BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı
Genel Tanıtımı
Programın amacı, istihdam sahası giderek artan ‘çağrı merkezi’ sektöründe kalifiye eleman ihtiyacının karşılanmasıdır. Değişen günümüz koşularında, müşteri odaklı hizmet politikalarının yaygınlaşması, Çağrı Merkezi Hizmetleri sektörünün ön plana çıkmasına yol açmaktadır. Değişen ve gelişen iş dünyasının gereksinimlerini karşılayabilecek bilgi ve becerilerle donatılmış, bilgisayar kullanımında uzman, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, etkili konuşma becerisi olan ve diksiyonu düzgün nitelikli işgücü yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön lisans Programı, Büro Hizmetleri ve Yönetici Hizmetleri Bölümü kapsamında açılan dört yarıyıllık bir programdır. Program, 2013 yılında Acıpayam Meslek Yüksek Okulu bünyesinde, Büro Yönetimi ve Yönetici Hizmetleri bölümü altında açılmıştır.
Giriş Koşulları ve Bölüm Kapasitesi
Üniversite sınavında yeterli puan alan ve programımızı tercih eden öğrenciler, Çağrı Merkezi Hizmetleri ön lisans programına kayıt yaptırmaya hak kazanırlar. Eğitim-öğretim 4 yarıyıl ve 2 sene devam etmektedir. YGS Puan Türü; YGS-4’dır.
2015-2016 Eğitim Öğretim yılında 40 kontenjan sayısı kadar öğrenci almıştır.
Yatay Geçiş / Çift Anadal / Yandal / Muafiyet Olanakları
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur.
Mezuniyet Koşulları
Programda mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) müfredattaki zorunlu ve seçmeli derslerin yanı sıra zorunlu stajlarını başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.30 ağırlıklı not ortalaması elde eden öğrencilere ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ alanında ön lisans diploması verilir.
Dikey Geçiş İmkanları
Ön lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler dikey geçiş sınavına girerek, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezince uygun görülen lisans programına yerleştirilmeleri halinde lisans programlarından birine dikey geçiş yapabilirler.
Halkla İlişkiler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Halkla İlişkiler ve Tanıtım
İletişim
İletişim Sanatları
İletişim Bilimleri
İnsan Kaynakları Yönetimi
İşletme
İşletme Bilgi Yönetimi
Lojistik Yönetimi
Medya ve İletişim
Medya ve İletişim Sistemleri
Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
Yeni Medya
Yönetim Bilişim Sistemleri
Mezunlar ayrıca Açık öğretimin ilgili bölümlerine sınavsız dikey geçiş yapabilmektedir
İstihdam Olanakları
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programından mezun olan öğrenciler kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda; tüm kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarındaki çağrı merkezlerinde çalışabilmektedir. Türkiye’de hızla büyümekte olan çağrı merkezi sektörünün gelişimini sağlamak, faaliyet ve etki alanını genişletmek için, gerekli deneyimi kazanmış, ikna kabiliyeti güçlü, iletişim becerisi yüksek, nitelikli işgücüne ihtiyaç duyulmaktadır.
Programda Okutulan Dersler
Çağrı Merkezi Hizmetleri Programı (Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi)
|
ÇAĞRI MERKEZİ HİZMETLERİ PROGRAMI DERS KATALOĞU
|
DERS KODU
|
DERS ADI
|
TEORİ
|
PRATİK
|
GRUP
|
YARIYIL
|
1. YARIYIL |
TKD 101
|
TÜRK DİLİ - I
|
2
|
0
|
Ortak Zorunlu
|
1
|
ATI 101
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I
|
2
|
0
|
Ortak Zorunlu
|
1
|
TDE 291
|
İLETİŞİME GİRİŞ
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
1
|
BYA 215
|
HALKLA İLİŞKİLER
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
1
|
BAN 115
|
GENEL MATEMATİK
|
3
|
0
|
Zorunlu
|
1
|
CMH 101
|
ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ -I
|
3
|
0
|
Zorunlu
|
1
|
BYA 109
|
TEMEL HUKUK
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
1
|
BYA 115
|
EKONOMİ - I
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
1
|
MBM 107
|
TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ
|
2
|
1
|
Zorunlu
|
1
|
BYA 101
|
İŞLETME - I
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
1
|
SECMELİ
|
Yabancı Dil-1
|
|
|
Yabancı Dil-1
|
1
|
|
Yabancı Dil-1
|
|
|
|
ING 125
|
İNGİLİZCE - I
|
2
|
0
|
|
|
2. YARIYIL |
TKD 102
|
TÜRK DİLİ - II
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
ATI 102
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
BYA 104
|
İŞLETME-II
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
BYA 108
|
EKONOMİ-II
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
BYA 103
|
TİCARİ MATEMATİK
|
3
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
CMH 102
|
ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİMİ -II
|
3
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
PDR 101
|
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
|
3
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
PLM 206
|
PAZARLAMA YÖNETİMİ
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
ASC 213
|
BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ
|
3
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
BCT 110
|
STAJ UYGULAMASI(30 İŞ GÜNÜ)
|
0
|
0
|
Zorunlu
|
2
|
SECMELİ
|
Yabancı Dil-2
|
|
|
Yabancı Dil-2
|
2
|
|
Yabancı Dil-2
|
|
|
|
ING 126
|
İNGİLİZCE - II
|
2
|
0
|
|
|
3. YARIYIL |
|
|
|
|
CMH 201
|
DİKSİYON -I
|
2
|
1
|
Zorunlu
|
3
|
HLK 209
|
KONUŞMA SANATI - I
|
1
|
1
|
Zorunlu
|
3
|
BYA 203
|
MESLEKİ YABANCI DİL-I
|
4
|
0
|
Zorunlu
|
3
|
CMH 203
|
TELEFONDA ETKİLİ İLETİŞİM
|
2
|
1
|
Zorunlu
|
3
|
SECMELİ
|
Seçmeli 2
|
|
|
Seçmeli 2
|
3
|
SECMELİ
|
Seçmeli 2
|
|
|
Seçmeli 2
|
3
|
SECMELİ
|
Seçmeli 2
|
|
|
Seçmeli 2
|
3
|
SECMELİ
|
Seçmeli 1
|
|
|
Seçmeli 1
|
3
|
SECMELİ
|
Seçmeli 1
|
|
|
Seçmeli 1
|
3
|
|
Seçmeli 1
|
|
|
|
|
BYA 217
|
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
|
2
|
0
|
|
PLM 112
|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
|
2
|
0
|
|
YBS 203
|
İLERİ OFİS UYGULAMALARI
|
3
|
1
|
|
|
Seçmeli 2
|
|
|
|
BYA 219
|
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU
|
2
|
0
|
|
EKNM 201
|
İSTATİSTİK - I
|
3
|
0
|
|
ISG 233
|
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
|
3
|
0
|
|
OTI 121
|
STRATEJİK YÖNETİM
|
3
|
0
|
|
|
4. YARIYIL |
|
|
|
|
CMH 202
|
DİKSİYON -II
|
2
|
1
|
Zorunlu
|
4
|
HLK 210
|
KONUŞMA SANATI - II
|
1
|
1
|
Zorunlu
|
4
|
BYA 204
|
MESLEKİ YABANCI DİL-II
|
4
|
0
|
Zorunlu
|
4
|
BYA 111
|
PROTOKOL VE SOSYAL DAVRANIŞ KURALLARI
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
4
|
HLT 220
|
HALKLA İLİŞKİLERDE KRİZ YÖNETİMİ
|
2
|
0
|
Zorunlu
|
4
|
SECMELİ
|
Seçmeli 4
|
|
|
Seçmeli 4
|
4
|
SECMELİ
|
Seçmeli 4
|
|
|
Seçmeli 4
|
4
|
SECMELİ
|
Seçmeli 4
|
|
|
Seçmeli 4
|
4
|
SECMELİ
|
Seçmeli 3
|
|
|
Seçmeli 3
|
4
|
SECMELİ
|
Seçmeli 3
|
|
|
Seçmeli 3
|
4
|
Seçmeli 3
|
|
|
|
|
BURO 216
|
ÇEVRE KORUMA
|
2
|
0
|
|
BYA 105
|
MESLEK ETİĞİ
|
2
|
0
|
|
Seçmeli 4
|
BYA 206
|
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
|
2
|
0
|
|
EKNM 202
|
İSTATİSTİK - II
|
3
|
0
|
|
OGK 204
|
İLK YARDIM
|
2
|
0
|
|
PLM 108
|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ
|
2
|
0
|
|