İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı

Menü

Etkinlik Takvimi

<Ekim 2017>
PztSalÇarPerCumCmtPaz
2526272829301
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
Tümünü Gör

Lisansüstü programlarımız olarak Yüksek Lisans ve Doktora programımız bulunmaktadır. Aşağıda bu programlar ile ilgili özel ve lisansüstü programlarımız ile ilgili genel bilgilere ve öğrencilerimizin uyması gereken standartlara yer verilmiştir.

Yüksek Lisans:

Yüksek Lisans programımız Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde İlköğretim Matematik Eğitimi Yüksek Lisans Programı ismi ile öğrenci kabul etmektedir. Bu programa kabul edilen öğrencilerimizin Eğitim Bilimleri alanında araştırma yürütebilecek temel araştırma yöntemleri ve istatistik bilgileri ile donanması yanında Matematik Eğitimine özel öğrenme-öğretme teorileri üzerinde farkındalık kazanması, Matematik Eğitimi'ne özel araştırmaları tanıması, kurgulayabilmesi ve yürütebilmesi hedeflenmektedir. 

Yüksek Lisans Programı en az 7 ders ve 1 seminerden oluşan ders dönemi ile Yüksek Lisans Tezinden oluşmaktadır.

Öğrencilerimizin aşağıda belirtilen dersleri almaları önemli görülmektedir.

1- IME501 Eğitim Bilimlerinde İstatistik

2- IME502 Matematik Eğitiminde Araştırmalar

3- IME503 Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri

4- IME509 Matematik Eğitiminde Yeni Yaklaşımlar

Bu dersler dışında kalan en az 3 ders de öğrencinin ilgi alanı ve danışmanının önerisi ile yüksek lisans programındaki diğer derslerden seçilebilir. Bu dersler ve açıklamaları için tıklayınız.

Doktora:

Doktora programımız Eğitim Bilimleri Enstitüsü bünyesinde İlköğretim Doktora Programı altında Matematik Eğitimi çalışma alanı olarak öğrenci kabul etmektedir. Doktora programımıza kabul edilen öğrencilerimizin özgün matematik eğitimi araştırmaları kurgulayabilecek ve yürütebilecek bir düzeye ulaşması yanında temel matematik kavramlarının yapılandırılmaları için gerekli somut modellemeler yanında bunların teorik çerçevesine de hakim olarak yeterli derinlikte matematiksel bir anlayışa da sahip olmaları hedeflenmektedir. 

Doktora programımız en az 7 ders ve 2 seminerden oluşan ders dönemi, doktora yeterlik sınavı ve doktora tezinden oluşmaktadır. Programımız İlköğretim Doktora Programı altında konumlandırıldığından, İlköğretim alanına özel zorunlu dersler bulunmaktadır. Bu dersler haricinde, Matematik Eğitimi açısından önemli görülerek yukarıda ifade edilen hedef doğrultusunda öncelikli görülen dersler şunlardır; 

1- IKO608 İlköğretimde Geometri ve Ölçme Kavramlarının Yapılandırılması

2- IKO619 İlköğretimde Sayılar ve Cebir Kavramlarının Yapılandırılması

3- IKO638 İlköğretimde Veri ve Olasılık Kavramlarının Yapılandırılması

Belirtilen dersler dışında alınabilecek dersler öğrencinin ilgi alanı ve danışmanının önerisi ile doktora programındaki diğer derslerden seçilebilir. Bu dersler ve açıklamaları için tıklayınız.

Lisansüstü Programlarımız için Genel Standartlar

1- Bir günde en fazla 2 ders alınabilir.

2- Nitel araştırma paradigmasına sahip bir tez yürütmeyi planlayan öğrencilerin "İME510 Nitel Araştırmalar" dersini almış olmaları ya da bu dersin içeriğine hâkim olmaları şartı aranır.

3- Seminer derslerinin planlanan tez konusuna temel oluşturacak şekilde planlanması ve tez önerisi savunması şeklinde yürütülmesi önerilir. Bu açıdan her seminer dersi iki sunum şeklinde planlanmalıdır. Birincisinin dönem ortasında ilgili konuda derlenmiş literatür bilgilerinin sunumu, ikincisinin ilgili konudaki araştırma önerisinin detaylarından oluşması önerilmektedir. Doktora programında 2 seminer dersi alınması gerektiğinden, belirtilen özellikteki seminerin 2. seminer olması önerilir. İlk seminer benzer şekilde başka bir araştırma olarak planlanabilir.

4- Tez savunmasına girmeden önce teze konu araştırma ile ilgili bir dergiye gönderilebilecek şekilde en az bir makalenin hazırlanmış (kabul edilme süreci beklenmeyebilir) olması tez danışmanı tarafından denetlenecektir.

5- Doktora yeterlik sınavı:

a- Doktora yeterlik sınavı “matematik eğitiminde formal öğrenme/öğretme teori ve yaklaşımları, ilköğretim alanındaki matematik kavramlarının hem teorik/aksiyomatik uzantıları hem de farklı modellemeleri/temsilleri, bir eğitim araştırmacısı olarak nitel ve nicel araştırma tekniklerini ve veri analizi yöntemleri” üzerindeki içselleştirilmiş bilgi ve beceriyi ölçen bir sınavdır. Bunun yanında Doktora programımızın “İlköğretim Doktora Programı” altında yapılandırıldığı da unutulmadan tüm derslerinin içeriği göz önünde bulundurmalıdır.

b- Sınav 2 ayrı günde uygulanmaktadır. Birinci gün yazılı sınav, ikinci gün sözlü sınav yapılmaktadır.

6- Doktora/yüksek lisans programı ile ilgili tüm sorumluluk öncelikle öğrencilere aittir. Dersleri yürüten veya danışmanlık yapan öğretim üyelerinden maksimum düzeyde istifade edebilmek için öğrencilerin öğretim üyeleri ile sürekli sıkı bir irtibat içinde olmaları önemlidir.

7- Eğitim Bilimleri Web sitesinde her yıl yayımlanan akademik takvimdeki tez önerisi teslim etme, yeterlik sınavına başvurma, tez savunmasına başvurma gibi önemli tarihler hakkında bilgi sahibi olunmalıdır.

8- Öğrencilerin planlama eksiğinin Öğretim Üyeleri için acil durum oluşturmadığı unutulmamalıdır.


Yorumlar