Bizi Takip Edin

Paker, T. (2018). Teaching and testing reading skill at different levels from A2 to B2. The 1st ELT Seminar Days, Pamukkale Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, 21-22 Haziran 2018.

 

Paker, T. (2018). "Türkiye'de devlet okullarında yabancı dil öğretimi başarılı olabilir mi? (Atölye Çalışması). 5th International Eurasian Educational Research Congress, EJER- Akdeniz University, Antalya-Turkey, 2-5 May, 2018.

 

Paker, T. & Özdemir, C.  (2018). "Assessing speaking skills: An investigation on achievement tests of 9th grade students in Anatolian High Schools." 5th International Eurasian Educational Research Congress, EJER- Akdeniz University, Antalya-Turkey, 2-5 May, 2018.

 

Paker, T. & , Korkmaz, G.  (2018). "Perceptions and attitudes of students towards online speaking assessment."  5th International Eurasian Educational Research Congress, EJER- Akdeniz University, Antalya-Turkey, 2-5 May, 2018.

 

Paker, T. (2018). "Language testing at basic levels: Interlanguage and washback effect" 5th International Conference on New Trends in English Language and Testing. NTELT, Canadian Institute for Knowledge Development (CIKD), İstanbul, 30 March, 2018.

 

Paker, T. (2017). "Bilimde Etik: Değerler ve ilkeler" konulu panelde sunu: "Tez Yazım Sürecinde Karşılaşılan Etik Sorunlar." 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi  "Demokratik Değerler Eğitimi ve Bilimde Etik: Değerler ve İlkeler," Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi ve Çağdaş Eğitim Araştırmaları Derneği, Muğla, 28 Eylül-1 Ekim 2017.


Paker, T. & Balcı, E. (2017). "Perceptions of Blended Learning: A Study on Student and Instructor Experiences in English Preparatory Program" IV. International Eurasian Educational Research Congress,  Pamukkale University, Faculty of Education and EJER, Denizli, 11-14 May, 2017.


Paker, T. (2017). “Yabancı Dil Öğrenme Sürecinde Aradil Kavramı ve Ölçe ve Değerlendirme Etkinlikleri” 12. Frankofoni Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, 4-6 Mayıs, 2017.


Tuncel, İ. & Paker, T. (2017). "Effects Of Intercultural Communication Course Taught Through Case Analyses On Intercultural Sensitivity Of Pre-Service English Teachers" 26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, April 20-23, 2017.

 

Paker, T. (2016). “Preparing 'Language Use Items' for A1, A2 and B1 learners.” FOAI – Forum on Assessment Issues: Validity and Reliability. National Meeting of Assessment Groups of School of Foreign Languages in Turkey. School of Foreign Languages,  Pamukkale University, November, 25,2016.


Paker, T. (2016). "Task-Based Teaching/Learning in Teaching Foreign Languages" Panel: ELT Teacher Education. Chairperson: Prof. Dr. Yasemin Kırkgöz, Çukurova University. Panelists: Assoc. Prof. Dr. Eda Üstünel, Muğla Sıtkı Koçman University, Assoc. Prof. Dr. Recep Şahin ARSLAN - Pamukkale University, Assoc. Prof. Dr. Şevki KÖMÜR, Muğla Sıtkı Koçman University, Assoc. Prof. Dr. Turan PAKER - Pamukkale University. International Contemporary Educational Research Congress, Faculty of Education, Muğla Sıtkı Koçman University, September 29-October 2, 2016.


Paker, T. (2016). "İlkokul Öğrencilerinin Yabancı Dil Öğrenme Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme" Panel: İlkokulda yabancı Dil Eğitimi: Doç. Dr. Turan PAKER - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Doç. Dr. Eda ÜSTÜNEL - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu ,  Doç. Dr. Recep Şahin ARSLAN - Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Doç. Dr. Şevki KÖMÜR - Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi. XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 11-14 Mayıs, 2016.


Paker, T. & Arslan, R. Ş. (2016). "Interlanguage and the Role of Achievement Tests for Young Learners." XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,  11-14 Mayıs, 2016.


Arslan, R. Ş. & Paker, T.(2016). "Training Student Teachers of English for Form Focused Instruction at Young Learners’ English Classes." XV. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 11-14 Mayıs, 2016.


Paker, T. & Ergül-Özcan, Y. (2015). "The Effectiveness of Using Corpus-Based Materials in Vocabulary Teaching." 5th Bilgi ELT Conference: The Post-Method Era in English Language Teaching. Istanbul Bilgi University, May 9, 2015.


Paker, T. & Karaagaç, Ö. (2015). "The Use and Functions of Mother Tongue in EFL Classes." GlobELT 2015 Conference: An International Conference on Teaching and  learning English as an Additional Language. Antalya, 16-19 April, 2015.

 

Paker, T. & Höl, D. (2014). “Attitudes and Perceptions of EFL Students towards Testing Speaking Communicatively.” Innovative Research in Education: Implications for future. Dokuz Eylül University, Faculty of Education & School of Foreign Languages, 25-27 April, 2014.


Paker, T. & Erarslan, A. (2014). “Perceptions and attitudes of the preparatory class students towards the writing course and attitude-success relationship in writing in the School of Foreign Languages at Pamukkale University.” Innovative Research in Education: Implications for future. Dokuz Eylül University, Faculty of Education & School of Foreign Languages, 25-27 April, 2014.


Paker, T. (2014). “What is assessed in a typical achievement test in the School of Foreign Languages in Turkey?” The 8th International IDEA Conference: Studies in English. Muğla Sıtkı Koçman University, April 16-18, 2014.


Paker, T. (2012).“Programların ve tüm süreçlerini denetimi-Bireysel yönlendirme” 1. Yabancı Dil Eğitim Çalıştayı "Türkiye'de Yabancı Dil Eğitiminde Eğilim Ne Olmalı" Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı, 12-13 Kasım 2012.


Paker, T. (2012). “The Backwash Effect of the Test Items in the Achievement Exams in Preparatory Classes.” The 1st International Akdeniz Language Studies Conference. Akdeniz University, School of Foreign Languages, 9-12 May 2012.


Paker, T. (2011). “Reflective Teaching Practice with Student Teachers.” The 2nd International Symposium of Western Cultural and Literary Studies. Pamukkale University, 5-7 October 2011.


Paker, T. (2011). “Leading Students for Autonomy in ELT.” The 1st International Conference in TESOL: Combining Theory and Practice: The Search for New Perspectives, İzmir Yaşar University, May 27, 2011. 


Paker,T.(2010). “Towards Autonomous Learning among ELT students.” The 1st International Celal Bayar University TEFL Conference: Learning, Teaching and Research in TEFL. Celal Bayar University, 30 October, 2010.


Paker, T. (2009). “Student Teachers’ Anxiety Related To Teaching Practicum.” The 1st İstanbul Arel University International ELT Conference, 29-30 May, 2009.

Paker, T & Evci, H. (2009). “Using Films As A Language Learning Tool in Preparatory English Classes” The 1st İstanbul Arel University International ELT Conference, İstanbul Arel University, 29-30 May 2009.


Arslan, R. Ş. & Paker, T. (2009).“Yabancı Dil Öğretiminde Sınıf Yönetimi Sorunları ve Öneriler” IV. Eğitim Yönetimi Kongresi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli. 14-15 Mayıs 2009.


Paker, T. (2008). “Indentifying Competencies for the Proficiency Level in the Language Preparatory Program” Muğla Üniversitesi, Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretiminde Sorunları Kurultayı, Muğla Üniversitesi, 7-9 Mayıs 2008.


Paker, T & Çakar, G. (2008). “The Role and Types of Feedback in Improving Students’ Writing Skill” Muğla Üniversitesi, Yabancı Dil Bölümleri ve Yüksekokullarının Yabancı Dil Öğretiminde Sorunları Kurultayı, Muğla Üniversitesi, 7-9 Mayıs 2008.


Paker, T. (2008). “Using Novels to Teach Integrated Skills and Fostering Autonomous Learning.” Bilkent University, The MA TEFL 20th Anniversary Reunion Conference, ELT in Turkey: Looking Ahead to the Next 20 Years, Bilkent University, 26-28 June, 2008.


Paker, T. (2007). “Integrating Novels and Stories into Speaking Classes.” Çağ University, First International ELT Conference: Current Issues in Language Teaching. Mersin Çağ University, 17-18 May, 2007.


Paker, T. (2006). “Çal bölgesindeki okullarda İngilizce öğretiminin sorunları ve çözüm önerileri.” Çal Sempozyumu, Pamukkale Üniversitesi, 01-03 Eylül 2006.

Paker, T. (2006). “İngilizce öğretiminde drama etkinlikleri: öğretmenin, öğrencilerin rolleri ve Özel PEV İlköğretim Okulu uygulamaları.” XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,13–15 Eylül 2006.


Paker, T. (2005). “Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adaylarının uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanının yönlendirmesiyle ilgili karşılaştıkları sorunlar.” 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 28–30 Eylül 2005.


Paker, T. (2005). “The process of writing: from planning to teaching and testing in preparatory programs and ELT departments.” Best Practices in Teaching Writing, Anadolu University and USIS, 4-5 March, 2005.


Paker, T. (2004). “How communicative are our tests?” 2nd Bilkent MA TEFL Reunion Conference: Developing Teacher Practices for Turkey. Bilkent University and USIS, 22-23 May, 2004.


Paker, T. (2004). “The Understanding of “me and the other” among ELT students towards English.” Muğla University, International Imagology Symposium, Muğla University, 26-28 April, 2004.


Paker, T. & Tuncel-Aksungur, S. (1997). “The Implications of School Experience I on Teacher Training.”International Teacher Training Symposium-1. Çanakkale 18 Mart University, 27-29 September, 1997.


Paker, T. &  Sendan, F. C. (1997). “Problems in teacher training and the importance of alternative approaches.” International Teacher Training Symposium-1. Çanakkale 18 Mart University, Çanakkale, 27-29 September, 1997.


Paker, T. (1996). "Öğretmen yetiştirme ve hizmetiçi eğitimde bireysel yönlendirme" III. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. Bursa, 5-7 Eylül 1996.


Ekmekçi, F.Ö. & Paker, T. (1992). "What makes a successful teacher?” The Second International Conference on ELT & Teacher Training in the 1990s: Perspectives & Prospects. Middle East Technical University, 23-25 September, 1992.