PAÜ KALİTE POLİTİKASI
Amaç Kalite Politikası Pamukkale Üniversitesi’nin (PAÜ) tüm birimlerinde
kalite yönetim sisteminin yapılanması ve sürdürülmesi sırasında,
yönetim tarafından mevzuat şartları ve modern kalite anlayışı esas
alınarak belirlenen ve tüm çalışanlarca benimsenen temel unsurları
açıklar.
Politikalar
Pamukkale Üniversitesi;
a)
Kalite odaklı tüm uygulamalarında belirlemiş olduğu misyon, vizyon ve
temel değerler ışığında çalışmalar yürütür. Yenilikçi ve girişimci bakış
açısını her zaman ön planda tutar.
b)
Tüm birimlerinde ve yönetim süreçlerinde “planla, uygula, kontrol et ve
önlem al” kalite güvencesi yaklaşımı ile hareket eder. Sürekli
geliştirme yaklaşımını esas alır.
c) Başta çalışanları ve öğrencileri olmak üzere tüm paydaşlarının,
süreçlerine katılımını sağlar ve memnuniyetlerini artırmaya yönelik
faaliyetler gerçekleştirir.
d)
Sürdürülebilirliğin sağlanması ve kalitenin sürekli iyileştirilebilmesi
amacıyla kurumsal risk yönetimi çalışmalarını yürütür.
e)
Modern kalite anlayışı içerisinde insana ve çevreye saygı eş değerde
yer alır. Kalite ile birlikte çevre, iş sağlığı ve güvenliği
uygulamaları belirlenen yönetim standartları ve mevzuat çerçevesinde
yürütülür.
f) Karar alma süreçlerinde öngörülü yaklaşımı, kalite anlayışının temeli olarak ele alır.
g) Faaliyet gösterdiği tüm alanlarda, sunduğu ürün ve hizmetlerin
kalitesi ile ulusal ve uluslararası alanda rekabet edebilir bir
üniversite olmayı hedefler.
h) Paydaşlardan alınan geribildirimlerin ve öneri kültürünün kalite
geliştirmede önemli bir yer tuttuğunun farkında olan PAÜ, bu süreçlerin
sistematik olarak gerçekleştirilmesine yönelik yapılandırma ve uygulama
çalışmaları yürütür.
i) Ölçme ve değerlendirme yöntemiyle anahtar sonuçları ölçerek, her
birimin bu değerlendirme sonuçlarına göre sürekli iyileştirme
yöntemlerini uygulamasını sağlar.
j)
Eğitim-öğretim faaliyetlerini yenilikçi yaklaşımlar ile eğitimde kalite
akreditasyon şartlarından yararlanarak öğrenci merkezli anlayışla
tasarlar ve sürdürür.
k) Eğitim-öğretim süreçlerinde sürekli geliştirmenin sağlanmasına
yönelik iç ve dış paydaşların görüşlerini dikkate alır. Bu görüşleri
çeşitli karar alma ortamlarında değerlendirir ve uygulamalarına
yansıtır.
l) Mezunlarla iletişim ve sürekli işbirliği şartlarını sağlayacak şekilde sistematik bir yapılanma oluşturur.
m) Kalite kültürünün yaygınlaşmasına yönelik eğitimler ve çeşitli bilinçlendirme etkinlikleri gerçekleştirir.
n) Eğitim programlarının kalitesini güvence altına almak adına, öz
değerlendirme sistemi kurar. Sistematik olarak gerçekleştirilen bu
değerlendirmelerin sonucunda gerekli iyileştirme faaliyetlerini planlar
ve yürütür.
o) Eğitim programlarında akreditasyon çalışmalarını teşvik eder.
Akreditasyon uygulamalarının şartları doğrultusunda gerekli kaynakları
sağlar.
p)
Araştırma-geliştirme faaliyetlerini ve bu faaliyetlerin sonuçlarını,
belirlediği ilgili stratejik amaçlarla ve hedeflerle uyumluluğunu
sistematik olarak izler.
q)
Proje çalışmalarının niteliğini geliştirmeyi, uygulamalarda modern
teknolojileri etkin ve verimli kullanmayı, projeleri eksiksiz ve
zamanında tamamlama kültürünü geliştirecek etkinlikler yürütür.
r)
Araştırma-geliştirme faaliyetlerine ilişkin performans değerlendirme
süreçlerini kurar, değerlendirir ve sonuçlarına göre gerekli iyileştirme
faaliyetlerini planlar ve yürütür.
s) Öğretim elemanlarına, araştırma-geliştirme olanaklarına fırsat eşitliği içerisinde erişim imkânı sunar.
t) Toplumsal katkı faaliyetlerini ve bu faaliyetlerin sonuçlarını,
belirlediği ilgili stratejik amaçlarla ve hedeflerle uyumluluğunu
sistematik olarak izler.
u)
Belirlediği Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve
Diğer Yönetim Politikaları ile ilgili alandaki faaliyetlerin birbirleri
ile uyumunu güvence altına alır.