2024 YKS Sonucu Üniversitemize Yerleşen Öğrencilere Duyuru

Güncellenme Tarihi: 21 Ağustos 2024, 9:55

2024 YKS Sonucu Üniversitemize Yerleşen Öğrencilere Duyurulur

          Üniversitemize yerleşen öğrencilerin (Elektronik) e-Devlet Sistemi üzerinden kayıt işlemleri 19–21 Ağustos 2024 tarihleri arasında yapılacaktır. Ancak e-Devlet Sistemi üzerinden kayıt yaptıramayan veya özel koşulları olan programlara kayıt yaptıracak öğrenciler, 19-23 Ağustos 2024 tarihlerinde (Kayıt tarihleri ve yerleri için tıklayınız…) Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı (Rektörlük Binası) ve ilgili akademik birimlerde (Fakülte/YO/MYO) bulunan kayıt bürolarından kesin kayıtlarını yaptırabileceklerdir.

Elektronik Kayıt İşlemleri; Yerleşen adaylar e-Devlet şifreleri ile https://www.turkiye.gov.tr adresine giriş yaparak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı alanından kayıt işlemlerini yapabileceklerdir. Kayıt ekranına girmeniz yeterli olmayıp, e-kayıt ekranında “Kaydınız Yapılmıştır” vb.  ibareyi görünceye kadar işleme devam edip, kayıt işleminizi sonuçlandırmanız gerekmektedir. Kayıt işleminizi tamamladığınıza dair çıktı almanız yararınıza olacaktır. Kayıt işlemini sonuçlandırmayan öğrencinin e-kayıt işlemi geçerli sayılmaz. Kayıt işlemi tamamlandıktan sonra, Elektronik Kayıt Belgesi ve Öğrenci Belgesi e-Devlet Sisteminden alınabilmektedir.

(e-Devlet üzerinden kayıt yaptırmayan/yaptıramayan öğrencilerimizin, kayıt için istenen belgeler ile birlikte, belirlenen kayıt tarihlerini dikkate alıp, şahsen/kanuni temsilcisi (vasi)/noter vasıtasıyla vekil tayin edilen kişi aracılığı ile başvuru yaparak kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.)

e-Devlet Sistemi üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerden kayıt belgeleri alınmayacağından belge teslimi için Üniversitemize gelmelerine gerek yoktur.

(Tıp Fakültesi öğrencileri e-kayıt yapmış olsa dahi kayıt evraklarını 16.09.2024 - 20.09.2024 tarihleri arasında kendi akademik birimlerine teslim edeceklerdir.)

Kayıt yaptıran tüm öğrencilerin; 19-23 Ağustos 2024 tarihlerinde internet adresimiz üzerinden ilgili linke tıklayarak Öğrenci Bilgi Anketini doldurmaları zorunludur. Ayrıca isteğe bağlı hazırlık okumak isteyen öğrenciler, Öğrenci Bilgi Anketinde eğitim dilini seçmeleri gerekmektedir.

Öğrenci Bilgi Anketi için tıklayınız

Hazırlık Sınıfı olan programlar için tıklayınız

Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul Kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.

Üniversitemizin programlarına kayıt hakkı kazanan ancak, ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belgelemeleri kaydıyla, 19-23 Ağustos 2024 kayıt tarihlerinde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 (Açık Öğretim Liseleri için 31 Ocak 2025) tarihine kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde kesin kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup 19-23 Ağustos 2024 tarihlerinde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kesin kayıtları yapılmayacaktır.

Önlisans veya lisans programlarının mezuniyet aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların, belirlenen tarihlerde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde kesin kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup 19-23 Ağustos 2024 tarihlerinde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kesin kayıtları yapılmayacaktır.

Öğrencinin daha önceden kayıtlı olduğu birinci öğretim programının öğrenci öğrenim ücreti Devletçe, ikinci bir yükseköğretim kurumuna (çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde, ikinci programa ait öğrenim ücreti öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır. Bu durumdaki öğrencilerin Halk Bankasında üzerinde tanımlı harç bulunmaması halinde Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesindeki Harç Birimine müracaat etmeleri gerekmektedir.

Aday Öğrenci Bilgi Formu doldurulmadan ders kaydı yapılamaz. Öğrencilerin 09-13 Eylül 2024 tarihleri arasında sistem üzerinden ders kayıt işlemlerini yapmaları gerekmektedir.

34 yaş kontenjanından faydalanarak Üniversiteye kayıt hakkı kazanan kadın adaylardan; daha önce herhangi bir lisans programından mezun olanların kayıt işlemi yapılmayacaktır. Daha önce bir ön lisans programından mezun ise sadece kayıt hakkı kazandığı lisans programına kayıt yaptırabilecektir.

 

e-DEVLET SİSTEMİ ÜZERİNDEN KAYIT YAPTIRMAYAN/YAPTIRAMAYAN ÖĞRENCİ ADAYLARI İÇİN MANUEL KAYITTA İSTENEN BELGELER

 

1-2024 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sonuç Belgesinin İnternet Çıktısı. (Yerleştirme Belgesi)

Özel yetenek sınavı ile öğrenci alan programlara 2024 YKS-TYT Sonuç belgesinin internet çıktısı. Engelli adaylar için 2023 YKS-TYT veya 2024 YKS-TYT sonuçlarının internet çıktısı. (Özel yetenek öğretmenlik programları için TYT’den en düşük 800.000’inci başarı sırasına sahip olmak.)

2- e-Devlet üzerinden alınan Lise Mezuniyet Belgesinin çıktısı/mezun olunan okuldan alınan Lise Diploması veya yeni tarihli Geçici Mezuniyet Belgesinin aslı ve fotokopisi. Belgenin kayıt sırasında aslı görülerek onaylanan fotokopisi alınacaktır. Lise Diplomasını kaybeden öğrencilerin mezun oldukları liseden alacakları Diploma Zayi Belgesi de Lise Diploması yerine geçmektedir.

Başarı Belgesi mezuniyet belgesi yerine kullanılmaz.

 

a) Ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların bu durumu belirtir resmî belge ile beraber kayıt esnasında dolduracakları geçici kayıt dilekçesi kayıt görevlisi tarafından istenecektir. (Bu adayların 19-23 Ağustos 2024 tarihlerinde Üniversitemiz programlarına geçici kayıtları yapılacak olup mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 (Açık Öğretim Liseleri için 31 Ocak 2025) tarihine kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde, kesin kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecektir.

b) Yükseköğretim kurumlarından mezun olamayarak staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların bu durumu belirtir resmi belge ile beraber kayıt esnasında dolduracakları geçici kayıt dilekçesi kayıt görevlisi tarafından istenecektir. (Bu adayların, 19-23 Ağustos 2024 tarihlerinde Üniversitemize geçici kayıtları yapılacak olup mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar Üniversitemize ibraz etmeleri halinde kesin kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecektir.

c) Geçici Mezuniyet Belgesi ile kaydı yapılan öğrenciler daha sonra okullarından aldıkları lise diplomasının aslı ve fotokopisini getirecektir. Belgenin kayıt sırasında aslı görülerek onaylanan fotokopisi alınacaktır.

3- Aslı görülmek koşuluyla T.C. Kimlik Kartı Fotokopisi (önlü/ arkalı)

-KKTC uyruklu öğrenci kontenjanından kayıt yaptıracak öğrenciler için; KKTC kimlik belgesi / KKTC kimlik kartı fotokopisi (önlü/arkalı)

4- 1 adet 4.5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf,

5- 2002 ve daha önce doğmuş erkek öğrenciler için askerlik şubelerinden veya e-Devlet Sistemi üzerinden alınacak bir fakülte veya yüksekokula kaydolmasında askerlikçe bir sakınca olmadığına dair belge.

  • a-Askerliğini tamamlamış erkek öğrenciler için terhis belgesinin aslı ve fotokopisi.
  • b-Askerlikten muaf erkek öğrenciler için muafiyet belgesinin aslı ve fotokopisi.

6- Bir yükseköğretim programına kayıtlı iken, ikinci bir yükseköğretim programına (Çift ana dal programları hariç olmak üzere) kayıt yaptırılması halinde ikinci yükseköğretim programına ait öğrenci katkı payları öğrencilerin kendileri tarafından karşılanır. Bu durumdaki öğrencilerin Halk Bankasında üzerinde tanımlı harç bulunmaması halinde Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı bünyesindeki Harç Birimine müracaat etmesi gerekmektedir.

Öğrenim Ücreti tutarları Halk Bankasının Türkiye genelindeki tüm şubelerinden, internet bankacılığı ve ATM’lerinden PAÜ Öğrenci Numarası ile yatırılabilir.

Öğrenci öğrenim ücretleri için tıklayınız…..

7- a) Acıpayam Meslek Yüksekokulu Özel Güvenlik ve Koruma Programına kayıt için üniversite hastanelerinden veya tam teşekküllü bir devlet hastanesinden, bu mesleği yapmayı engelleyecek fiziki ve ruhsal engeli olmadığını belgeleyen yeni tarihli Heyet Raporu.

    b) Acıpayam Meslek Yüksekokulu Özel Güvenlik ve Koruma Programına kayıt için Adli Sicil Kaydı Beyanı.(e-Devletten alınan belge geçerlidir) (5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun 10. maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinde sayılan suçların birinden ceza alınmadığına dair beyanın kayıtlarda verilmesi gerekir.)

(Bu programa (Acıpayam MYO/Özel Güvenlik ve Koruma) kayıt yaptırabilmek için 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun 10. maddesi d, f, bentleri ile "5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik"in 18. maddesinde belirtilen şartlara sahip olmak gerekmektedir.)

8- a) Bozkurt Meslek Yüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına kayıt için “Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla Heyet Raporu.  (işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).”

     b) Bozkurt Meslek Yüksekokulu Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına kayıt için; Adli Sicil Kaydı Beyanı.(e-Devletten alınan belge geçerlidir)

9- Spor Bilimleri Fakültesine kayıt yaptıracak öğrencilerin kayıt tarihleri/yerleri ve istenen belgeler ayrıca duyurulacaktır.

10-Eğitim Fakültesi ve Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Özel Yetenek Programlarına engelli kontenjanından kayıt olacak öğrenciler için tam teşekküllü Devlet Hastaneleri ya da Üniversite Hastanelerinden alınmış engel durumunu gösterir” “Engelli Sağlık Kurulu (Heyet) Raporu”.

(TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİ e-KAYIT YAPMIŞ OLSA DAHİ KAYIT EVRAKLARINI 16.09.2024 - 20.09.2024 TARİHLERİ ARASINDA KENDİ AKADEMİK BİRİMLERİNE TESLİM EDECEKLERDİR.)

ÖNEMLİ:

  • e-Devlet Sistemi üzerinden kayıt yaptırmayan/yaptıramayan öğrencilerimizin, kayıt için istenen belgeler ile birlikte, şahsen/kanuni temsilcisi (vasi)/noter vasıtasıyla vekil tayin edilen kişi aracılığı ile başvuru yaparak kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.
  • Eksik belge ile kayıt yapılmaz.
  • e-Devlet Sistemi üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerden herhangi bir belge alınmayacağından belge teslimi için gelmelerine gerek yoktur.
  • Aday Öğrenci Bilgi Formunu doldurmanız kayıt yaptırdığınız anlamına gelmemektedir.