MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI DERS İÇERİKLERİ
Ana Çalgı Eğitimi I
7. ve daha yüksek konumları kapsayan
ileri düzeylerde alıştırma, etüt ve eserlerin öğretimi. Akorların
çalınma teknikleri. 4 teli kapsayan 3 oktav içerisindeki ileri düzeydeki
değişik yay teknikleriyle (spicato, sotiye vb. ) çalma.
Ana Çalgı Eğitimi II
7. ve daha yüksek konumları kapsayan
ileri düzeylerde alıştırma, etüt ve eserlerin öğretimi. Akorların
çalınma teknikleri. 4 teli kapsayan 3 oktav içerisindeki ileri düzeydeki
değişik yay teknikleriyle (spicato, sotiye vb. ) çalma
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi, vb.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, bilimsel yöntemler ve bu yöntemlere ilişkin farklı görüşler, problem, araştırma modeli, evren ve örneklem, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri (nicel ve nitel veri toplama teknikleri), verilerin kaydedilmesi, analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
Müzik Eğitiminde Program Geliştirme
Eğitim, müzik eğitimi nedir? Program ve
programın unsurları nelerdir? Hedefler, hedef davranışlar, eğitim
durumları, değerlendirme. Aşamalı sınıflama bilişsel, duyuşsal ve
psikomotor alan ve bu alanlarda hedef yazma.
Müzik Eğitimi Yöntem ve Teknikleri
Konuyu ele alan ilişkin temel kavramları
tanımlar alana uygulayabilme. Konu alanında öğretim yöntemleri,
öğrenme, öğrenme süreçleri ve stratejileri, genel öğretim yöntemlerinin
konu alanı öğretimine uygulaması.
Müzik Eğitiminde Yaratıcı Drama
Bu ders yaratıcı drama, müzik eğitiminde sanatsal yaratıcılık ve müzik eğitiminde yaratıcı dramanın kullanılış biçimlerine ilişkin bilgi, uygulama ve yorumları içerir. Ayrıca yaratıcı drama ve müzik eğitimi üzerine yapılan araştırmalar ile yaratıcılığın geliştirilmesinde eğitimin rolüne yönelik bilgi ve örnekleri kapsamaktadır.
Oda Müziği
Müzik yoluyla
anlama,anlatma,dinleme,yaratma gücünü geliştirebilme; Klasik ve
folklorik türleriyle Türk müziği ve Batı müziği arasındaki farklılıkları
ayırt edebilme; Türk müziğinin,Dünya müziği içindeki,yeri hakkında
fikir ve yorum sahibi olabilme; müziksel duyarlılığı,düşünmeyi,yorumlama
ve yaratmayı geliştirebilme; müziğin tüm dünyadaki tek ortak dil
olduğunu kavrayabilme; Müziğin temel kavramlarını ve dilini
kavrayabilme; orkestra ile ilgili çağdaş Türk müziği ve evrensel müzik
eserlerinden bir dağarcık oluşturabilme; zamanını verimli kullanabilme;
tek başına ve grup içinde sorumluluk alabilme; disiplinli çalışma
alışkanlıklarını kazanabilme; ülkemizi ulusal ve uluslar arası müzik
etkinliklerinde temsil edebilme; müzik yoluyla milli birlik ve
beraberlik bilincini geliştirebilme; yakın çevresindeki müzik
etkinliklerini izleme alışkanlığı edinebilme; Atatürk'ün çağdaş Türk
müziğine ilişkin görüş ve düşüncelerini kavrayabilme.
Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri
Koro yöneticisinin koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olmasını, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri kazanmasını, kazanımlarını, koro eğiticisi ve yöneticisi olarak uygulamasını sağlamak.
Müzik, Toplum ve Kültür
Günümüzde,
disiplinler arası yaklaşım, bilimin ve bilgi üretiminin ilerlemesi
bakımından hayati önemdedir. Bu bağlamda müzikbilim ve müzik eğitimi
disiplinlerinin kazanımları ve bu kazanımların müzik eğitimi
araştırmalarına yansıtılması dersin asıl amacını ortaya koyar.
Piyanoda Eşlik Çalışmaları
Armoni bilgilerinin piyano eşliği ile ilişkilendirilmesi, eşlik kalıpları oluşturulabilmesi.
Müzik Eğitiminde Bilimsel Yazın
Bu derste bilimsel yazın nedir, nasıl erişilir, çeşitli anahtar kelimelerle literatür nasıl taranır, bilimsel raporlar nasıl okunur ve yazılır konuları işlenmektedir.