Menü

Personel Hareketliliği 

Erasmus+ Personel Hareketliliği faaliyeti Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi yükseköğretim kurumlarında çalışan öğretim elemanlarının 1 akademik yıl içerisinde en az 8 saat ders vermek şartı ile en çok 2 aylığına başka bir Avrupa ülkesinde yer alan Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi bir yükseköğretim kurumunda ders vermesine ya da Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi yükseköğretim kurumlarında çalışan öğretim elemanları, yönetici kadro ve idari personel ile işletmelerde çalışan personelin Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi yükseköğretim kurumlarında veya işletmelerde eğitim alması/vermesine imkan sağlamaktadır. Eğitim Alma Hareketliği; Erasmus Personel Hareketliliği faaliyeti içerisindeki iki alt faaliyetten biridir.

 

Personel Eğitim Alma Hareketliliği

Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi yükseköğretim kurumu öğretim elemanları, yönetici kadrosu ve idari personeli ile işletme personelinin eğitim amaçlı  hareketliliğine imkan sağlayan alt faaliyet alanıdır.

Personel Eğitim Alma Hareketliliği faaliyet alanı üç hareketlilik türünü içerir:

  • Yükseköğretim kurumundan bir işletmeye giden personelin ve işletmeden bir yükseköğretim kurumuna giden personelin hareketliliği

Bu hareketlilik türünün amacı faydalanan kişilerin bilgi ve tecrübe aktarımı ile öğrenmelerine ve pratik beceriler edinmelerine imkan vermektir. Temel faaliyetler seminerler, atölye çalışmaları, kurslar ve konferanslar, pratik eğitim süreçleri, kısa görevlendirmeler vs. olabilir.

  • Bir yükseköğretim kurumundan başka bir yükseköğretim kurumuna giden yönetim kadrosu ve idari personelin hareketliliği

Bu hareketlilik türünün amacı faydalanan kişilerin farklı bir kurumun deneyim/iyi uygulamalarını öğrenmelerine ve mevcut işleri için gerekli becerileri geliştirmelerine imkan vermektir. Temel faaliyetler iş başı eğitim programı, çalışma ziyaretleri, kısa görevlendirmeler vs. olabilir.

  • Eğitim almak amacıyla başka bir yükseköğretim kurumuna giden öğretim elemanının hareketliliği

 Personel Eğitim Alma Hareketliğine Katılabilme Şartları 

1. Erasmus Üniversite Beyannamesi sahibi bir yükseköğretim kurumunda öğretim elemanı, yönetici, idari personel olunması ya da işletmede personel olunması,

2. Üniversiteler arası anlaşmanın olması (üniversite ile işletme arasında anlaşma gerekmemektedir),

3. Hem gönderen hem de misafir olunan kurum tarafından kabul edilen bir iş planının (work plan) olması (İş planı taraflarca imzalanmış olmalı ve en azından gerçekleştirilecek programın genel amaç/hedeflerini, içeriğini ve beklenen sonuçlarını içermelidir) 

Başvuru Süreci ve İşlemler

 

Erasmus Eğitim Alma Hareketliliği Süreci


1. BAŞVURU ve ONAY

  Faaliyetten yararlanacak öğretim elemanlarımızın öncelikle aşağıdaki başvuru tarihleri içerisinde Puanlama Tablosunu doldururlar. Ve kabul aldıkları kurumdan aldıkları davet mektubu ile puanlama tablosunu koordinatörlüğümüze teslim ederder. Bütün başvurular değerlendirildikten sonra asıl olarak gitmeye hak kazanan Öğretim Elemanlarının ve İdari Personelimizin Pusula Bilgi Sistemi –Erasmus Bilgi Sistemi üzerinden Erasmus+ Eğititm Alma Hareketliliği Başvuru Formunu (Application Form) EN AZ ardışık 2 gün olacak şekilde doldururlar.

   Formunuzu doldururken şu noktalara dikkat ediniz:

- Akademik ünvanınızı yazmayı unutmayın.

- Adres bilgilerinizi Türkçe olarak fakat İngilizce karakterlerle yazınız.

- Cep telefonu numaranızı ve e-posta adresinizi yazmanız karşı tarafla kolay iletişim kurmanıza yardımcı olacaktır.

- Ziyaret tarihleri (date of visit) görevlendirme istediğiniz tarihlerlerle aynı olmalıdır.

- Faaliyet süre aralığını belirlerken eğitim alma günün hafta içine denk gelmesine dikkat edin ve toplam 3 günden uzun bir faaliyet süresi planlıyorsanız diğer günleri kendi imkanlarınızla finanse etmeniz gerekecektir.

 

  Başvuru formunu doldurduktan sonra kontrol edilmesi için lütfen Koordinatörlüğümüze word formatında e-posta ile gönderiniz. Formunuzda varsa eksilikler giderilecek ve size kısa zamanda geri gönderilecektir. Formun son halini onaylanması için e-posta ile ziyaret etmeyi planladığınız kurumun ilgili bölümüne göndermeniz ve karşı tarafı ziyaret planınız hakkında bilgilendirmeniz gerekmektedir. Karşı taraftan olumlu yanıt alırsanız formu imzalayarak e-posta ile taranmış kopyasını size göndermelerini isteyiniz ve size gönderilen formu e-posta aracılığıyla Koordinatörlüğümüze gönderiniz. Onaylı başvuru formunuz haftada bir ya da en az iki haftada bir Çarşamba günleri, saat 13:30‘da toplanan Uluslararası İlişkiler Komisyonu tarafından değerlendirilir.

 

  Önemli Not: Tüm bu başvuru süreci en az 2 hafta sürmektedir. Yurtdışına çıkmadan önce tamamlanması gereken işlemlerde sorun yaşamamak için, hareketliliği gerçekleştirmeyi planladığınız tarihten yaklaşık olarak 1 ay önce başvuru sürecini başlatmanızı öneririz.

 

2. GÖREVLENDİRME

  Başvurunuz Komisyon tarafından onaylandıktan sonra görevlendirme işlemlerinize başlayabilirsiniz. Bunun için Fakültenizin Dekanlığına ya da Yüksekokul Müdürlüğünüze dilekçe vermeniz gerekmektedir. Görevlendirme talebiniz Rektörlüğe iletilecek ve Personel Daire Başkanlığından görevlendirme yazınız bölümünüze gönderilecektir. Rektörlük olurunuz çıktıktan sonra, Koordinatörlüğümüze gelerek Erasmus Hareketlilik Faaliyeti Hibe Sözleşmenizi imzalamanız ve avans ödemenizin yapılabilmesi için bu belgenin aslının Koordinatörlüğümüze ulaştırmanız gerekmektedir. Ödemenizin aksamaması için birimler arası evrak teslim süresini bizzat takip etmenizi ve elden teslim ederek süreci hızlandırmanızı öneririz.

3. PASAPORT – VİZE İŞLEMLERİ

  Yurtdışına çıkabilmek için varsa pasaportunuzun süresini uzatmanız, yoksa pasaport çıkartmanız gerekmektedir. Yeşil Pasaport sahibi personelimiz öncelikle gidecekleri ülkenin vize prosedürünü araştırmalı ve pasaport süresinin geçerli olup olmadığına dikkat etmelidirler. Gri Pasaportla yurtdışına çıkacak olan personelimizin görevlendirme yazıları ile Personel Daire Başkanlığı’na başvurarak işlemlerini başlatabilirler ve gidecekleri ülkenin vize prosedürüne göre işlemlerini yürütürler. Buradan alacağınız yazı ile Denizli İl Emniyet Müdürlüğü, Pasaport Şubesine başvuracaksınız. Bilgi almak için 0258 265 1425 nolu santralden Pasaport Şubesini bağlatabilirsiniz.

 

4. SEYAHAT PLANLAMASI

  Seyahat planlamanızı yaparken Ulusal Ajans’ın belirlediği şu kurallarına dikkat etmeniz gerekmektedir:

- Ders verme hareketliliğine katılan personelin, bulunduğu şehirden gideceği şehre kadar olan ulaşımı km bazında hesaplanır.  (ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm)

 

  Önemli Not: Ödeme yapılabilmesi için Katılım Sertifikası, Başvuru Formu ve Davet Mektubunun aslı ayrıca Boarding Pass ve Pasaport Giriş - Çıkış sayfalarının fotokopilerinin koordinatörlüğe teslim edilmesi gerekmektedir.

 

5. OTEL REZERVASYONU

  Seyahat planlamanızı yaptıktan sonra ziyaret edeceğiniz şehirdeki konaklama imkânlarını araştırmanızı ve otel rezervasyonunuzu gitmeden yapmanızı öneririz. Bu konuda tavsiye almak için ziyaret edeceğiniz Üniversite ile iletişime geçebilirsiniz ve varsa konukevlerinde yer ayırtmalarını rica edebilirsiniz.

 

6. EURO HESABI

  Erasmus hibe ödemeleri Euro para biriminde yapılmaktadır. Koordinatörlüğümüz Halk Bankası ile anlaşmalı olduğundan ödemelerinizde kesinti olmaması için Halk Bankası 'ndan Euro hesabı açtırmanızı öneririz. Diğer bankalara yapılan ödemelerde ödeme başına yaklaşık 15 Euro’luk bir kesinti yapılmaktadır. Hesap açtırdıktan sonra IBAN numaranızı e-posta ile Koordinatörlüğümüze gönderiniz.

 

7. AVANS ÖDEMESİ

  Ulusal Ajans tarafından Üniversitemize tahsis edilen hibeden daha fazla sayıda personelin yararlanmasını hedeflediğimiz için eğitim alma hareketliliğinde toplam 3 günlük hibe ödemesi yapılmakta ve seyahat harcamaları karşılanmaktadır. Rektörlük görevlendirme olur yazısı Koordinatörlüğümüze ulaştıktan sonra toplam ödemenizin %70’i avans ödemesi olarak en kısa sürede Euro hesabınıza yatırılır. Ödemenin öğretim elemanı gitmeden önce yapılabilmesi için Rektörlük olurunun gidiş tarihinden en az 1 hafta önce çıkmış olması gerekmektedir. Hibe hesaplamaları aşağıda yer alan tabloda Ulusal Ajans’ın belirlediği hibe miktarları üzerinden şu şekilde yapılmaktadır:

 

  [3 günlük faaliyet (1 Tam gün seyahat + 2 gün eğitim alma)] + [seyahat masraflarını (gidilecek olan ülkenin KM olarak hesaplanması)]

(KM Hesaplayıcı link için tıklayınız.)

  Bu hibenin %70'i gitmeden önce, kalan %30'luk miktar döndükten sonra hesabınıza aktarılır. Eğer gidiş tarihinizle görevlendirme yazınızın bize ulaştığı tarih arasında yeterli süre olmazsa tüm ödeme tek seferde siz geri döndükten sonra yapılabilir.

 

2019-2020 Akademik Yılı İçin Geçerli olan Mesafe Bandı ve Seyahat Hibesi Tablosu

 

Elde edilen ''KM'' değeri  Hibe miktarı (EUR)
 10-99 KM arası  20 €
 100-499 KM arası  180 €
 500-1999 KM arası  275 €
 2000-2999 KM arası  360 €
 3000-3999 KM arası  530 €
 4000-7999 KM arası  820 €
 8000 KM ve üzeri  1500 €

 

 

2019-2020 Akademik Yılı için geçerli olan Personel Hareketliliği Günlük Bireysel Destek Hibe Miktarları Tablosu

 

Ülke Grupları

Hareketlilikte Misafir OlunanÜlkeler

Günlük Hibe Miktarları (EUR)

1.Grup Program Ülkeleri

 

Bileşik Krallık, Danimarka, Finlandiya, İrlanda, İsveç, İrlanda, İsveç, İzlanda, Lihtenştayn, Lüksemburg, Norveç

153 €

2.Grup Program Ülkeleri

 

Almanya, Avusturya, Belçika, Fransa, Güney Kıbrıs, Hollanda, İspanya, İtalya, Malta, Portekiz, Yunanistan

136 €

3.Grup Program Ülkeleri

 

Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Hırvatistan,

Letonya, Litvanya, Macaristan, Makedonya, Polonya, Türkiye*, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Slovenya

119 €

  *Yalnızca yurtdışındaki bir işletmeden ya da ECHE sahibi olmayan yükseköğretim kurumundan ders vermek üzere davet edilen personel için kulanılmaktadır.

  Örnek Hesaplama: Slovenya Maribor şehrine giden bir personel hibe hesaplaması:

Slovenya üçüncü grup program ülkeleri arasında bulunan bir ülke olduğu için günlük hibe miktarı 119 Euro

Denizli-Maribor arası "1472,96 km" olduğu için seyahat hibe miktarı 275 Euro

Toplam Hibe= [3 x 119] + 275 =632 Euro

 

8. YURTDIŞINDAYKEN

 

  Yurtdışındayken lütfen şu noktalara dikkat ediniz:

Biletlerinizi atmayın!

Boarding Pass’larınızı kaybetmeyin!

Öğretim programınızı imzalatın!

Katılım sertifikanızı almayı unutmayın!

Davet Mektubunuzun aslını almayı unutmayın!

  Ayrıca personelimizin, Erasmus ortağımız olan üniversiteye gittiklerinde varsa oradaki üniversitedeki öğrencilerimizle mutlaka görüşmeleri ve Uluslararası İlişkiler Ofisleri ile görüşmeleri ilişkilerimizin devamı için önemlidir. Eğitimin dışındaki zamanlar personelin kendi isteğine bağlı olarak bilimsel araştırmalar, kültürel faaliyetler, vs. için kullanılabilir.

 

9. EVRAK TESLİM

 

Personelimiz geri döndüğünde aşağıdaki belgeleri Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğüne teslim eder:

 

- Onaylanmış İmzalı Başvuru Formu

- Davet Mektubuzun Aslı

- Katılım Sertifikasının Aslı

- Seyahat Biletlerinin Asılları

- Boarding Pass’lar

- Yurtdışı Çıkış - Giriş mühürlerinin bulunduğu pasaport sayfası fotokopisi

  Tüm bu evraklar Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğüne teslim edildikten sonra geri kalan %30’luk ödemeniz Euro hesabınıza yatırılır.

 

İLETİŞİM 

  Erasmus+ Eğitim Alma Hareketliliği ile ilgili işlemleriniz ya da daha fazla bilgi almak için Uluslararası İlişkiler Koordinatörlüğümüzle iletişime geçebilirsiniz:

Şeniz KURTULMUŞ

E-posta: internationaloffice2@pau.edu.tr

Tel:0258 296 32 99