Büro Hizmetleri ve Sekreterlik Bölümü
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı
Hizmet kalitesinin öneminin gün geçtikçe arttığı dünyamızda çağrı merkezi yöneticiliği bu ihtiyacı birinci derecede karşılayan güce sahip bir
program olarak karşımıza çıkmaktadır.
Tüketici tercihlerini belirleyen en önemli unsurlar olan hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti tüm sektörlerde
öncelikli hedef haline gelmiştir. Bölümümüz bu çerçevede bir işletmede üretimden satışa kadar
uzanan temel işletme sürecinin yöneticiliğini yapabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Özellikle teknoloji ve finans şirketlerinin ağırlıklı olarak kullandığı “çağrı merkezleri”, ülkemizde bankaların öncülüğünde
başlayarak GSM ve havayolu firmaları ile beraber diğer sektörlerde de önemli hale gelmiş bulunmaktadır.
Krize rağmen gelişen sektörler arasında yer alan ve sağladığı istihdam alanı ile dikkat çeken “çağrı merkezleri” krizden
en az etkilenen sektörler arasında yerini almıştır. Bu duruma paralel olarak özellikle banka ve telefon şirketlerinin başlattığı “çağrı merkezi”
yatırımları her geçen gün artmaktadır. Firmaların çok daha geniş kitlelere ulaşması ve kısa sürede yeni müşteriler
kazanabilmeleri için son derece avantajlı bir çözüm olarak karşımıza çıkan “çağrı merkezleri” yüklü maliyetleri
olmasına rağmen son yıllarda daha da fazla önem kazanmaya devam etmiş, sağlık hizmeti sunan
hastanelerde de küçük, orta ya da büyük ölçekli “çağrı merkezleri” kurulmaya başlanmıştır.



Programdan mezun olanların hangi unvanı alacağı
Programdan mezun olanlar Çağrı Merkezi Meslek Elemanı unvanını alacaklardır.
İş hayatına başladıktan birkaç yıl sonra performanslarına göre çeşitli yönetim pozisyonlarında yönetici olabileceklerdir.
Mezun olan öğrencilerin istihdam olanakları ve Öğrenci Devamlılığı
Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir. Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan
kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir. Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan
bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir. Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri
ile yüz yüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.
Aynı zamanda öğrenciler isterlerse “Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans
Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik” hükümleri uyarınca kendi alanlarında örgün öğretim veren programlara dikey geçiş yapabileceklerdir.
Öğrencilerimizin Dikey Geçiş Sınavında başvurabilecekleri lisans programları:
- Halkla İlişkiler
- Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
- Halkla İlişkiler ve Tanıtım
- İletişim
- İletişim Bilimleri
- İletişim Sanatları
- İnsan Kaynakları Yönetimi
- İşletme