Menü

Etkinlik Takvimi

<Mayıs 2019>
PztSalÇarPerCumCmtPaz
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Tümünü Gör

Kalite Politikası:

Pamukkale Üniversitesi Tavas Meslek Yüksekokulu;

  • Stratejik amaç, hedef ve performans göstergelerini sürekli değerlendirmeyi;
  • Yasal mevzuat; uluslararası ve ulusal kalite standartlarını temel alarak sürekli gelişmeyi,
  • Tüm süreçlerde iç ve dış paydaşların ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan bir anlayışta olmayı,
  • Sürekli iyileştirme kültürünü oluşturmayı ve “Planla-Uygula-Kontrol et (gözden geçir)-İyileştir” yaklaşımını,
  • Kalite güvence sistemini tüm çalışanların katılımıyla yapılandırmayı,
  • Uluslararası kabul görmüş kalite sistemlerine göre yapılanmayı,
  • Uygulamalarda ve iletişimde zamanındalılığı,
  • Geribildirim ve öneri kültürünü oluşturmayı

Kalite Politikası olarak belirlemiştir.

Amaç:

Kalite Politikamız tüm birimlerimiz ve çalışanlarımızın üniversitemizde kalite yönetim sisteminin yapılanması ve sürdürülmesinde gerekli olan ve uyulması gereken asgari işleyişin açıklanmasıdır.

Sorumluluk:

Kalite politikasının uygulanmasından ve kalite politikasına uyum durumunun değerlendirilmesinden Üniversite Senatosu ve Rektörlük Makamı ve Üniversite Birimlerinin Akademik ve İdari Üst Yöneticileri sorumludur. İşleyişte tüm işleyişten sorumlu akademik ve idari personel kalite politikasına uyumludurlar.

Üniversitenin hem iç paydaşı hem de dış paydaşı (yararlanan) konumundaki öğrencilerinin de kalite politikasının uygulanmasında yer almaları önemlidir.

Üniversitedeki uygulamaların izlenmesi, değerlendirilerek Rektörlük makamına sunulmasında Kalite Komisyonu ve Kalite Yönetimi ve veri Değerlendirme UYGAR Merkezi eşgüdüm içerisinde çalışırlar

Temel unsurlar:

Pamukkale Üniversitesi;

  • Yasal mevzuatın tümünün ve ilgili kalite standartların minimum şartlarını karşılayacak şekilde kalite kontrol süreçlerini uygulayarak,
  • Hedeflenen sonuçların elde edildiğini gösterecek anahtar sonuç göstergelerine göre yöntemler geliştirerek,
  • Her birimde Üniversite’nin kalite sisteminin uygulanması sorumluluğunu üstlenecek uygun vasıflarda takım liderini net olarak belirleyerek,
  • Üniversite’nin tüm süreçlerinde planlanan uygulamaların hedeflendiği şekilde ve zamanında gerçekleştirildiğini kanıtlayan kalite güvence sistemini kurarak (Tüm gözden geçirme, değerlendirme, geri bildirim, öneri ve şikayetlerin sonuçlarının raporlanmasını kapsar),
  • Proje yönetimi ilkelerinin tüm üniversite çalışanları tarafından benimsenmesini sağlayarak,
  • Proje odaklı çalışmayı, uygulamalarda en gelişmiş teknolojileri etkin ve verimli kullanmayı, projeleri eksiksiz ve zamanında tamamlamayı ve sonuç raporlarını yazma kültürünü geliştirerek,
  • Ölçme ve değerlendirme yöntemiyle anahtar sonuçları ölçerek, her birimin bu değerlendirme sonuçlarına göre sürekli iyileştirme yöntemlerini uygulamasını sağlayarak,
  • Her akademik çalışmayı ve deneyimi Üniversite’nin politikası, prosedürleri ve ilgili yasal mevzuata göre destekleyerek,
  • Tüm fonksiyonel, organizasyonel birimlerin ve bireysel olarak çalışanların plan ve hedeflerinin Üniversite’nin Stratejik Plan’ın hedef ve öncelikleriyle ilişkilendirerek,
  • Tüm çalışanların iyi yönetildiğini ve insan kaynaklarının yeterli olduğunu değerlendirerek,
  • Akademik kalite ve dürüstlük temeline göre profesyonel gelişim için mali destek dahil gerekli destekleri sağlayarak, 
  • Birimlere yeterli güvenli ve iyi yapılandırılmış fiziksel ve elektronik kaynaklar sağlayarak,
  • Birimlerin kalite şartlarını sağlamaları için rol model yöneticilerle çalışarak,
  • Tüm öğrencilere eşit yaklaşımla onları destekleyerek,
  • Kalite ve standartlara uygunluğu iç ve dış paydaşların geri bildirimleriyle değerlendirerek

Sürekli iyileştirmeyi planlamıştır.

Senato Kararı (Tarih: 18.05.2018; Sayı: 10/01)