T.C

PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

EĞİTİM FAKÜLTESİ

ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALI

ANABİLİM DALI PROGRAM GELİŞTİRME VE GÜNCELLEME KOMİSYONU TOPLANTI TUTANAĞI

 

Toplantı Tarihi: 27/12/2021                 Toplantı Sayısı: 2                  Toplantı Saati: 14.00

 

KARAR 1: Bölümümüzün Özel Eğitim Öğretmenliği Lisans Programı geliştirme çalışmaları henüz tamamlanmadığından, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında programda herhangi bir değişiklik yapılmayacaktır. 2022-2023 eğitim programı değişikliği çerçevesinde yapılan toplantılarda ilgili paydaşlar toplantıya davet edilmiş, aşağıdaki kararların alınmasına ilişkin önerilerde bulunmuşlardır:

 

Merkezefendi Rehberlik ve Araştırma Merkezi Müdürü Gürcan Kıraç

1.         Otizm Spektrum Bozukluğu ve Özel Öğrenme Güçlüğü tanılarında artış nedeniyle program içeriğindeki dersler bu alanlardaki eğitim öğretim faaliyetlerini karşılayacak hale getirilecek, program içeriği ağırlıklı olarak yalnızca zihin yetersizliği olan bireylerin eğitimi için güncellenmeyecek, tanı gruplarındaki eğitim öğretim faaliyetlerini sistematik yürütmek amacıyla ders ağırlıkları dengeli dağıtılacaktır.

2.         Program içeriği alanda problem davranış sergileyen öğrencilerin yaygınlaşması ve alanda çalışan öğretmenlerin bu konuyla ilgili destek talebinde bulunması nedeniyle, problem davranışı olan ve ağır düzeyde yetersizlik gösteren bireyler de gözetilerek güncellenecektir.

 

Prof. Dr. Sevgi Küçüker (Emekli)

1. OZEO 3008 kodlu Özel Eğitimde Aile Eğitimi dersinin ders ağırlığı arttırılarak 3 saat olacaktır.

2. OZEO 2005 kodlu Özel Eğitimde Değerlendirme dersinde formal ve informal ölçme teknikleri bilgisinin kullanılması gerektiğinden, bu ders OMB 3011 kodlu Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme dersinden sonraki döneme yerleştirilecektir.

3. OZEO 5002 kodlu Zihin Yetersizliğinde Kavram Öğretimi dersinin başından Zihin Yetersizliği ifadesi çıkarılacak, dersin içeriğine beceri öğretimi eklenecek ve ders tüm yetersizlik gruplarında eğitim öğretim faaliyetlerini içerecek şekilde “Kavram ve Beceri Öğretimi” şeklinde planlanacaktır.  

4. OZEO 3004 kodlu Türkçe Öğretimi dersi programdan kaldırılacak, OZEO 3001 kodlu Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi dersinin içeriğiyle birleştirilip söz konusu ders 3 saate çıkarılacaktır.

5.  Alan eğitimi seçmeli derslerinden olan spesifik öğretim dersleri zorunlu ders olarak okutulacaktır.

6. OZEO 5013 kodlu Zihin Yetersizliğinde Sosyal Beceri Öğretimi dersinin adından “Zihin Yetersizliği” ifadesi çıkarılacak, ders tüm yetersizlik gruplarında eğitim öğretim faaliyetlerini içerecek şekilde planlanacaktır.

7. Program geliştirme çalışmaları sürecine alanda iyi örnekler sunan ve eleştirel yaklaşan öğretmenler dahil edilecektir.

 

Pamukkale Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Öğrencisi Seda Baş Uçar

1. OZEO 2009 kodlu Türk İşaret Dili dersinin ders saati kısıtlı olduğundan, bu ders içeriğinde kuramsal bilgilerin yer alması ve uygulamaya yönelik çalışmalar yapılamaması nedeniyle, bu dersin ders ağırlığı arttırılarak uygulamalı işaret dili eğitimi içeriği eklenecektir.

2. OZEO 3004 kodlu Türkçe Öğretimi dersi programdan kaldırılacak, OZEO 3001 kodlu Özel Eğitimde Okuma Yazma Öğretimi dersinin içeriğiyle birleştirilip söz konusu ders 3 saate çıkarılacaktır.

3. OZEO 3007 kodlu Özel Eğitimde Sanatsal Becerilerin Öğretimi dersinin özel eğitim gerektiren bireyler için özelleştirilmesine ilişkin içerik düzenlemesi yapılacaktır.

4. OZEO 3009 kodlu Özel Eğitimde Fiziksel Eğitim ve Spor dersinin içeriği sadeleştirilecek, özel gereksinimli bireylerle çalışan beden eğitimi öğretmenleri veya rehabilitasyon merkezlerinde çalışan fizyoterapistlerden destek alınacaktır.

5. Program içeriğinde yer alan öğretim derslerinden önce ön koşul dersler belirlenecektir.

 

İlgili paydaşların önerilerine ek olarak komisyonca alınan kararlar aşağıdaki gibidir:

1. OMB 4001 Öğretmenlik Uygulaması dersinden önce bu ders içeriğinde istenen plan ve programların ön çalışmalarının yapılabilmesi amacıyla bir hazırlık dersi eklenecek veya OZEO 3010 Özel Eğitimde Okul ve Kurum Deneyimi dersinin içeriği bu derste istenen plan ve programların ön çalışmalarının yapılabileceği şekilde güncellenecektir.

2. Uygulama kısmı bir gün ve 6 saat şeklinde yer alan OMB 4001 Öğretmenlik Uygulaması dersi lisans öğrencilerinin iki ayrı gün okullarda uygulama yapmasına imkan verecek şekilde planlanacaktır.

 

 

Menü