Menü

    Neden Çardak Organize Sanayi Bölgesi Meslek Yüksekokulu ?

    EĞİTİM

    Çardak OSB MYO' da öğrencilerimiz 3+1 (3 dönem eğitim 1 dönem staj) şeklinde eğitim alacaklardır. Bu sayede öğrencilerimizin mezun olduklarında ki tecrübe eksikliği ortadan kaldırılıp, endüstriye adaptasyonları hızlandırılmış olacaktır.

    Bu eğitim modelinin en önemli avantajlarından biri de öğrencinin staj gördükleri iş yerlerinde karşılıklı memnuniyet esasları çerçevesinde işe başlama durumudur. İş yerleriyle öğrencilerin buluşturulması, öğrencinin staj süresince takibi, staj sürecinin sağlıklı yürütülmesi tamamıyla MYO' nun katkısı ve gözetiminde yapılacaktır.

    KÜLTÜR - TURİZM

    Acıgöl (Çardak Gölü)Tektonik oluşumlu bir göldür. Yüzölçümü 41.34km2.dir. Denizli İli Çardak ilçesi ile Afyonkarahisar İli Dazkırı ilçesi arasındadır. Gölü Söğüt Dağları'ndan inen sular besler. Acıtuz Gölü de denilen gölün rakımı 836m.dir. Burdur Gölü (854m rakımlı) tarafından, Söğüt dağı diplerinden, bazen kıyının 1-2 m üstünden acımsı sular çıkar. Bu suların Burdur Gölü'nden geldiği sanılmaktadır. Acıtuz Gölü'nün suları çekilen yerlerinde ince ve bembeyaz tuz örtüsü kalır, bunu hayvanlar yalayarak ihtiyaçlarını giderirler. Goldeki tuz ile birleşik olarak potasyum, sodyum ve sülfat vardır. Bu maddeler gol kenarında kurulan işletmeler tarafından değerlendirilmektedir.

     

    Çardak Havaalanı : Denizli şehir merkezine 65 km uzaklıkta olan havalimanı, DHMİ Genel Müdürlüğü ile Hava Kuvvetleri arasında yapılan “Askeri Meydanların Sivil Havacılık Hizmetleri İçin Kullanılması İle İlgili Protokol” gereğince 1991 yılında ilk olarak 250 m2 civarındaki prefabrik bir binada yolcu hizmetleri verilmeye başlanmıştır. Mevcut terminal alanın çok küçük olması ve yetersiz kalması nedeniyle 26 Ekim 1998 tarihinde başka bir Havalimanından transfer edilen 2000 m2 lik prefabrik terminal binasında hizmete devam edilmiştir. Bu arada Havalimanının dış hat trafiğine açılması nedeniyle Gümrük ve Pasaport mekânları düzenlenmiştir. Artan yolcu trafiği ve Havalimanının Gümrük Kapısı ilan edilmesi nedeniyle mevcut terminal binasının da yetersiz kalacağı düşünüldüğünden 1998 yılında pistin güney doğusunda 2.200.000 yolcu/yıl kapasiteli, 280.000 m2 alana oturan yeni bir terminal binası yapılması fizibilite çalışmaları yapılmış ve 2001 yılında temeli atılarak inşaatına başlanan yeni terminal binası 23 Nisan 2008 tarihinde hava trafiğine açılarak hizmet vermeye başlamış olup, anılan tarihten bu yana 18.739 m2 lik yeni terminal binasında, kaliteli ve temiz bir çalışma ortamı ve elit hizmet anlayışı ile havacılık faaliyeti kapsamında hizmet vermeye devam etmektedir.

    Salda Gölü