547 Sayılı Yükseköğretim
Kanununun 47’nci maddesi uyarınca Pamukkale Üniversitesi öğrencilerinin beden
ve ruh sağlığının korunması ve boş zamanlarının değerlendirilmesi amacıyla her
türlü kültürel ve sanatsal faaliyetlerini organize etmek, yönetmek,
Üniversiteye ait tesis ve alanları bu amaca uygun şekilde değerlendirerek öğrenci
faaliyetlerini desteklemek ve bu tür faaliyetlerin organize bir şekilde yapılması
ve yürütülmesi amacıyla Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı bünyesinde oluşturacakları
“Pamukkale Üniversitesi Öğrenci Topluluğu“ tanımlı toplulukların kuruluş, işleyiş
ve düzenlenecek etkinliklere ilişkin usul ve esasları belirler.
DAYANAK
Madde 2- Bu yönerge Yükseköğretim Kurumları,
Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliğinin
10,16 ve 17 nci maddeleri doğrultusunda hazırlanmıştır.
KAPSAM
Madde 3- “Bu
yönerge Pamukkale Üniversitesi öğrenci ve personeline yönelik kültürel ve
sanatsal faaliyetlerinin planlanması ve yürütülmesi ile Pamukkale
Üniversitesi’nin kurulmuş-kurulacak olan öğrenci topluluklarının kuruluş, işleyiş
ve denetimine ilişkin ilkeleri kapsar.”
TANIMLAR
Madde 4- Bu
yönerge de geçen kavramların tanımları aşağıdaki gibidir;
a) Üniversite:
Pamukkale Üniversitesi’ni,
b) SKSDB:
Pamukkale Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nı,
c) KHB:
Pamukkale Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Kültür
Hizmetleri Birimini
ç) PBS: Pamukkale Üniversitesi Pusula Bilgi Sistemini,
d) DYS:
Doküman Yönetim Sistemi,
e) SKSBS:
Pamukkale Üniversitesi Bilgi İşlem Daire Başkanlığınca Sağlık, Kültür ve Spor
Dairesi için hazırlanan Bilgi Sistemini,
f) Sistem
Yöneticisi: SKSBS’ne giriş yaparak sistemi aktif kullanan yetkili personel,
g) Yönerge:
Pamukkale Üniversitesi Öğrenci Toplulukları Yönergesini,
ğ) SKS Yönetim Kurulu:
Rektörün görevlendireceği bir Rektör Yardımcısı, Sağlık, Kültür ve
Spor
Daire Başkanı, Sağlık, Kültür ve
Spor Daire Başkan Yardımcısı (olmaması durumunda) Şube Müdürlerinden biri veya
ilgili birim yöneticisinden oluşan kurulu,
h)
Kültür Hizmetleri Yürütme Birimi: Sağlık, Kültür
ve Spor Daire Başkanı, Başkan Yardımcısı
(olmaması durumunda) ilgili şube
müdürünü veya ilgili birim yöneticisini ve Daire Başkanının uygun gördüğü
bir şube müdürünü,
ı) Topluluk Danışmanı
: Öğrenci topluluklarının kuruluşu, işleyişi
ve denetimi hususunda SKS’ye karşı sorumlu akademik danışmanını,
i)
Öğrenci Topluluğu : Pamukkale Üniversitesi’ne kayıtlı öğrencilerin
eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarını değerlendirmek amacıyla kurdukları ve
SKS tarafından kuruluşları onaylanmış öğrenci topluluklarını,
j)
Topluluk Genel Kurulu : Topluluğun bütün
üyelerini,
k)
Topluluk Yönetim Kurulu: “Topluluğun genel kurulunda seçilen 15 (on beş)
üyeyi,
l)
Topluluk Denetim Kurulu : Topluluğun genel
kurulunda seçilen üç asil ve üç yedek üyeyi,
m)
Topluluk Başkanı : Üyesi olduğu toplulukta
seçimle başkanlık görevine gelen öğrenciyi,
n) Kurucu
Üye: Topluluk kurmak üzere başvuruda
bulunan bir üniversite öğretim elemanını ve en az
15 öğrenciyi,
o) KVKK: Kişisel Verilerin Korunması Kanununu
ifade eder.
YÖNETİM ORGANLARI
Madde 5- Yönetim Organları şunlardır:
a) Yönetim
Kurulu
b) Yürütme
Birimi
c) Topluluk
Danışmanı
SKS YÖNETİM KURULUNUN GÖREVLERİ
Madde 6-
a) Yönetim
Kurulu Başkanı, Rektörlük Makamının görevlendirdiği Rektör Yardımcısıdır.
b) Yürütme
Biriminin öğrenci toplulukları ile ilgili yıllık raporunu değerlendirir,
c) Yürütme
Birimine teklif edilen öğrenci toplulukları ile ilgili plan ve programları görüşür,
ç)
Yürütme Biriminin öğrenci toplulukları ile ilgili önerilerini değerlendirmek
d) Öğrenci
topluluklarının etkinliklerini denetler, gerekirse bu etkinliklere ara verir
veya topluluğu fesh eder.
e) Yurtiçi
ve yurtdışı yarışmalara Üniversiteyi temsilen katılacak olan öğrenciler ile
topluluk üyesi öğrencilerin etkinliklere katılmalarını sağlamak.
YÜRÜTME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Madde 7- Yürütme biriminin görevleri şunlardır:
a) Topluluklara
danışmanlık yapar ve etkinlikleri planlama konusunda yardım eder,
b) Öğrenci
topluluklarının bu yönerge ile belirlenen usul ve esaslar içerisinde etkinlik
sürdürmelerini sağlar,
c) Yönetim
organları ile topluluklar arasındaki iletişim görevini yürütür, koordinasyonu sağlar
ç) Topluluklar tarafından yapılacak
etkinliklerin hazırlıklarını yapar, resmi izin ve onaylarını alır,
d) Gerekli
durumlarda topluluk danışmanları ve/veya başkanları ile birlikte bir araya
gelerek çalışmalarla ilgili durum değerlendirmesi
yapar,
e) Yeni
toplulukların kurulması ve faaliyet göstermeyen toplulukların etkinliklerine
ara verilmesi, toplulukların kapatılması ile ilgili raporlar veya gerekçeli
teklifleri hazırlayarak, yönetim kuruluna sunar.
f) Toplulukların
Üniversite içinde veya diğer üniversitelerle yapacakları sosyal-kültürel
etkinliklere katılımlarına yardımcı olur,
g) Diğer
üniversitelerin öğrenci toplulukları ile aynı konularda etkinlik gösteren
topluluklar arasında iletişimi sağlar,
ğ) Yönetim
Kurulu adına, öğrenci toplulukları ve etkinlikleri konusunda genel denetim ve
gözetim görevini yürüterek gerekli durumlarda yönetim kuruluna bilgi verir.
h) Topluluk
danışmanları, başkan ve üyelerinin önerilerini değerlendirir.
ı) Yürütme Birimi yılda iki defa
toplanarak öğrenci topluluklarının ve sportif faaliyetlerin yürütülmesi ile ilgili çalışmaları değerlendirir.
TOPLULUK KURULMASI
Madde 8-
a) Topluluk
kurmak isteyen en az 15 ön lisans, lisans, yüksek lisans veya doktora öğrencisi
bu yönergeye bağlı kalarak bu taleplerini topluluğun sorumluluğunu üstlenecek
olan danışman öğretim elemanının dilekçesi ile Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na
başvurur (Form1, Form 2, Form 3). Yönetim Kurulunun onaylaması durumunda
topluluk kurulur.
b) Öğrenciler
yeni bir topluluk kurmak için SKSKH’ne ilgili formlar ile (Form 1, Form 2, Form
3) başvuru yapar. SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulunda başvuru dilekçesi değerlendirilir.
SKS Daire Başkanlığı Yönetim Kurulunda onaylanması durumunda topluluk kurulur.
c) Topluluk
Kurulumu DYS Sistemi üzerinden topluluk danışmanına resmi yazı ile bildirilir.
Topluluk Genel Kurulunu yapar. Topluluk Başkanını ve Yönetim Kurulunu seçer. İlgili
formlar (Form 4, Form 5, Form 6) SKS Kültür Hizmetlerine teslim edilir. İlgili
formlar (Form 4, Form 5, Form 6) SKS Bilgi Sistemi Panel Yöneticisi tarafından
topluluk oluşturma paneline girilir ve topluluğun kurulumu tamamlanır.
ç) Topluluk kurma başvuruları, her eğitim-öğretim
yılında yalnızca Ekim ve Şubat aylarında yapılır. Bu aylar dışında yapılan başvurular
değerlendirmeye alınmaz.
d) Aynı
isimde ikinci bir topluluk kurulamaz.
TOPLULUK ORGANLARI
Madde 9- Topluluk;
a) Topluluk
Genel Kurulu
b) Topluluk
Yönetim Kurulu
c) Topluluk
Denetim Kurulundan oluşur.
TOPLULUK GENEL KURULU
Madde 10-
a) Topluluk
üyelerinden oluşur,
b) Topluluk;
kurulma onayını aldıktan sonra, en geç 1 ay içinde ilk Genel Kurul Toplantısını
yapar, yönetim kurulunu ve denetleme kurulunu seçer ve çalışma ilkelerini
belirler. c) Yılda en az bir kez toplanır.
ç) Yıllık etkinlikleri planlar ve
karara bağlar.
d) Topluluk üyelerinin salt çoğunluğunun oyları ile yönetim
kurulunu görevden alma yetkisine sahiptir.
TOPLULUK YÖNETİM KURULU
Madde 11-
a) Topluluk
Genel Kurulunda seçilen 15 üyeden oluşur.
b) Yönetim
Kurulu, Yönetim Kurulu üyeleri arasından bir başkan seçer. Topluluk Yönetim
Kurulu Başkanı aynı zamanda topluluk başkanıdır.
c) Yıllık
çalışma programını hazırlar ve uygular.
ç) Başkan, alınan kararlardan ve yürütme işinden sorumludur.
d) Toplantı
ve karar yeter sayısı, Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğudur.
e) Topluluk danışmanının bilgisi
dahilinde; başkan, yönetim kurulunu toplantıya çağırabilir.
f) Topluluğun
Yönetim Kurulunda görev alan öğrenci, bir başka topluluğun Yönetim ve Denetim
Kurulunda görev alamaz.
g) Öğretim
yılı boyunca yapılan etkinlikleri, topluluk danışmanının imzasıyla rapor
halinde Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na bildirir.
ğ) Topluluğa sağlanan demirbaş eşya ve
malzemelerin kayıtlarını tutar, amaca uygun olarak kullanılmasını sağlar ve korur.
h) Topluluk
belgelerinin düzenli ve bu yönergeye uygun olarak tutulmasından sorumludur.
ı) Yönetim Kurulu
üyeleri, genel kurul tarafından bir yıl için görevlendirilir.
TOPLULUK DENETİM KURULU
Madde 12-
a) Topluluk Genel Kurulu tarafından seçilen üç
asil ve üç yedek üyeden oluşur.
b) Denetim
Kurulu, denetleme görevini yürütür, denetlemenin sonucunu Genel Kurula iletir. Aykırılıklar
konusunda Yönetim Kurulunu yazılı uyarır.
c) Denetim
Kurulu, Genel Kurul tarafından bir yıl için görevlendirilir ve genel kurul kararı
ile görevden alınabilir.
ç) Eğitim- Öğretim yılı sonunda
Denetleme Kurulu raporunu SKSDB’na yazılı olarak iletir.
TOPLULUK DANIŞMANI
Madde 13-
a) Topluluk
danışmanı, gönüllülük esasıyla hareket ederek, sorumlu olduğu topluluğun
düzenli ve istenilir düzeyde işlemesini
sağlar. Bu nedenle üniversitenin öğretim elemanları arasından öğretim elemanının
talebi, Yönetim Kurulunun onayı ile 2 yıllık sürelerle görevlendirilir. Daha
önce danışmanlık yapan öğretim görevlileri tekrar görevlendirilebilir.
b) Topluluk
çalışmalarını yönerge ilkelerine bağlı kalarak denetler, planlanan
etkinliklerin onayını SKSBS üzerinden onaylanmasını
ve yürütülmesini sağlar, resmi temsilciliğini yapar ve yönetim kurulu tarafından
onay verilen topluluk etkinliklerinden sorumlu olur.
c) Topluluğun
ihtiyaçlarına göre bir etkinliğin gerçekleşmesi konusunda planlama, programlama
ve bütçelemeyi yapar, yürütme birimine sunar.
ç)
Üniversitenin maddi kaynaklarından araç-gereç ve yer olanaklarından yararlanmak
için gerekli yönetimsel girişimlerde
bulunur.
d) Topluluk
organlarının çalışmalarından sorumlu olup, topluluklarla ilgili toplantılara katılarak, yönetim ve topluluk arasındaki çalışmaların
ve işbirliğinin sağlıklı bir şekilde yürütülmesine katkıda bulunur.
e) Topluluğun
Genel Kurulu ve Yönetim Kurulu toplantılarına katılır.
f) Topluluk
danışmanının danışmanlıktan ayrılmak istemesi durumunda gerekçesi ile
birlikte
(danışmanlığı boşalan topluluk
için bir başka öğretim elemanını önerebilir) resmi talebini Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na
iletir ve Yönetim Kurulu Başkanının onayı
ile ayrılma talebi kabul edilir.
g) Bir
topluluk, topluluk danışmanının görevinden ayrıldığı Sağlık, Kültür ve Spor
Daire Başkanlığı’na yazılı olarak bildirildiği tarihten itibaren on beş gün
içerisinde kendine yeni bir topluluk danışmanı bulamazsa etkinliklerini devam
ettiremez ve feshedilmiş sayılır.
ğ) Bir öğretim elemanı en fazla beş topluluğa
danışmanlık yapabilir.
TOPLULUK BAŞKANI
Madde 14-
a) Topluluk
Başkanının, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre ceza almamış olması gerekmektedir. Başkanlık görevi sırasında,
disiplin cezası alması durumunda başkanlık görevi sona erer.
b) Topluluk
Başkanı, topluluk genel kurulunca bir yıllığına topluluk başkanı olarak
seçilir. Seçilen başkan ikinci yıl tekrar başkan seçilebilir. Ancak, aynı öğrenci
iki yıldan fazla başkanlık görevine seçilemez.
c) Başında
bulunduğu topluluğun çalışmalarını gönüllü ve istekli olarak yürütür. Topluluk
üyeleri ile danışman öğretim elemanı arasında koordinasyonu sağlayarak topluluk
üyelerinin görüş ve isteklerini ileterek yönerge doğrultusunda etkinliklerin gerçekleştirilmesi
görevini yerine getirir.
ç) Yapılacak olan etkinlik için; resmi yazışmaların
takibi konusunda Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ile işbirliği içinde çalışır.
d) Topluluğun
toplantılarını düzenler, gerektiğinde Rektörlükçe organize edilen toplantılara katılarak
topluluğun sorunlarını, görüş ve isteklerini bildirir.
e) Etkinlik
için gerekli görev dağılımını topluluk üyeleri arasında yapar.
f) Topluluk
belgelerinin ve demirbaşlarının kaydını tutar. Başkanlıktan resmen ayrılması
durumunda belge ve demirbaşları Topluluk Danışmanına teslim eder.
g) Topluluk
başkanı, çalışmaların sağlıklı
yürütülebilmesi için kendisine bir yardımcı seçebilir.
ğ) Herhangi bir nedenle kapatılan topluluğun
başkanı, bir yıl süre ile başka bir toplulukta topluluk başkanı olarak görev yapamaz.
ÖĞRENCİ TOPLULUĞU
Madde 15-
a) Öğrencilerin
sosyal, kültürel ve bilimsel alanlarda gelişmelerine katkıda bulunur.
b) Topluluklar
üniversitenin akademik ortamına uygun düşmeyecek, fiziki ortamına zarar verecek
faaliyetlerde bulunamazlar. Topluluklar, öğrencilerin üniversitenin çeşitli imkanlarından
yararlanmalarını sağlarken aynı zamanda bu imkanların korunmasına ve daha çok öğrencinin
yararlanabileceği şekilde geliştirilmesine katkıda bulunmayı amaç edinmelidir.
c) Öğrenci
Toplulukları, gerçekleştirmeyi düşündükleri faaliyetlerle ilgili proje ve programlarını
her eğitim-öğretim yılı başlamasından en geç bir ay sonra, Sağlık Kültür ve
Spor Daire Başkanlığı’na bildirmek durumundadır.(Form 7)
ç) Öğrenci Toplulukları, kendi topluluklarının faaliyet alanına giren konuları
içeren etkinliğin adı, tarihi, yeri ve kapsamını,
yapacakları etkinlikleri, etkinlikten en az 10 gün önceden SKSBS üzerinden danışman
öğretim elemanının onayı ile Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na
bildirirler.
d) Öğrenci
Toplulukları sadece kendi alanlarında konferans, panel, sempozyum, gösteri, yarışma, seminer vb. sosyal ve kültürel etkinlikler
düzenleyebilirler. Gerçekleştirmeyi planladıkları etkinlik kendi alanlarının dışında,
başka bir topluluğun çalışma alanına giriyorsa, ilgili toplulukla beraber bu etkinliği
gerçekleştirirler.
f) Öğrenci toplulukları, uluslararası, ulusal, üniversitelerarası
düzeyde katılmış oldukları tüm faaliyetlerinin bitimini izleyen yedi işgünü
içerisinde, etkinlik değerlendirme formunu ve etkinlik fotoğraflarını SKSBS
üzerinden Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na verirler. Belirtilen
tarihte etkinlik değerlendirme formu ve fotoğraflarının sisteme yüklenmediği
takdirde yeni bir etkinlik yapılamaz.
g) Öğrenci Toplulukları; genel kurullarında yapılan
toplantı sonucu seçilen veya yenilenen başkan ve başkan yardımcılarının güncellenmiş
isimlerini danışman öğretim elemanının onaylı yazısı ile Sağlık Kültür ve Spor
Daire Başkanlığı’na 1 hafta içerisinde bildirmekle yükümlüdür.
ğ)
Topluluklar, tüzüklerinde belirtilen amaç ve faaliyet alanı dışında tanıtım
yapamazlar; gelir sağlama amacına yönelik faaliyet sürdüremezler, bunlarla
ilgili hiçbir duyuru çalışması yapamazlar. Yaptıkları takdirde Yönetim Kurulu Kararı
ile kapatılırlar.
h) Topluluğun danışman öğretim elemanının
görevinden ayrılması durumunda topluluğun tüm
etkinlikleri durdurulur.
ı) Topluluklar, yönergeye aykırı hükümler
içermemek kaydıyla kendi yönetsel iç tüzüklerini hazırlayabilirler.
i) Öğrenci
toplulukları etkinlik duyuruları kapsamında üniversite içi ve üniversite dışı
etkinliklerde 15 gün önceden Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığından yazılı
izin almak şartıyla stant açabilirler.
j) Topluluklar, düzenleyecekleri her türlü faaliyet
için, hazırladıkları tüm duyuru belgelerinde Pamukkale Üniversitesi’nin adını
ve logosunu usulüne uygun bir şekilde kullanmak zorundadır.
k) Sağlık,
Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın izin vermediği bir duyurunun yapılması
(sosyal medya hesapları, afiş v.b) halinde topluluğun faaliyetleri üç ay
süreyle durdurulur.
l) Topluluklar
bölünmeye, kutuplaşmaya neden olacak türden kavramları topluluk adı olarak
kullanamaz. Bunları çağrıştıran türden faaliyette bulunamazlar.
m) Topluluk
faaliyetlerinin uygulanmasından ve denetlenmesinden başta topluluk danışmanı,
topluluk başkanı ve topluluk yönetim
kurulu üyeleri sorumludur.
n) Topluluklar;
etkinliklerine maddi kaynak sağlayabilmek amacıyla özel müteşebbisler ile kamu
kurum ve kuruluşlarından sponsorluk desteği alabilirler. Sponsorluk hizmeti
almadan önce yapılacak işbirliğinin ve sağlanacak desteğin içeriği hakkında SKS
Daire Başkanlığı’nın onayı alınmalıdır. Sponsorluk anlaşmaları, üniversiteye
yasal ve mali sorumluluk yükleyecek nitelikte olmamalıdır. Alkollü içecek,
tütün ürün ve mamulleri üreten ve pazarlayan kurum, kuruluş ve şirketlerin
sponsorluk önerileri kabul edilmez. Topluluklarca kullanılacak afiş ve ilanlar
(sosyal medya duyuruları dahil) kullanım öncesinde Daire Başkanlığınca
onaylanmak zorundadır.
o) Topluluk
üyelerinden üyelik aidatı veya başka bir ad altında para alınamaz; ancak
topluluk üyeleri kendi rızaları ve danışmanın onayı ile topluluğa ayni destekte
bulunabilir.
ö) Topluluklar, faaliyet gösterdikleri
alanda bir akademik yıl içinde en az üç faaliyet yapmak zorundadır. İlgili
akademik yıl içinde en az üç faaliyet yapmadığı tespit edilen topluluk kapatılır.
p) Kişisel
veriler, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (KVKK) kapsamında
topluluklar fotoğraf, video ve basılı ürünlerinin Başkanlığımız tarafından kullanılmasına
izin vermiş sayılırlar. Fakat bu veriler, amaç ortadan kalktığında veri
sorumlusu tarafından silinir.
ESASLAR
Madde 16-
a) Öğrenci
Toplulukları gerçekleştirmeyi düşündükleri etkinlikle ilgili talepleri aşağıdaki
aşamaları takip ederek yaparlar;
✓ Topluluk
Başkanı Pusula Bilgi Sisteminden SKSBS’ne girer, etkinlik giriş panelinden
etkinlik girişi yapar ve kaydeder.
✓ Etkinlik
talebi topluluk danışmanına gider, topluluk danışmanı onayı ile topluluk başkanının
Yönetim Paneline düşer.
✓ Topluluk
Başkanı etkinlik talebini PDF olarak çıktı alır ve SKSKHB ’ne imzalayıp teslim
eder.
b) Sağlık
Kültür ve Spor Daire Başkanlığı, Öğrenci Topluluklarının yapmayı planladığı
faaliyeti; idari, mali ve yasal açıdan inceleyerek, gerçekleştirilebilecek
faaliyeti Yönetim Kurulu’nun onayı ile gerçekleştirirler.
c) Yönetim
Kurulu’nun planlanan faaliyeti uygun bulması durumunda, faaliyetin gerçekleşmesi
için Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı ilgili toplulukla iletişime
geçerek, faaliyetin başlamasına izin verir.
ç)
Faaliyetin gerçekleştirilmesi için araç ve gereç alımı ilgili topluluk danışmanı
tarafından yazılı olarak SKSDB’na, salon ve ulaşım hizmetleri vb. talepleri PBS
üzerinden ilgili birime yapılır.
d) Faaliyet
için başka üniversite, kamu, sivil toplum örgütü vb. resmi kurumlarla yazışmaya
ihtiyaç duyulması halinde bu yazışmalar Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı tarafından
Rektörlük Makamınca yapılır.
e) Öğrenci
Topluluklarının bülten yayımlamak, dergi, gazete çıkarmak gibi herhangi bir
etkinlik yapması durumunda yayınlamayı düşündükleri çalışmanın içeriği
elektronik ortama aktarılmış bir şekilde Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na
sunulur. İlgili çalışmayı Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı aracılığıyla,
Üniversitenin Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Birimince incelenir. Rektörlük Makamından
alınan onay sonucunda gerçekleştirilir.
f) Öğrenci
Toplulukları, yapacakları her türlü ilan ve duyurularda Üniversitemizin isim ve
logosu, topluluk adı ve logosu ile
birlikte etkinliğin adını açık renk zemine okunabilir ve imzalanabilir şekilde hazırlayarak,
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nın onayıyla fakülte ve yüksekokullarda
bulunan öğrenci toplulukları panolarına ilgili fakülte/yüksekokulların
bilgileri dahilinde ilanlarını asabilirler.
ÜYELİK
Madde 17-
Üyelik şartları şunlardır:
a) Pamukkale Üniversitesi öğrencisi olmak.
b) Topluluk yönergesini kabul etmek,
c) Pusula Bilgi Sistemi üzerinden sistem girişi yapılarak
üyelik için ilgili topluluğa sistem üzerinden başvuru yapılır; topluluk danışmanı
ve topluluk başkanının onayı ile üyelik tamamlanır.
ç) Topluluk üyeleri topluluk amaçlarına
uygun davranmak ve faaliyetlere katılmakla yükümlüdür; birden fazla topluluğa
üye olunabilir, ancak sadece bir topluluğun Yönetim Kurulu’nda yer alınabilir.
ÜYELİKTEN ÇIKMA-ÇIKARILMA
Madde 18-
a) Her
üyenin topluluktan ayrılma hakkı saklıdır. Kendi isteğiyle ayrılma dilekçesinin
topluluk danışmanına ulaşmasıyla üyelik hakları düşer.
b) Topluluk
üyesinin, topluluğun amaç ve ilkelerine ters düşen davranışlar içinde bulunması
durumunda topluluk yönetim kurulunun gerekçeli kararı ve topluluk danışmanının onayı
ile üyelikten çıkartılabilir.
c) Disiplin
cezası alan topluluk üyesinin üyeliği, cezası kesinleştikten sonra sona erer.
TOPLULUK KAPATILMASI
Madde 19-
a) Yönetim
Kurulu gerek gördüğünde topluluk etkinliklerine ara verdirebilir veya topluluğu
feshederek kapatabilir.
b) Topluluk
danışmanı gerektiğinde topluluğun kapatılması yönündeki istemini gerekçesi ile
birlikte Kültür ve Spor Hizmetleri Birimine iletir ve Yönetim Kurulu onayı ile kapatılır.
c) Topluluk,
etkinlikleri kapsamında ülkenin T.C. Anayasasına, genel ahlak kurallarına,
üniversitenin tüzük, yönetmelik ve yönergeleri ile üniversitenin öğrenci toplulukları
yönergesine, topluluk tüzüğüne ve topluluk amaçlarına aykırı etkinliklerde bulunduğunun
belirlenmesi durumunda Kültür Hizmetleri Şube Müdürlüğünün önerisi ve Yönetim
Kurulu Kararı’nın uygun görüşü ile kapatılır.
TOPLULUK BELGELERİ
Madde 20-
Aşağıdaki ekli dosya ve
belgelerin her toplulukta bulundurulması ve istendiğinde ibraz edilmesi
zorunludur. Bu belgelerin usulüne uygun biçimde tutulması, yazışmaların korunması,
etkinlik ile ilgili belge, fotoğraf, kayıt gibi topluluk arşivini oluşturacak
belgelerin saklanmasından topluluk başkanı sorumludur. Başkanın görevinden ayrılması
durumunda, başkan bahsi geçen belgeleri danışman öğretim elemanına teslim eder
ve yapılacak olan başkanlık seçimlerinden sonra danışman öğretim elemanı yeni başkana
devreder.
a) Karar Kayıt Belgeleri: Topluluk Genel Kurulu
(Form 5) ve Topluluk Yönetim Kurulu (Form 6) Toplantı Kararları yer alacaktır.
b) Demirbaş
Kayıt Dosyası: Topluluğa ait demirbaşların kaydedildiği dosyadır. Topluluk başkanı, hibe
yoluyla eşya ediniminden sonra, en geç 10 gün içinde Sağlık, Kültür ve
Spor Daire Başkanlığına bildirilmesi ve hibe alınan eşyanın bu dosyaya
kaydedilmesi gerekir.
YÜRÜRLÜKTEN KALDIRMA:
Madde 21-
08.12.2021 tarih ve 20/05 sayılı Senato Kararı
ile Kabul edilen Pamukkale Üniversitesi Kültür ve Spor Hizmetleri Birimi Çalışma
Usul ve Esasları yürürlükten kaldırılmıştır.
YÜRÜRLÜK
Madde 22-
Bu yönerge Üniversite Senatosunda kabul edildiği tarihten
itibaren yürürlüğe girer.
YÜRÜTME
Madde 23-
Bu yönerge hükümlerini Pamukkale Üniversitesi
Rektörü yürütür.